- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kompakt vízhűtés
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
- Hobby elektronika
- Calibre, az elektronikus könyvtár
Hirdetés
-
Picit erősít a tempón az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5590-es, WHQL aláírással rendelkező csomag két új profilt is kínál.
-
Final Fantasy XIV Online - Befutott a Dawntrail utolsó előzetese
gp Jövő hónap második napján érkezik a kiegészítő, az előrendelők azonban már június végén belevághatnak az új kalandokba.
-
Nagy fordulat jöhet az OpenAI-n belül
it Profitorientált céggé válhat az OpenAI, erősítette meg Sam Altman.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Robi BALBOA #4327 üzenetére
Ugyanaz, mint egy GPU-nál. Amit írtam azt úgy kell érteni, hogy a GPU típusú, vagyis throughput optimized processzornál lényegtelen az, hogy az XDR2-nek nagyobb a késleltetése, mind a GDDR5-nek.
Az XDR2 előnye, hogy a GDDR5-höz képest kevesebbet fogyaszt, mert a bázisórajel alacsony, de magasabb késleltetése, ami persze egy GPU-nál nem számít. A nagy hátrány, hogy drágább, mind a chip maga, mint pedig a tokozás több csatija miatt az implementálás.(#4331) gbors: A 256+ bitet nagyon érdemes kerülni. Nem a mérnöki teljesítmény a probléma, mert 512 bitet is összehoznak, vagy többet is ha kell, de a VGA-piac bevétele drasztikusan csökken (idén a JPR 33%-os mínuszt vár, ami az elmúlt évekhez képest óriási). Az új fejlesztéseknél alapvető elvárás, hogy a mindenhol ahol lehet spórolni lehessen. Ez már nem a nyereség növeléséről szól, hanem a piac fenntartásáról. Egyébként 256 bit mellett is lehet 64 blendinget csinálni. Így is két blokk van egy csatornán, semeddig sem tart négyet rakni rá.
A fő probléma persze nem itt van. Nézd meg Carmack megatextúrázását. Kurva nagy ötlet, de közben tiszta szopás az egész, mert a dedikált GPU-k nem kezelik az x86 virtuális memóriát. Egyszerűen el kell vándorolni az adatért a rendszermemóriához, és a proci segítségét kell kérni, hogy az meglegyen, majd az információkkal vissza kell térni. Szimplán a PCI Express erre nem alkalmas. Nem az információk mennyiségével van a baj, mert azt simán átviszi egy 4-8 GB/s-os link, de teljes a késleltetés (szoftveres és hardveres oldalról együtt), ami ezzel a procedurális jár, kivégzi a teljesítményt. Carmack szerint a direkt eléréshez képest több 10000-szer lassabb a texture update folyamata, egy pixel frissítésénél. Ez így low, szart sem ér az egész. Nem véletlenül tartja úgy, hogy a Sandy Bridge kamu-IGP-jét is ki lehetne hozni gyorsabbnak. Direkt programozással simán 10000-szer gyorsabb frissítést csinálhat, mert kizárja a szoftveres korlátokat, és a rendszermemória is közvetlenül elérhető, ami kizárja a PCI Express fizikailag kivédhetetlen késleltetését.
Erre a problémára egyébként az AMD kitalálta a PRT-t, ami az új architektúrában benne is lesz, de a PCI Express késleltetését ez sem zárja ki, csupán közvetlenül eléri az x86 virtuális memóriát. Ezzel a proci kizárható a texture updateből, ami biztos gyorsulást hoz, de a konzolos direkt programozással elérhető szinttől még mindig messze van. Aminek ez a PRT nagyon, de tényleg nagyon fog segíteni, azok a GCN-es IGP-vel rendelkező Fusion APU-k. És akkor egyre inkább arra megyünk, hogy a IGP teljesítménye túró az erős dGPU-hoz képest, de mégis ott van a rendszermemória mellett, és ez a megatextúrázásnál durva előny egy PRT-vel megspékelve. A texture update késleltetése töredék időt igényel. A direkt programozástól ez is gyengébb, de az időigény már nem 100-szoros, 1000-szeres, vagy 10000-szeres.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.