- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Hordozható monitor azoknak, akik igénylik a megnövelt méretű munkaterületet
- Asztrofotózás
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Blu-ray lejátszók
Hirdetés
-
Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
it Az IMF vezetője, Kristalina Georgieva szerint cunamiként söpör majd végig a globális munkaerőpiacon az AI.
-
PlayStationre és Xbox-ra tart a Horizon Chase 2
gp A folytatás a tervek szerint május végén debütál az újabb platformokon.
-
Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
ph Az Omdia piackutató cég elemzései szerint a tavalyi iszonyú jó év volt az OLED monitorok számára.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FerNandor
őstag
"Ha esetleg valaki kedvet kapna hozzá.Pld adott egy nagyon karcos autó!
-Tehát le kell mosni a kicsikét.
-polirpasztából tőbb félét lehet kapni. kocsinál egy durva szemcsenagyságu polirt használnák.Glasurit tubusossat,setleg Standoxot mindenféleképpen valami jó minőséggel csinálnám.
Flex gép alacsony fordulaton (1-1.5) vizes szivaccsal adnék neki.
-kb ugy 1-2 óra után amikor végeztem le kell mosni.
-Szárazra tőrőlni és jőhet rá az én álltalam nagyon dicsért VS PLATINUM ill Zaino termék
-Ez egy védőréteget biztositt a lakknak ill az autonak.Meg persze fényesitt is.
- a legvégén magas fordulaton egy pamut rongycsomoval amit a flexre lehet feltenni azzal jó alaposan kifényesitem.
Kb 5-6 óra ha mindent jól és becsületesen megcsinálsz."ez alapján, lehet, hogy nem viszem el sehova, hanem majd megcsinálom magamnak.
csak lenne ehhez egy-két alap kérdés:
az az alacsony fordulat a flexen mennyi? rpm? + milyen az a szivacs pontosan?
elöször jön a polírpaszta: egy ilyen alap turtle wax jó?
be kell vizezni a szivacsot:
folyamatosan kell (ha érezzük, hogy kell) vagy pl egy elemre elég egyszer, mondjuk motorháztetö?azt a plusz védö terméket mivel és hogy kell felvinni, ugynaúgy, mint a polirt, alacsony fordulaton? milyen szivacs, ugyanaz/olyan, mint a polírozásnál?
milyen védötermékek vannak még, amik jók és egy nagyobb autósboltban lehet kapni, pontosan mi a nevük? lakkvédö kence vagy mi?pamut rongycsomó a végén: pontosan mi az, hol lehet kapni? simán, szárazon kell fényesíteni?
egy-két kisebb karc van, inkább csak a fényét szeretném visszadni a kocsinak és ápolni (2003-as), ezért gondolom nem kell nagyon sokáig, "mélyrehatóan" polírozni.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
#00809728
törölt tag
válasz FerNandor #6854 üzenetére
Pár kérdésedre ott a válasz.
Jó minőségű polírpaszta és vannak ott nevek is.Kiegésziteném AUTOGLYMMEL is.
Turtle felejtős.Szivacs 3M ill. autoglymes.
gép: 1000rpm alatti
csak a súlyával csináld egyenlőre azaz ne nyomd rá.
Viz: érezned kell csuszik vagy már fogja a szivacsot.Ezeket fél év mire megtanulod igy írásból nehéz lesz.[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
válasz FerNandor #6854 üzenetére
Végeztem a kocsival. Utólag is köszi Dodi-nak és Autoglym-nek a segítséget. Képet majd töltök fel,csak legyenek jók a fényviszonyok a fényképezéshez .
1. Lemostam alaposan majd szárazra röröltem.
2. Jött az AG Paint renovator polír az Einhell géppel, AG koronggal. Na itt vért izzadtam,ráment vagy 3 napom,igaz nagyon lassan csináltam,mert nem volt benne rutinom.
3. 100% alkohol Spray-vel áttfujtam többször is,és mindig kivittem a napra leellenőrizni az eredméynt. (Ha nem is tökéletes de mos már megbékélek vele )
4. Wax-ot Zaino Z-5-öt használtam, Z-FX-el keverve,majd 24 órát vártam a köv rétegnél,biztos ami biztos. (Rétegek között Z-6 gyorsápló). Ma fogom felvinni az 5.-dik egyben utolsó réteget,de előte leportalanítom nedves mikroszálas kendővel.Utána jönnek a képek. Remélem jó leszPLD ITT egy remek olvasmány és egy dicséretes munka...Kicsitfeljebb volt olvasható
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6843 üzenetére
Szevasz
Lehet, nehéz felfogású vagyok, de még mindíg nem teljesen világos, tehát akkor minden 2K-s festékre kell lakk is, mert önmagukban nem fednek eléggé,
vagy csak a speciális bázis festékekre, illetve matt festékre ??Én valami normál, 2K-s, mondjuk Body, vagy hasonló fényes fehér festékre gondoltam, ami jobb minőségű és gondolnám, hogy magában is elég, nem kell feltétlen lakk rá.
Semmi spéci festét nem akarok, csak egy egyszerű fehéret, ami egyenletes, normál fényességű (ha a légy nem esik hanyatt rajta az még nem zavar ) és megtartja ezt a fényét és védi kellően a felületet, legalább vagy 10 évig a rozsdásodá ellen !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Autoglym
tag
válasz dozoo95 #6844 üzenetére
Alakul ez! Elsőre nagyon jó!!! Jók a képek is... Nyomással és fordulattal játsz még egy kicsit. Nagyon jó, hogy kaptál teszt elemet, így bátrabban gyakorolhatsz.
Ha nem ápolja valaki az autóját, bizony ilyen kis pontok keletkeznek, ahol a beleágyazódott fémpor, szó szerint átlyukassza a fényezést...
Professzionális autóápolási termékek - www.autoglym.hu
-
Oracle
senior tag
Dodi mestertől kérnék tanácsot, az utasoldali ajtókilincs mögött egy kis részen le van pattogva a lakk réteg, hogy lehetne ezt kijavítani? Este mutatok róla képeket.
-
Nordik
őstag
-
#00809728
törölt tag
válasz Batman2 #6864 üzenetére
2k-s anyag: jól takar,husos és benne van a lakk.De ovatosan kell fújni mert folyhat vagy narancsos lehet.Ha bogár,szemét kerül bele akkor megprobálhatod extra vékony tűvel kiszedni még frissibe de ha már szárad a festék akkor hagyd mert ha belenyulsz nagyobb kárt csinálsz.Várj vele 1hetet majd csiszold meg 2000-es vizes papírral és polírozd át.
bázis+lakk. maga a bázis alá nagyon gyönyörüen kell aládolgozni és minimum 800-as papírral kell befejezni mielőtt fújnád.Bázist ha felfújtad a száradása 10perc ha belemegy bogár,szemét akármi akkor egyből átcsiszolhatod 2000-es papírral majd mehet rá 2rétegben a lakk.
Én Lakkból expresszt használok 15perc és csut szárasz megfolyni nincs ideje és fullra pakolhatod persze HS lakk.2 közti különbséget ez lenne ill. az ára max 20-35% drágább a bázis festék+lakk.Persze ez nem az über gyöngymetálra értendő.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz #00809728 #6868 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy jó lesz, de az elképzelésről mi a véleményed?
Arra gondoltam, hogy a lakkozás előtti polírozás talán felesleges is. Bár nemtudom, a lakkréteg elvileg csak fed, tehát nem valószínű, hogy eltüntetni azt a "kopottságot" amit a csiszolás okoz.
-
Nordik
őstag
Egy-két helyen van ilyen nagyobb lepattanás, azokat javítom.
A motorháztető elején viszont elég sok apró van. Ezeket gondolom hagyjam ezzel a módszerrel, mert elég ronda lesz az a sok lakkozott kisebb nagyobb rész ahol lefújnám. Egybe kéne lakkozni azt a részt ahol vannak a felverődések vagy hogyan kéne?
[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
pld mocitető fele köfelverődéses.
Fogod kevertetsz ki metalt.
a fellűletet átcsiszolod 800-as vizes papíral.
Megfújod vékonyan szorókittel vagy kiflekkelgeted.
Megciszolod száradás után 800-as vizes papíral majd adsz neki egy űber lakkot.Én igy csinálnám...Foltozásnak-toldozgatásnak sosincs jó vége...
-
#00809728
törölt tag
Sajnos azt az elemet valaki fújta és nem jól kezelte le igy a lakk le fog hámlani idővel mindenhol.
Sűti a nap 60fok majd jön egy eső és lehűtti.Majd télen ugyanez.Nem tudom mi lenne jobb az egész ajtót újra lakkozni és akkor tuti vagy foltozgatni és várni máshol hol bukkan elő ilyen "lehámlás"
-
#00809728
törölt tag
Hát érdekes akkor mert ez a lehámlás 99%-ban akkor mutatkozik ha valaki megfúja bázis festékkel majd 10perc mulva nem megy rá lakkal.
Ha késöbb megy rá akkor a bázist ilyen esetekben meg kell csiszolni 2000-es papírral.Ha gyári akkor érdemes elvinned egy márkaszervizbe és mutasd meg nekik mert ez elég furcsa..
Milyen gép ill. mikori?
-
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6878 üzenetére
Nem arakok beleszólni a párbeszédetekbe, csak kiváncsi vagyok, hogy mit lehet ilyenkor tenni, hogyan lehet csak a lakk réteget eltávolítani, hogy újra lehessen lakkozni ?
Mivel gondolom, ha rálakkozunk, akkor a régi, leváló réteg, az újjal együtt fog tovább hámlani, vagyis nem csináltunk semmit, csak kidobtunk egy rakás pénzt, munkát és időt !Vagy ez csak a festésig való visszacsiszolással valósítható meg ?
Mostanában sokszor látok ilyen autót, amiről színtelen réteg hámlik darabokban, ezek szerint sokszor és sok helyen nem csinálják jól a lakkozást !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
#00809728
törölt tag
válasz Batman2 #6881 üzenetére
Vagy ez csak a festésig való visszacsiszolással valósítható meg ?
Mindenképpen ajánlott.
Mostanában sokszor látok ilyen autót, amiről színtelen réteg hámlik darabokban, ezek szerint sokszor és sok helyen nem csinálják jól a lakkozást
Sajnos sokan ezt elfelejtik.Ha még gyorsba ráfújod a bázisra a lakkot úgymond mikor még nem teljesen száraz akkor egybe mosodik.
Ha totál megszárad és úgy fújod rá akkor kezd "hámlani" 3-4év mulva.Addigra a fényező mossa kezeit.Én a műanyag elemeken szoktam bevetgélni pld spoyler,lökös,kilincs.Natur műanyag és az ember átfújatja szinre.Nincs is ezzel gond de azt is fel kell csiszolni ill. műanyag alapozót használni és szin+lakk.
Nos a műanyag jobban "mozog" a hőingadozásra és ezért kell egy speckó alapozó ami decije 650ft ha ezzel nem kezeled le akkor 3-4év és szabályosan "vedleni" fog a festék róla.... -
Batman2
őstag
válasz #00809728 #6884 üzenetére
Én a műanyag elemeken szoktam bevetgélni pld spoyler,lökös,kilincs.
Igen, valóban, ezt még gyakrabban látni, csak itt jön az egész réteg rendszer (már ha egyáltalán több réteg volt) le a műanyagról és ott marad a többnyire fekete műanyag.
Presze, jó a műanyag, könnyű, olcsó, de annak is megvan az ára !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
polimorf
tag
válasz #00809728 #6884 üzenetére
Én 25 éve autófényező vagyok. Sok okos dolgot mondtál, de a következő kijelentéseddel nem tudok egyetérteni "Sajnos sokan ezt elfelejtik.Ha még gyorsba ráfújod a bázisra a lakkot úgymond mikor még nem teljesen száraz akkor egybe mosodik.
Ha totál megszárad és úgy fújod rá akkor kezd "hámlani" ." Tapasztalataim szerint ez pont fordítva működik.Tehát ha a metál rétegre nyers állapotában fújod rá a lakkot pont akkor fog lepörögni vagy foszlani róla. A metál réteget meg kell várni míg teljesen meg mattul aztán lehet a lakkot rávinni. Ez a szakmában alap. De kérlek ne haragudj a korrigálás miatt!Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
#00809728
törölt tag
Műanyag alkatrészek
Műanyag alkaztészeknél nem szükséges a közbülső bevonat alkalmazása, a felhordott műanyag alapozó száradás után is rugalmas marad, így a rá kerülő fényezőanyag tökéletesen fog hozzá tapadni.
-
#00809728
törölt tag
Örülök,hogy hírtelen ennyi fényező lett a totyikban.
Nos uraim akik gondolják kérdezenek bátran most már vagyunk páran akik tudnak ötleteket a kisebb javításokra ill. sérülésekre.[ Szerkesztve ]
-
keyol
aktív tag
válasz #00809728 #6891 üzenetére
Ahol a lakkréteg hibás:addig kell csiszolni a lakkot amíg azt nem látjuk,hogy jól tapad a felületre illetve ne legyen a lakknak éle.Utána felhordanék a hibás területre egy kis fillert utána mikor megszáradt az egész ajtót megcsiszolnám.A javított résznél valószínűleg megkopott a festék ezért az egész ajtót nem fújnám le bázissal csak a javított részbe fújnék bele.És a legvégén telibe fújnám az ajtót lakkal.Én kb így csinálnám
[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
Utána felhordanék a hibás területre egy kis fillert utána mikor megszáradt az egész ajtót megcsiszolnám.A javított résznél valószínűleg megkopott a festék ezért az egész ajtót nem fújnám le bázissal csak a javított részbe fújnék bele
Igy valoszinüleg nagyon nem ütne el a szin...
-
Batman2
őstag
Miután lefújtam az adott felületet szóró kittel, azt meg kell várni míg teljesen megszárad, majd fonomcsiszolni és csak utána festeni, vagy még úgymond nedvesen kell rá festeni, "nedve a nedvesre" eljárással ??
Ha meg kell várni a száradást, kb. mennyit kell várni, 2-3 óra elég e hozzá ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips fém-halogén izzó - 35W, G12 foglalat, CDM-T, kerámia
- Ford Focus 2, C-Max javítási, karbantartási kézikönyv
- Midea MF100W70 keskeny elöltöltős mosógép 7kg 1200fordulat 2év garancia Új!
- BMW új felni kupak, felni közép készlet 68 mm-es
- BMW új 82, 78 vagy 74 mm-es embléma, logó motorháztetőre, csomagtartóra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs