Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rgqjx

    aktív tag

    válasz harcikoca #19004 üzenetére

    Párszor lenyomtam. (4x)
    Ha a komp mellett döntesz, akkor Dunkerque kikötőjét is célba veheted Calais helyett. A kompozás fél órával hosszabb, de majdnem annyival közelebb tesz ki célodhoz, ráadásul szerintem olcsóbb is. Az alagút viszont jóval gyorsabb, gondolom sejthető... drágább is (általában).

    A franciákhoz kell szonda, amit a legtöbb autós boltban beszerezhetsz, de a kompon is. Tőlem még sosem kérték, állítólag nem is nagyon szokták. Láthatósági mellény legyen, bár gondolom alap... Ha angol az autó, akkor a fényszóróra vegyél matricát, hogy a szembe jövőt ne vakítsd, amúgy is kötelező. Meg ugye ha nem uniós rendszámod van, akkor GB matrica... Hosszú és olykor unalmas út vár rád, bár elsőre még biztos érdekes lesz. Napszemüveg legyen, kellemetlen az alacsony napállás. (a visszapillantóban is, ha az nem sötétedik eléggé) Navi vagy térkép legyen nálad, nyugodtabb úgy vezetni. Megfigyeléseim szerint célszerű több figyelmet szentelni a Bécstől keletebbről származó járművekre (rendszám alapján), kissé különbözik a közlekedési moráljuk... :((

    Ha Brüsszel felé mész (ahogy a legtöbb útvonaltervező ajánlja), akkor elképzelhető, hogy a várost elkerülő szakasz lassan halad. Én legutóbb Luxemburg felé mentem, hogy legyen valami változatosság. Kicsit hosszabb az út erre, cserében jóval olcsóbb az üzemanyag.
    Németeknél nyomhatod neki bátran. :B
    Az osztrákokhoz kell matrica, tehát itt fizetsz először az autópálya használatáért. Tudtommal 10 napos a legrövidebb, amit közvetlen a határ átlépése után a gondosan kitáblázott helyen megvehetsz. Ugyan ez a helyzet Magyarországon is.

    Azt majd érzed, hogy milyen sűrűn igényled a pihenőket, de javaslom ne hanyagold őket.

    Egyben nyomod le, vagy megszállsz valahol? Kérdem azért, mert pl a németeknél jónéhány városba csak egy előzőleg megvásárolt matricával hajthatsz be (ez az autó környezetvédelmi kategóriájával van tudtommal összefüggésben). Ha megállsz aludni valahol, akkor sem célszerű nagyon eltávolodni az autópályától.
    Ha érdekel még valami, akkor kérdezz!

  • Viszlát

    addikt

    válasz harcikoca #19004 üzenetére

    Javasolt útvonal 100+ út alapján: [link], vonattal érkezve Európába.

    Az időzítés természetesen nagyon fontos, hazafelé a legcélszerűbb a londoni dugó végefelé elindulni (ami egyébként az M20 felé mindig kisebb esténként), tehát 8-9 közötti vonatot belőni. Ami azt jelenti, hogy 9-10 között érsz át Franciába, ahonnan én egy etapban mindig lenyomom Luxemburgig, ahol a német határnál megtankolok (25-30 centtel olcsóbban mint Németben, plusz csendes parkoló ahol esetleg tudsz pihenni egyet és kultúrált WC). Ez a szakasz végig autópálya, forgalom ilyenkor már nem nagyon van, de alapból sokkal kisebb mint a navigáció által ajánlotton, kamera a Dunkerque-i letérő után van, majd Lille-i elkerülőnél két helyen, illetve Belgiumban a Namur-Luxemburg közötti szakaszon van két helyen, de messziről előrejelzik őket. Ennek az útvonalnak sok előnye van, alapvetően elkerülöd a nagyon dugós nagyvárosokat (Brüsszel, Köln, Frankfurt), és ha a fent említett időben indulsz, akkor még a Mannheim-Heilbronn környéken is hajnalban haladsz át. Ezután a hatos már nem érint kritikus várost, illetve szintén elkerülöd a 3-as autópálya Frankfurt-Würzburg-Nürnberg közötti folyamatosan építkezős, iszonyú zsúfolt szakaszát. Nürnberg alatt érsz fel egyébként a hármasra, de a keleti oldalán, úgyhogy az is megúszva, de még Regensburg mellett is a délutáni csúcs előtt bőven elhaladsz (függően attól, hogy mennyit pihensz). Ha 1-2 óránál többet nem pazarolsz el szunyókálásra, akkor még Bécshez is a délutáni nagy dugó előtt érsz, szóval különösebb fennakadás nélkül el lehet jutni Magyarországra. Nyilván a balesetekkel nem lehet mit tenni, azért azt mindig bele kell kalkulálni, hogy az megakaszt, ilyenkor egyébként érdemes inkább félreállni például Bécsnél ha 5-7 óra között érnél oda délután, minthogy végigaraszolod a zsufit, ami nagyon sokat elvesz az ember erejéből és ugye már x órája vezetsz.

    Amit azt hiszem nem említettek a többiek az az, hogy Novembertől az osztrákoknál kötelező a hólánc, ha megállítanak, akkor napsütéses időben is ellenőrzik a meglétét.

    [ Szerkesztve ]

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

Új hozzászólás Aktív témák