Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz b. #57632 üzenetére

    Bocsánat.Elnézést.
    Abu nem válaszolta meg a kérdésemet.

    Jól értem, hogy az OpenGL valójában nem egy API, hanem csak egy API-speficikáció, amire minden hardver gyártónak írnia kell egy implementációt. És az AMD-nek eddig volt valamilyen implelemtációja, de most csinált egy újat, ami elvileg jobb. De csak elvileg.
    Merthogy Abu kritikája szerint az OpenGL specifikációja annyira pontatlan, elnagyolt, hogy valójában egy-egy implementáció bemeneti és kimeneti eredménye (mivelhogy épp annak nem kéne számítania, hogy belül mi történik) annyira más, hogy ahhoz egy-egy alkalmazás kénytelen alkalmazkodni és ha az AMD új implementációja másként viselkedik, akkor az eddigi AMD openGL implementációra való optimalizációk az összes alkalmazásban kuka.

    Jól értem?

    A másik kérdésem pedig az volna, hogy tulajdonképpen egy ilyen API-nak nem az lenne a lényege, hogy függetlenítse az alkalmazást a hardvertől és/vagy a hardverhez tartozó drivertől? Vagy ez jelen esetben csak olyan mértékben történik meg, hogy mondjuk az AMD és az Nvidia openGL implementációja is megoldja azt, hogy az alkalmazásnak ne kelljen foglalkoznia azzal, hogy miylen amd vagy milyen nvidia kártya van benne, de a két gyártó openGL implementációja azért annyira eltér egymástól, hogy az alkalmazás attól már ne tudjon elvonatkoztatni, hogy melyik gyártó openGL imlementácójával kommunikál?

    Jól értem?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák