Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Márton111

    aktív tag

    válasz takee27 #5859 üzenetére

    Lehet olcsóbban jársz ha vasesztergályossal tétetsz egy csapágyat a kerekedbe, mintha újonnan veszel egy komplett görgős részt. Nem csak csapágyat kell cserélni benne esetleg? Ilyen fapados hogy nem tettek bele, :F pedig a Metabo azért nem barkács kategória, vannak jól ,sikerült gépeik,is amiket használok évek óta.
    ha meg azért nem forog mert bevágódott akkor rácsvarozhatsz egy új lemezt ami mondjuk 5mm vastag metrikus csavarokkal rögzíted ( Vagy ha van még anyag a régit síkra köszörülöd)

    [ Szerkesztve ]

  • thyeby

    őstag

    válasz takee27 #5859 üzenetére

    Nos, nekem egy kis limlom güde van. Azon csapágy, s nem acélkerék. A csapágynak nem a közepén fut a szalag, hanem kicsipicit a központ mellett - így forgatja a szalag. Eleinte én is szenvedtem attól, h ez a csapágy a szivárván minden színében játszott, mert megszorult, és bevágta magát oda a szalag, megakasztva így a forgás lehetőségét. És alul, felül így jártam.
    Idővel rájöttem, hogy először is: szar, sorjás kínai csapágyat le, MGM csapágyat fel (ZZ csapágyat!). Másodszor: Üresjáratban ne forgassa a szalag, vagy ha mégis, hát éppcsak érintse. Néhány tized mm-t hagytam hézagnak. Harmadszor: Amíg új a csapágy, addig eleinte oda kell figyelni, hogy forog-e munka közben. Néhány üzemóráról van szó, amit érdemes felügyelni, utána a szalag gyönyörűen bekoptatja magának a forgó csapágyat. (Hogy lássam, forog-e, ezért piros alkoholos filctollal rovátkákat rajzoltam rá. Ha munka közben láthatóak a rovátkák, akkor áll a csapágy.) Negyedszer: Vékony anyagok fűrészelésével járattam be, alig-alig előtolással. Merthogy már elég sokat fűrészeltem 6mm-es szalaggal, merem osztani az észt: Még a vastagabb anyag vágásához is elég a kicsi előtolás. A vágás nem lesz gyorsabb, ha nyomjuk neki, mint süket a csengőt, csak nem lesz se iránytartó, se szép vágáskép.
    Lényeg a lényeg. A metebódon ez a fém korong bizonyára állítható (a fűrészlap szélességekhez, ugye), éspedig egy imbusz hernyócsavarral. Valószínűleg egy furatban jár-kel, ha kioldod a rögzítést.
    Nos: Nem kell neked precíziós csapágyas szalagvezető csodára beruházni, komám! Kiszeded a korongodat, esztergáltatsz egy tüskét, aminek az egyik vége a furatban lészen, a másik vége pedig egy akkora csapágyban, ami sacc per kábé olyan külső mérettel bír, mint a most benne lévő prémijum metibó alkotás. Fent eljártak szerint bejáratod, és soha többé nem lesz bajod vele. Nekem már több, mint két éve megy egy pár csapággyal, pedig szó szerint kilométerekben lehet mérni, hogy mit vágtam vele.
    Ha nem releváns vmi miatt a javaslatom (mert hál'isten, nem ismerem ezt a BAS-t - de Sopronban komolyan meg akarom nézni a nagytestvérét, mert igen leárazták), akkor pontosítsunk, hogy mi nem úgy van, ahogyan elképzeltem. Tegyél fel néhány fotót, amiről jól megérthető a lényeg, és kimódoljuk, miként lehet olcsón, korrektül kijavítani ezeket a balfék matabóékat.

    Egyébként had kérdezzem meg: Mennyire vagy elégedett ezzel a géppel, milyen hibáit nem szívlelsz, mi tetszik rajta, és mire képes ez a kis BAS?

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák