Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • helkis

    addikt

    válasz tzsolesz #1438 üzenetére

    én sem vagyok profi a témában, de elég hogyha visszanézünk szvsz.. ;)
    régen is softrender volt, de mivel azt a CPU végezte jó lassú volt, illetve mivel egyre jobban le akarták szimulálni a valóságot, egyre dúrvább programok születtek, amik már nehezen futottak el a központi egységen a töbi feladat mellett, ezért létrejöttek a célhardware-ek, GPU-k, amik levették eme terhet a CPU-ról (vagy meghatározottakat adtak nekik), illetve ezzel párhuzamosan elkezték adott grafikus megjelenítés programozásához, adott hardware létét is társítani: pipe-ok, shadderek, vertexek, amin az adott program a legjobban fut, ezeket nem kell a CPU-nak számolnia, jöttek sorba a cuccok a GPU-ba, de mivel elég sok volt már a független dedikált cucc, ráadásul ezek ugyebár csak akkor kihasználhatóak mikor pont olyan program fut ami tudja, a többi fajta megoldás kihasználatlanul álltak.. elkezdték egyesíteni amit lehet, hogy amire épp a programozó írta a programot aszerint "szerveződnek hadba" az általános egységek (itt tartunk most) de látszik, hogy ennek a vége/jövője az mikor mindent megkötés nélkül a programozó dönt el, ehhez olyan hardvare kell, amin általában jól párhuzamosítható a program, ezzel növelve annak teljesítményét. az intel ezt ragadta meg, mivel most sem GPU-t épít hanem egy grafikára szánt többmagos CPU-t. így végülis oda jutunk, mintha nagyon sok CPU-nk lenne egy gépben, amin miden elfut, amit a programozó megálmodott, itt már ugyanazok a dolgok fognak számítani egy VGA-nál, mint egy CPU-nál, azaz a 1másodpercre jutó adatfeldolgozás mértéke. szigorúan szvsz, ha valamit nem jól írtam javtsátok! :R

    "Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

Aktív témák