- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Riasztó topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- OLED TV topic
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
másodszor, még a 4xxx széria meghajtóját használja
ezzel már többen is előjöttek - ezt mégis mire alapozzátok? a mellé adott béta Catalyst egy többé-kevésbé végleges driver, biztos lesznek még finomítások, esetleg egyes játékokban anomáliák kiküszöbölése, de csodadriverre most sem érdemes számítani, ahogy a 4870 esetén sem volt ilyen.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
én a következőkre gondolok:
- driver fronton majd 1-2 extrém hülyeséget kijavítanak, de átlagosan a következő 9-12 hónapban ez 10-15%-nál többet nem fog hozni
- Med1on már írta, hogy a HD5870 arányai kísértetiesen emlékeztetnek a HD4850-ére (bár én nem az ALU:MEM arányt emelném ki, hanem a ROP:MEM-et), és az a kártya érezhetően sávszélesség-limitált volt - DX9-ben nyilván ez a helyzet a HD5870-nel is
- az interpolátorok átszervezéséről elég kevés az info, de nekem úgy tűnik, abba az irányba mozdultak, mint ami az nVidia az elavult (khmmm) G80-ában van. ha az interpoláció elvesz shader-kapacitást, akkor az jelenthet teljesítmény-csökkenést - ha tudok szerezni ilyen kártyát, akkor a Vegas-szal ezt kiderítem
- az is lehet, hogy a komplexebb játékmotorok esetében az ütemező nem bírja etetni ezt az iszonyú mennyiségű ALU-t - az ütemező ugyanis nem duplázódott#182 Abu: hogy a pékbe' lenne kiegyensúlyozott, amikor szinte minden unit duplázása után egyes esetekben csak 60%-kal gyorsabb a 4870-nél?
#262 janos: TPU teszteknek ne tessék hinni!
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ja, majd elfelejtettem, a jövő
ellenben, azt értem, hogy DX11-ben a ROP-ok jelentősége csökkenni fog, és ezáltal elég lesz kevesebb sávszélesség is. viszont nekem a tesszeláció is sávszélesség-intenzívnek tűnik - ez hogyan lesz áthidalva?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a tesszeláció magában csak kozmetikai javításokra elég, mint a kerek maszk ezeken a képeken. displacement mappinggel kombinálva lesz ütős, mert ott egyszerű modellekre építve lehet majd bonyolultan kinéző ojjektumokat kreálni (ld. a rücskös froblinok).
americanidiot: ha lenne időm, csinálnék egy fotósorozatot "az RV870 SP-számának fejlődése" címmel kár, hogy 10-e után elkezdtek szivárogni az infok, szerintem eljutottunk volna 10.000-ig is...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a B-verzió meg az, hogy azokat a játékokat, amik csak DX11-es VGA-val hajlandóak normálisan kinézni, majd megveszik ötödannyian, mint azokat, amikben van kulturált DX9-es / DX10-es path. az aztán milyen jó lesz mindenkinek...
#458: megnéztem a szavazás eredményét, LOL! látom, az olvasóid nagyon elkapták a feelinget
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
potenciális érdekesség az X2 kapcsán.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
teszek még egy gyenge kísérletet. csak én nem értem, hogy miért szarozza a jelenlegi béta drivert mindenki anélkül, hogy bármi tényszerű információja lenne?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz robotjatek #1098 üzenetére
clear sky-ban DX10.1 nem gyorsabb, csak szebb...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Dare2Live #1103 üzenetére
Dare2Live: hát, aki ár/teljesítményre megy, annak biztosan nem érdemes váltani. ha ez nem annyira fontos, akkor a 4870->5850 váltás már meggondolandó lehet, lentebbről pedig már biztosan érdemes, sok extra teljesítményt kapsz. 5870-re meg bármelyik egy GPU-s megoldásról érdemes váltani, ha több helyen megszorul a játékos fps terén.
toflehi: köszi! én jelenleg egyetlen játékot ismerek, ahol a 2GB VRAM előnyt hozna, a GTA4-et. a korábban idézett Clear Sky tesztből látszik, hogy az 1GB VRAM még annak a játéknak is elég, és ha a felbontást vagy az AA-t tovább emeled, akkor úgyis olyan kevés fps-ed lesz, hogy nem fog sokat érni a + memória. a jövőt meg nem tudja senki - mondjuk Abu szerint a tesszeláció on the fly fog menni, azaz számottevő extra memóriaigénnyel nem kellene járnia, így viszont nem látom, mitől kezdenének a játékok hirtelen > 1GB VRAM után kuncsorogni.
8nemesis8: igyekszem én is kíváncsi vagyok az 5850 tesztekre - ha másért nem, jól jön a megerősítés
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz FragMaster #1122 üzenetére
a G80 megjelenésekor nem kellett a DX10-zel foglalkozni, mert a 8800GTX minden korábbi videokártyát úgy legyalázott, hogy volt miért megvenni még úgy is, hogy a DX10 még a fasorban sem volt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz katt777 #1144 üzenetére
#1144, katt: a GTA4 nem saját tapasztalat, asszem janos666 írta, hogy kísérletezgetett vele, és a legnagyobb textúrafelbontáshoz kevés volt a HD4800-as sorozatú kártya 1GB memóriája. ami egyébként akár hihető is lehet - brutál látótávolság + nagyfelbontású textúrák = rohadt sok VRAM.
#1176, Leviske:
8800GTX vs 2900XT témában: olyan tesztet tudok mutatni a tavaszi driverekkel, ahol a 3870 (kb. 2900XT) küzd a 9800GTX ellen (picivel több, mint a 8800GTX). nem kifejezetten szép látvány, legalábbis piros szemüvegen keresztülmásik:
A megoldás egyébként nem igényel speciális kódokat, a vezérlést a meghajtóprogram fordítója végzi, mondhatni maximális hatékonysággal.Ezt már anno sem értettem, csak nem volt időm utánamenni. Az nyilván igaz, hogy transzparens az alkalmazás számára (még szép!), de ezt a munkát alapvetően a command processornak kell a chipben végezni, mert csak ő tudja valós időben, hogy a terhelés-elosztás szempontjából éppen melyik raszterizálónak (és fél-shadercore-nak) kell dobni a következő adag háromszöget. a driver segíthet neki (mondjuk előre megjelölgeti a háromszögeket), de a döntési logikának mindenképpen ott kell lennie a command processorban. a hatékonyságot meg egyelőre nem tudjuk, de bízunk benne, hogy a Beyond3D-s fő VGA-boncnok Rys erőt vesz magán, és megcsinálja az RV870 cikket
#1190, Bluegene: csodadriver oh no! ha bírok szerezni egy 4850-et, akkor kimérem, mennyit gyorsult a launch drivereihez képest.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bluegene #1219 üzenetére
GTX285-tel nem szolgálhatok, le vagyok ragadva a G92-nél
a Risen teszt eredménye impresszív, kb. a következő magyarázatot tudom elképzelni: a motor igencsak intenzív textúrázás-fronton, de kevésbé követelőző a shadereivel, ill. a memória-sávszélesség tekintetében is visszafogott (sok TEX mellett ez csak akkor megy, ha a ROP-okat sem nyúzza halálra). egy ilyen motornál külön előny lehet, ahogy Med1on írta korábban, hogy a fix funkciós interpolátorok fel lettek számolva, és ehelyett az ALU-k végzik az interpolációt. ezt a teóriát még a GTX275 vs GTX285 eredmények is alátámasztják, viszont marhára nem illik bele a cikk elején írt rizsa a motor tudásáról, mert abban 6 tonna postprocessing effekt van, amik eszik a ROP-okat. úgyhogy kicsit UFO
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz FragMaster #1558 üzenetére
az a titok (ill. a hülyeség) az 5870-nél, hogy a PCB 10.5 inch, viszont a borítás erre még rátesz felet. így valóban 28cm-es helyre van neki szüksége.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz FragMaster #1813 üzenetére
ez nem egészen igaz - azért nem, mert a driver is fogyasztja a CPU-t. a Radeonok esetében jobban, mert az ALU-k felépítése miatt a driver elő-feldolgozza a shader kódokat, ezért a driver fejlesztésével a CPU-terhelés csökkenésére (vagy akár növekedésére) is lehet számítani. persze nagy dolgokat nem lehet várni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz katt777 #1957 üzenetére
Három apróság:
- az Oblivion nem csak 1 magot használ (bár kettőt valóban nem bír felpörgetni 100%-ig)
- érzékeny a memóriára is (ez talán i7-nél kevésbé izgalmas, de a Penryn CPU-knál annál inkább)
- az 5870 nem 35%-kal erősebb a 4870-nél, hanem inkább 60-70-nelill. a fenti teszt az agyonmoddolt Oblivionnel készült? mert akkor az nem teljesen a 3 évvel ezelőtti gépigényt reprezentálja
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz katt777 #1962 üzenetére
én a grafikonon azt látom, hogy amennyit a másik processzormag csinál, az pont nagyon hiányozna, ha nem lenne. 15%-os különbségre meg nem nagyon emlékszem 4870 és 5870 viszonylatában
kicsit off: a max részletesség korántsem mindig előny. nekem AA-ból a 4x-től nagyobb felesleges, mert állóképpen sem nagyon látom, ha valami 8x, a VRAM-ot viszont zabálja - teljesen feleslegesen. az SSAO pedig hajlamos túlzásokba esni - a GRID-ben egyes helyeken olyan, mintha az aszfaltból sütne a nap, vagy van, ahol azon kívül, hogy minden sötétebb lesz tőle 1-2 árnyalattal, a vizuális minőséget semmivel nem javítja. az erőforrásokat meg zabálja, mint egy disznó...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz katt777 #2015 üzenetére
szemhibák tréfás, de nem kell feltétlen mindent hibásnak deklarálni, ami a Te percepciódtól eltér. driverhibáról nem volt szó (bár a COD5 minden bizonnyal az ), az SSAO-nál maga az algoritmus garantálja, hogyha túlzásba viszed, akkor hülyeség lesz az eredmény.
nekem nem ez látszott a HD4870 és a HD3870 között DX9-ben, különösen nem 4xAA mellett - check this.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tzsolesz #2264 üzenetére
van a "kicsit elfogy a VRAM" eset, meg a "nagyon elfogy a VRAM" eset. a Clear Sky és a Far Cry 2 AA nélkül az előbbit, AA-val az utóbbit produkálja. az elsőn lehet segíteni nagyobb memória-sávszéllel valamennyit, az utóbbi esélytelen.
1920x1200-ban 4xAA mellett több játékon (pl. GRID) is azt láttam, hogy már kezd kifogyni az 512M VRAM-ból, de még nem komoly. 1920x1200 8xAA többnyire már gyilkos.
Hogy az 1GB VRAM mikor lesz kevés? GTA4-et félretéve, szerintem 2560x1600 alatt nem mostanában.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
rv870 cikk a beyond3d-n - ki hitte volna?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz katt777 #2283 üzenetére
igen, jelenleg, és néhány sarkított esetet leszámítva. de emlékeim szerint sosem mondtam mást...
#2286: ezt a Tomshardware tesztet láttam már korábban, alaposan kiakasztott... Crysis-re rámondják, hogy konzervatív VRAM használó, és AA nélkül tesztelnek.
GTA4-ben nem vagyok otthon, de ott sem láttam AA-t a képen - abban amúgy van?
Tomi, tomi, nem lesz ez így jóPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz cowboy_bebop #2552 üzenetére
minden bizonnyal abból adódik a különbség, hogy az én tesztem szokatlanul tiszta CPU-limit szempontjából, az összesítésekben nem szerepel a GRID, az Assassin's Creed, meg a többi platformzabáló. amúgy a TPU-s tesztben látott 14%-nál nagyobb volt a különbség már a 850/1200 és a 725/1000 órajelen futtatott HD5870 mérések között is, és ennél a valódi HD5850 minden esetben lassabb lesz. amint lehet, végigkergetek a teszteken egy igazi 5850-et, de abban biztos vagyok, hogy a becsült fps-ek igen pontosak.
köszi all!
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz cowboy_bebop #2556 üzenetére
azt írtam is a Clear Sky tesztnél, hogy a "HD5850" meglepően rosszul teljesített - ráadásul ennél a motornál igen keveset, 4%-ot vettem le a HD5870 @725/1000 mérésekből, tehát már azok is meglehetősen gyengére sikerültek. nem tudom az okát, viszont túl konzekvensen ugyanazok a differenciák jöttek minden beállítás mellett ahhoz, hogy mérési hiba legyen. nem tudom, a TPU-s tesztben hol tesztelték a stalkert - nálam a benchmarkból a 4. elem fut, az a legmegterhelőbb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
látom, nem bírtok elszakadni az ár / fps-től ezen mutató alapján egyik kártya sem éri meg, valóban - viszont az 5870 annyival gyorsabb minden másnál, hogy aki elsősorban a sebességre megy, annak érdemes megvennie, mert semmi más egychipes kártya nincs a közelében. az 5850 előnye a 4890-nel szemben határozott, de nem óriási, és nem is egyenletes - ezért ott nem tudok ilyet mondani, ott relevánsabb az ár / fps. vagy ezzel szemben a DX11, kinek mi a fontos.
#2565 cowboy_bebop: 30% egyetlen játék egyetlen beállításánál van, és azt én sem tartom reálisnak, ott valami titok lappang. viszont a 10. oldalon az átlagolós grafikonokon látott 22-24% nekem teljesen valószerűnek tűnik a kártyák paraméterei alapján. ha benne lenne a tesztben mind a 12 játék, akkor az átlagos grafikonok cca. 8-12% differenciát mutatnának a sok CPU-limit miatt - de attól még az 5870 több, mint 20%-kal gyorsabb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz tom_tol #2584 üzenetére
fair enough - a tuning-teljesítmény más téma. itt általánosan annyit tudok hozzátenni, hogy az 5870-en van garancia az órajelekre, az 5850-en meg nincs - talán az első batcheknél még nincs differencia a GPU és a RAM-ok teherbírása között, de később biztosra lehet venni, hogy a gyengébb szériák fognak az 5850-re kerülni - különösen, hogy az 1GHz-es mem-órajelet 1ns-os RAM-okkal is meg lehet oldani, míg az 5870-re 0.8-as kell.
de jogos a komment, aki nem fél a tuningtól (és főleg a vmodtól), annak bőven van perspektíva az 5850-ben.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
sztem nem értjük egymást
az 5870 kapcsán nem hoztam szóba sem a 4890-et, sem bármelyik másik kártyát. ha valakinek nagy teljesítmény kell most, és ennek hajlandó megfizetni az aránytalanul magasabb árát (top-of-line és újdonság = min. +25e FT ebben az esetben), akkor érdemes megvennie, mert ezzel jár a legjobban. és ők is jelentik az 5870 jelenlegi célközönségét, nem azok, akik az ár/teljesítményre mozdulnak.
az 5850 kapcsán meg pont azt feszegetem, hogy nem meggyőző alternatíva a 4890-nel szemben új VGA vásárlása esetén - ha meg valaki 4890 tulaj, akkor pláne nem. ettől függetlenül jó kártya ez is, de igencsak benne van az árában az újdonság-adó.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
de melyikkel? az 5850-ről Te is azt mondod, hogy túl drága, meg én is, itt nem detektálom a különbséget.
az 5870-ről pedig azt mondom, hogy csak annak a számára képvisel igazi értéket, akinek a számára nem az ár / érték nem mindenek előtt való. ezzel nem értesz egyet?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
259 volt az a kezdőár, amit az összes tesztoldal közölt a hivatalos launch napján. lehet, hogy volt insider info 299-cel, de akkor se beszéljünk visszarakásról. ez egy egészen szimpla áremelés, ráadásul pont akkorra időzítve, amikor a supply elkezd találkozni a demanddal. szép munka
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz katt777 #3417 üzenetére
nekem a Tropics 1.1 is kinyírta az 512MB-os 4870-et 8xAA mellett - check this, alulról a 2. grafikon. nem értem amúgy, miért nem lehet elfogadni, hogy egy textúra-intenzív motornak sok a 8xAA 512MB VRAM mellett...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz radi8tor #3473 üzenetére
ez gusztus dolga. ha szigorúan fps/forint alapon döntesz, akkor biztosan jobb az 5850, de az 5850-nél meg jobb a 4890. itt nagy kérdés, mi az elég. én a jelen árak mellett a 4890 (olcsó) és az 5870 (brutális) között döntenék, az 5850-et félmegoldásnak tartom. de ez csak az én véleményem...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ezért mondtam, hogy akkor inkább 4890 - teljesítményben 20-30%-kal lesz jobb az 5850. mondjuk ha tuning fronton elszánt vagy, akkor lehet ráció az 5850-ben is - én egy harvestes GPU esetében nem lennék optimista (és ezt most tapasztalatból mondom).
radi8tor1: teljesítmény. ezek a kártyák azoknak szólnak, akiknél nem a költség az elsődleges.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz eszakas #3644 üzenetére
hidd el, meg tudom különböztetni a tekercsek ciripelését a mechanikai zörgéstől
a tücsök sanszos, de akkor ezek szerint a nemrég nálam vendégszerepelt Galaxy GTS250-től félt, mert akkor többnyire kussban voltcowboy_bebop: persze, de szerintem nem ez a kérdés. amúgy a gyors tempójú játékokban nem ideális a vsync, mert ugyanaz a microstuttering feeling jön elő tőle, ami az SLI / CF rendszereket átkozta kb. 1 éve.
tgulyas: érzésem szerint példánytól is függ, hogy mi mennyire ciripel. azokban a menükben, ahol ezresével mennek az fps-ek, szinte minden VGA ciripelt, ami az utóbbi egy évben megfordult a kezeim között - a különbség ott van, hogy van, aminél 200-ig nemigen hallható, és van, ahol már 100 alatt is felbukkan.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Razermazer #3681 üzenetére
ezt nem veszem meg. amikor a crysis húzza le a wattokat, akkor nincs cirip, csak amikor a GRID?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Videós, mozgóképes topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- nVidia tulajok OFF topikja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Elektromos autók - motorok
- Riasztó topik
- YouTube
- Gitáros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest