- Apple asztali gépek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Gaming notebook topik
- Hővezető paszták
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Projektor topic
Hirdetés
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
PROHARDVER!
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
laci1128
tag
válasz snake1977 #11461 üzenetére
Az a furcsa, hogy ilyen ellentmondásos eredmények és tulajdonságok (magas fogyasztás, magas hőleadás, a hihetetlenül magas órajelek ellenére nem túl veszett teljesítmény, stb.) ellenére is az Intel éveken át tolta le a nép torkán ezeket a NetBurst-ös vackokat.
Na persze évekkel később a Core-ral igencsak a fején találták a kékek a szöget. (+ a Pentium M-mel is, csak azt macerásabb asztali gépbe farigcsálni. )"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
-
laci1128
tag
válasz faranus #11548 üzenetére
Tehát ilyen procid van: ADO3800IAA5CU, 65W-os TDP-vel rendelkezik. Legalábbis ha ilyenkor még jól tudok olvasni.
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz zoltanz #11726 üzenetére
akosf Slot1-es versenyénél szereplő pontszámnál nem tudtam elérni többet a VGA túlhajtásával sem, ergo már egy R9200 SE is jóval erősebb társítás ilyen kaliberű prockó mellé. Én GeF3/R8500LE-re tippelném azt, ami a csúcs egy PII-es erősségű gépnek videokártya tekintetében. Azon felül tényleg csak luxus (vagy ami kéznél van ).
De kipróbálom majd a 9800 PRO-val is a konfigot.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz cskamacska #12185 üzenetére
Az AWE64 Gold remek egy retró motyó. Nem szembesültem eddig semmilyen problémával a használata közben (semmi 'Plug 'n Pray' szindróma vagy ilyesmi. ) valamint szerintem sem serceg, ropog. Igaz azt meg kell jegyeznem, hogy nem rendelkezem "white füllel" (annak ellenére, hogy közel lakom a Vásárhelyihez ).
Ezek mellett abszolút jól mutat a retróbb gépemben és tűrhető áron lehet hozzáférni.
Egyedül a MIDI részével kapcsolatban nem tudok hasznos véleményt mondani, mivel nincsen komoly viszonyítási alapom ebben a témában."But at least the code looked good, which is the main thing."
-
-
laci1128
tag
válasz zoltanz #12284 üzenetére
Azért, mert az általad említett kártyák többsége a Radeon 8500-on is található GPU-nak (R200) a csonkolt, zsugorított változatai (RV250 - Radeon 9000, RV280 - Radeon 9250/9200/SE).
A Radeon 9100-as viszont a Radeon 8500 LE kicsit felfrissített, átnevezett kiadása R200-as chippel, alacsonyabb órajellel. Agresszívabb hűtéssel (meg persze szerencsés memóriákkal) fel lehet hozni az eredeti 8500-as szintjére szerintem minden probléma nélkül.
Anizotropikus szűrés esetén azért gyorsabbak a szóbanforgó Radeonok a nekik megfelelő korú GeForce-okhoz képest, mert ha jól tudom a rálátási szögekkel optimizáltak a fejlesztők az anizó szűrés esetén, gyakorlatilag nem olyan precízen végzi a szűrést a kártya. Élsimításban is a GeForce-okétól eltérő megoldást használt az ATI a 9200-as kártyákig bezárólag, a supersamplinget, ami jóval erőforrásigényesebb (ezért is van bekapcsolásakor jókora lemaradásban), mint az nVidia kártyáin használt multisampling eljárás. Persze 9000/FX széria tájékán tudtommal már hasonló eljárások voltak használva mindkét gyártó kártyáin (azaz az NV kártyákon is "optimizált" volt az anizó ill. ATI kártyákon is multisampling eljárású volt az élsimítás)."But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz #95904256 #12313 üzenetére
Fura, Celeron (Mendocino magos) procival nekem nem volt semmiféle problémám a ForceWare-rel Windows 2000 alatt. Sem GeF4 MX (Club3D), sem GeF2 MX (Inno) kártyával.
Bár ettől függetlenül nem zárható ki ez a felvetés sem, miszerint régebbi driver csomaggal megszűnhetnek a problémák, viszont az is tény, hogy az általam használt processzor nem tartalmazza az SSE utasításkészletet.
Az igazat megvallva huzamosabb ideig csak a GeF4 MX-kszel használtam (amíg még megvolt), a GeF2 csak a 3DMark versenyre való nevezés erejéig volt a gépben, de nem kaptam sosem kékhalált használatuk során.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz #95904256 #12326 üzenetére
Az nVidia honlapjáról beszereztem a GeForce (2, 4) MX-eket támogató legutolsó ForceWare-t, majd telepítettem. Szóval nem történt semmilyen módosítás a driverekben.
A ForceWare-től eltekintve pedig semmilyen más driver nem volt szükséges a konfig működéséhez, hiszen BX csipkészlet van a deszkán, ehhez pedig szerintem még a Windows 95-ben is található gyárilag meghajtóprogram.
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz bacsis #12368 üzenetére
Na igen, NFS-ekben pont az előző részig (Porsche 2000) voltak támogatva a 3dfx kártyák. Ott volt egy 3D Setup nevű alkalmazás, bár emlékeim szerint egyes újabb NFS-ekhez is mellékelték (pl. NFS Underground), azzal remekül ki lehet választani, hogy min végezze a megjelenítést a játék. Nézd át a játék mappáját, hátha még a HP2-höz is mellékelték ezt a programot. Egyébként meg szerintem valami registry bütyköléssel lehetne segíteni ezen.
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
Sziasztok!
Gondom akadt egy ASUS P3B-F deszkával és két natív SECC2-es prockóval (egyik egy PIII 600E, ezt teszteletlenül vásároltam - SL3H6 a másik pedig egy PIII 650E, ami tesztelt, működőképes - SL3XK). A probléma dióhéjban az, hogy nem hajlandó bootolni egyik processzorral sem a deszka, nem jut el sajnos POST-ig sem, legalábbis az alvó monitor bizonysága szerint nem. Sajna csipogás alapján nem megy a hiba megállapítása, lévén nincsen PC speakerem.
Processzorcsere előtt a BIOS alaphelyzetbe lett állítva (az elem eltávolításával).
Próbáltam JumperFree mód helyett a DIP kapcsolóval is belőni a paramétereket, sajnos szintén eredménytelen próbálkozás volt.
A konfig problémamentesen működött korábban egy Celeron 400A-val (SL39Z).
A motyó többi lényegesebb része: 145 W Compaq táp; 256 MB Micron PC133 CL2 SDRAM; Matrox Millenium G400 (plusz ami lényegtelenebb: egy Intel PRO/100+ hálókártya és egy SB AWE64 Gold ISA-s hangkeltő, WD400BB lemez és egy CD-ROM meghajtó).
A tápegységre én személy szerint nem gyanakszom (bár látszatra gyenge mutatóval bír), ugyanis egy TUSL2-t és egy 1,4-es PIII-S-et és egy R9200-est mindenféle fagyás nélkül működtetett (persze nem Prime-ot futtattam rajta, csak egy kipróbálás erejéig volt összerakva). Ha nem tévedek 1.06-os BIOS-a lehet a P3B-nek.
Tudnátok valami okosságot mondani, hogy mit szúrhattam el egy szimpla processzorcserén?Előre is köszönöm a tippeket.
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz DarthSun #12944 üzenetére
Sajna az eszközök leválogatása és a tisztítás sem segített.
Arra gyanakszom, hogy talán túl régi a BIOS a Coppermine PIII-ak támogatásához. A kézikönyvet elolvasva az jön le, hogy kiadáskor kb. Katmai magos PIII-akat támogathatott. (600/100 a legmagasabb órajelű, FSB-jű processzor, amit támogatott PIII-ként jelölnek.)
Megpróbálok szerezni valami régebbi processzort, hogy ismét elinduljon és tudjak BIOS-t frissíteni.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz laci1128 #12945 üzenetére
Talált süllyedt, legfrissebb béta jelölésű BIOS-szal megy, mint a karikacsapás. Az eset kapcsán megemlíteném, hogy meglepő volt számomra, hogy milyen kifinomult BIOS frissítő programmal rendelkezett anno az ASUS. (ASUS update utility, Windows alól működik)
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz zoltanz #13122 üzenetére
A legtöbb régi (és újabb, az integrált Intel Extrém HD Graphics Media Decceleratorral szerelt) notival szerintem bizonyos tesztekben csupán tized FPS-ek születnének nagy felbontáson.
A T60-asomban levő Mobility Radeon X1400-al sajna nem tudom a kijelző natív SXGA+ felbontását élvezni akár picit is komolyabb 3D-t használó alkalmazás esetén.
Egyébként amióta a Mobility Radeon-nal összeismerkedtem, tisztelem az Intel Extrém HD Graphics Media Deccelerator-okat is, legalábbis a fogyasztásukért és a hűvösségükért.Egyébként a gyártótól is sok függ, láttam már a T60-amban szereplő X1400-ast (ami nálam a referencia magórajelnél 50 MHz-el alacsonyabban működő, 128 bites memó sávszélességű, 128 MB DDR SDRAM-os lapka) Dell gépben 64 bites memó sávszéllel DDR2-es (nyílván magasabb órajelű) memóriával. Ezeket az apró különbségeket nem mindig tartalmazza a notebookcheck, szóval ennek figyelembevételével is érheti az embert (szerencsére persze csak kisebb) meglepetés néha.
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz djculture #13172 üzenetére
Ez így van, DDR2-es AGP-s HD 3650-el párban van egy 9800 Pro (sőt, ami a memória sávszélességet illeti, abban a 9800 Pro jócskán előrébb van a DDR2-es 3650-nél), aztán van néhány év különbség köztük.
Nowhereman: Szerintem az utolsó natív AGP-s ATI kártya a 9800 XT volt. Az X000 és az X1000 széria már PCI Express-re lett tervezve és azzal a nevezetes Rialto chip-pel volt megoldva az AGP támogatás.
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz zoltanz #13179 üzenetére
Sajna méréssel (3DMark vagy hasonló) ugyan nem tudom alátámasztani az állításomat, de ugyanazon a vason, ahol nem volt követelmény a SM3.0 vagy újabb, ott egyáltalán nem tapasztaltam visszaesést teljesítményben a HD 3650 után a 9800 Pro-val, sőt! Pl. Oblivionban megengedhettem a maximális minőséget ugyanazon a felbontáson (az élsimítástól eltekintve). Eléggé számít a szélesség (8 ROP vs. 4 ROP, 256 bit vs. 128 bit memória szélesség, ez mind a 9800 Pro javára). Szerencsére a HD 4650 óta a középkategória aljában szereplő Radeonok is megkapták a 8 ROP-ot.
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz frescho #13181 üzenetére
Természetesen az általad említett szolgáltatások hiányoznak a 9800-ból, ezek tényleg az újabbak előnyére válnak (a PowerPlay-ről nem is szólva, meg úgy a fogyasztás általában), ellenben szót sem ejtettem olyasmiről, hogy a 9800 tudna ilyesmiket.
Az biztos, hogy teljesítményoldalról rosszul közelítettem meg a "párban van" dolgot, ugyanis az általad említett különbségek tényleg megvannak, ellenben újabb programoknál jönn(én)ek elő (amiket én tényleg nem vettem figyelembe az előbb , vagy éppen az SM2 támogatás miatt amúgy sem futnának a kártyán). Régebbi programok (~kb. az előbb az általam említett Oblivionig bezárólag) használata esetén azonban továbbra is fenntartom azt az állításomat, hogy nem rosszabb választás a 9800 a gagyibb HD 3650-eknél. Az viszont mindenképpen igaz, hogy a DDR2-es memóriával szerelt HD 3650 memória sávszélessége egyszerűen röhejes, ami elég brutális szűk keresztmetszetet képez a fejlettebb GPU-nak. Azért példálózok a gagyibb HD 3650-esekkel, mert AGP-s kiadásban ritkább a GDDR3-as memókkal szerelt változat.
Egyébként pont a 4 generációnyi visszaváltás után volt meghökkentő az, hogy az általam próbált programokban nem tapasztaltam visszaesést a teljesítményben.akosf: Akkor dupla fail ma a tudásomnak.
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz Nowhereman #13203 üzenetére
Én a "natív" (már ha lehet ezt a szót használni) AGP-s kártya alatt azt értem, hogy a GPU nem egy PCI Express-AGP fordítón át kommunikál a külvilággal. A tesztből kiderül, hogy az X1000-eseknél AGP-re tervezett GPU helyett a Rialto chip-et használják "fordítónak". Na meg látszik is a táblázatból, hogy R500 óta már nincsen külön AGP-s és PCI Express-es GPU, ellenben az R400-nál még külön GPU-t kaptak az AGP-sek, tehát igen nagy valószínűséggel a referencia kártyán is Rialto-t használtak.
Persze, lehet, hogy csak az én fóbiám ez a Rialto, de nekem eddig messze az AGP-s HD 3650-el volt a legtöbb problémám, a fórumot olvasva pedig szintén ez jön le, a PCI Expresses HD 3650-ekkel kapcsolatban mintha kevesebb kérdés jött volna (egyébként még a Mobility X1400-as is problémamentesnek mondható Windows 7 alatt, hozzá képest)
Ha múltkor eszembe jutott volna ez a táblázat, akkor legalább egyel kevesebb marhaságot írtam volna.
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz #95904256 #13208 üzenetére
Valóban létezik ilyen, de Rialto-s ez is. A HD 3870 AGP-re viszont a wikin hivatkozott kínai Tom's Hardware cikken kívül semmit nem találtam.
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz frescho #13219 üzenetére
Windows alatt nem lehet életre kelteni a gyorsítást rajtuk? Emlékeim szerint a CoreAVC tud profitálni a CUDA-t támogató NVIDIA kártyákból, az általad említettek pedig már éppen támogatják azt. Vagy ez korántsem segít annyit, mint egy UVD-s Radeon?
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz frescho #13222 üzenetére
Értem.
Az NVIDIA kártyáival kapcsolatban sajnos különösen hiányosak az ismereteim.
Azért kérdeztem rá a Windows-ra, mert úgy értettem mintha csak VDPAU-n működne a gyorsítás 8 esetén.
De ezek szerint DXVA-n keresztül is képes gyorsítani minden további nélkül a 8."But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz Badman 4ever #13227 üzenetére
Huh, ez hasznos olvasnivaló lesz számomra... de sajna csak a vizsgák után.
Egyébként meglep a 4670 és az 5670 között az ekkora különbség (pedig úgy emlékeztem, hogy nem volt jelentős architektúrabeli változás HD 4000 és 5000 között).[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz Nowhereman #13439 üzenetére
Az új cuccok már tetris szintnél is alapnak veszik 2G ram, SSE2 meglétét...
Valóban így van. Steam-ről valami arcade játékot szedtem le az asztali gépemre (Clawhammer 1800 MHz - bár ez már tudja az SSE2-t, 1 GB memória, R9800), szörnyen gyatrán futott.
Furcsán vannak hangolva már a 2D-s játékok is.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
Én főleg a 2D-s arcade játékokra haragszom(? -- inkább csak értetlenkedem) gépigény ügyileg, valamint a konzolról jövő, de gyengén portolt darabokra.
De azért pl. egy Crytek-es játékhoz valóban nem hiába kell egy modern gép."But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
-
laci1128
tag
válasz bacsis #13930 üzenetére
Esetleg AWE64 Gold? - Van (állítólag jó minőségű, aranyozott) RCA kimenete, gondolom gyönyörűen össze lehetne kötni a szóban forgó csuda hangrendszerrel.
Ha lehet hinni a wiki-nek:
"Another improvement comes from better on-board circuitry that increases the signal-to-noise ratio and overall signal quality compared to the frequently quite noisy AWE32 and Sound Blaster 16 boards. This improvement is most notable with the AWE64 Gold, because of its superior RCA connector outputs."Annyi baj mindenképpen van az AWE64-gyel, hogy nem olyan látványos példány, mint az AWE32.
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
Szubjektív véleményem alapján, túlzás, hogy a "Gold" elmarad mindentől. Nem állítom azt egy pillanatig sem, hogy labdába rúghat a professzionális kártyákkal, vagy akár egy Audigy 2 ZS-sel szemben, de pl. a MonsterSound MX300-nál (az általad mutatott tesztben szereplő kártyák közül csak ilyenem van) és az alap Audigy-nél (nem aranyozott csatis, első kiadás - még ezzel tudtam összevetni) számomra hallhatóan tisztábban, az MX-nél én úgy vélem még szebben is szól. (Bár az megeshet, hogy defektes az MX300-am és ezért zajos egy picit, elvégre használtan bugáztam. Egyébként meglepett, hogy zajosabb az AWE64-nél, pedig azt olvastam, hogy sokan szeretik az MX300-at - persze az is könnyen lehet, hogy leginkább az A3D miatt, az valóban egy félelmetesen jó feature. )
Mérni sajnos nem tudok."But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz zoltanz #14044 üzenetére
Szerintem ez nem túlzottan meglepő, hiszen a 6600 GT a SM3.0 szabványt is támogatja, míg a 9600 XT csupán csak a SM2.0-át, meg azért a 6600 GT (gondolom, hogy a SM3.0-ás kód is értelmesen fusson rajta, meg hogy gyorsabb legyen a megfelelő ATI kártyáknál) több árnyékolót is tartalmaz a Radeonnál.
Az előbbi miatt lehet az, hogy 9600 XT esetén elmosódottak textúrák, csúnyák színek játék alatt, az utóbbi miatt pedig gyorsabban is kellene futnia az NV kártya használata esetén az UT-nak.
Nekem kis procival (A64 2800+) a Radeonnal nagyon lassan is futott az UT3. Az NV slágerkártyája viszont sajna kimaradt az életemből.
Viszont most, hogy ez felmerült, majd kipróbálom a 9800 Pro-val, hogy hogyan fut, kíváncsivá váltam (sajnos SM2.0-nek hála ronda lesz, de a sebesség érdekel)."But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz frescho #14448 üzenetére
Én a DOS-os játékokon kívül (arra tartok egy telepített DOS-t) eddig szinte minden játékot tudtam Windows 2000-en futtatni (legrosszabb esetben trükkökkel), tehát nem mondanám, hogy lehetetlen használni játékra is. Megbízhatóságban pedig porig alázza a 9x vonalat, nem is kell kéthetente újratelepíteni és nincsen 5 percenként kék halál még sok feltelepített program, cserélgetett hardver (pl. videokártya) esetén sem. Persze cserébe jóval több erőforrást kér, mint a 9x vonal tagjai.
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz bacsis #14461 üzenetére
A NFS III Vista patch-nek egyedi telepítője van, érdemes lenne megpróbálni annak a segítségével telepíteni (ekkor az eredeti NFS telepítő által dobott "only Windows 95 is supported" - vagy valami hasonló - hibaüzenet megkerülhető). Szerintem egy próbát mindenképpen megérne. Egyébként a javítás itt található.
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
Fura, ASUS K8N-E Deluxe-szal (nForce3, AGP) nem volt sosem komoly gondom (összesen csak annyi, ha merült az elem, akkor nyavalygott chassis intrusion-re , viszont reset mindig segített) és megette még a szörnyűséges AGP-s, Rialto chipes Radeon HD-kat is mindenféle probléma nélkül. (VIA-s, ULi-s, stb. alaplapokban notóriusan kompatibilitási problémák léptek fel az ilyen Rialto-s kártyák alkalmazásakor)
Nekem nForce 2-től nForce 4-ig kellemes emlékeim vannak ezekkel a chipkészletekkel kapcsolatban és szerintem a maguk idejében ezek voltak messze a legigényesebb lapkák AMD platform alá (vagy csak megszépülnek az emlékek ). Az NF4 utáni generációkat nem ismerem már sajnos.
Gondolom a mobil AMD procik asztalra költöztetése miatt szükséges a socket 754-es foglalatú alaplap.
Több mobil AMD procis hirdetésben olvastam, hogy a hűtő rögzítésére (a hőelosztó fémsapka hiánya miatt) külön figyelni kell, más figyelmeztetésre nem emlékszem.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz triklin #14655 üzenetére
Mi konkrétan az OPN-je? Csak azért kérdezem, hátha véletlenül nekem is ilyen betyáros procim van titokban (meg sajnos nagyon lusta vagyok szétnézni más topikokban, fórumokon ezzel kapcsolatban )
Ha véletlenül valami okosabb darabom lenne, akkor ideje valami komolyabb RAM, hűtő meg táp után néznem.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz benedekco #14712 üzenetére
16 bites színmélység esetén szerintem az ATI kártyáinak is borzalmas képük van (nem a homályosságra gondolok, hanem a dither minőségére/hiányára? Pl. átlátszóság esetén jó pöttyös a kép). Viszont mivel elhanyagolhatóan lassítja őket a 32 bites színmélység, nincsen túl nagy jelentősége ennek. 16 bit alatt a 3dfx kártyáknak illene a legszebb képet adniuk a marketing gépezet szerint (a néhai gyártó állítása alapján magasabb precizitással dolgozik a kártya, csupán a framebuffernél surmóskodtak), de persze egy gyengébb RAMDAC segítségével simán el lehet érni, hogy homályos legyen a kép.
Amúgy én a Kyro II (Hercules 3D Prophet) képével különösen meg voltam elégedve minőség tekintetében."But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz emerico2004 #14716 üzenetére
Majd' egy éve "dolgoztam" a kistesójával, a Xilinx Spartannal. Ez a motyó egy FPGA, ami tömören egy digitális hálózat szimulációjára alkalmas eszköz. Valamilyen hardverleíró nyelvvel (mi VeriLog-ot használtunk) megadod a digitális hálózatot, majd erre az FPGA-ra felprogramozva szimulálja a leírt hálózat működését. A jelentősége az, hogy sok esetben egyszerűbb egy ilyen FPGA-t használni, mintha a SIMM meg a DIPP tokos digitális kapukat meg a perifériákat egy breadboard-ra feltűzögetné az ember, illetve digitális alkatrészek tervezése során nem kell mindig egyedi darabokat legyártani tesztelés céljára, hanem ilyen FPGA-kon ki lehet próbálni őket a gyártás megkezdése előtt.
Ha jól tudom, ehhez kellene valami NYÁK is, ami a tápellátást, az összeköttetést és a perifériákat szolgáltatja, illetve a számítógépedre egy Xilinx Studio nevű hatalmas terjedelmű (~10 GB) fejlesztőkörnyezet, amivel elkészítheted a hálózatok leírását és felprogramozhatod az eszközt. Viszont sajnos nem tudom pontosan milyen körítés (NYÁK) kellene hozzá.
Remélem valaki többet tud erről mondani.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz snake1977 #14806 üzenetére
ThinkPad-ekben is előfordul a SoundMAX, az enyémben (T60) problémamentes Windows 7 alatt is. Igaz szolgáltatások terén iszonyat fapados: van a Windows által adott hangerőszabályzó, aztán kifújt a dolog. A többi konzumer notiban levő IDT vacaknak legalább van equalizere meg mindenféle más kamu beállítgatási lehetősége.
Hangzás terén viszont nem olyan vészes a notimban levő SoundMAX, bár persze közel sem egy AWE64 Gold.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
Nem kedvelem a nem NT alapú Windowsokat (csak a szívás van velük: gyakori kékhalál, ütköző alkalmazások, stb.), ellenben néhány remek, de régebbi hardver támogatása sajnos csak Windows 9x alatt érhető el. Pl. Aureal Vortex-nek Windows 2000/XP alá csak béta drivere van, ami A3D API-t használó alkalmazások alatt ~5 perc után mindig STOP errort produkál. (Vagy csak nálam van valami elszúrva, nem kizárt, de sehogyan sem sikerült a problémát megoldanom.)
De S3 Savage-ek (MeTaL API - használja ezt UT-n kívül bármi is amúgy?), Voodoo-k is inkább Windows 9x-en vannak elemében.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz benedekco #15550 üzenetére
Ha csak szintetikus teszt kell, akkor nem is kell az átkötő kábel, szól a 3DMark ha végzett. Amennyiben képminőséget is vizsgálnál, akkor pedig még mindig ott van a manuális vagy a brute force módszer.
A manuálisnál ha csak 1 monitorod van, akkor lekötöd a Glide alkalmazás idejére a fő kártyádról a monitort és a V2-re csatlakoztatod, majd kilépés után ugyanez pepitában.
Brute force pedig két monitor befogása, egyikre a fő kártya, ezen fog minden egyéb látszódni, majd a másikra a V2 azon a Glide. Sajnos otthon nekem az első marad; számomra is fájó hiány az átkötő kábel a kényelem szempontjából.
Ja igen és külön nem is igen láttam ilyen motyót. A D-Sub hosszabító meg milyen ocsmányul nézne ki a gép hátuljában.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz Nowhereman #15725 üzenetére
Azért fogyasztáskritikus helyeken a PowerVR és annak a tileing rendszere gyakran kerül licencelésre. Emellett úgy rémlik, hogy az új Intel Atomba sem merték a régi GMA-t belerakni (ideje is volt már ennek a lépésnek!), ha jól tévedek PowerVR tervekre épülő videovezérlő került bele.
Meg azért szerintem a szoftverfejlesztők sem igazán makulátlanok ha erőforrás pazarlásról van szó.[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz Yutani #15734 üzenetére
Ez igaz. Ha sikerülne egy értelmes drivert összerittyenteniük a cucchoz, akkor viszont összességében kellemesebbnek tűnne a régi GMA-hoz képest. (Persze a Brazostól még így is messze lenne az olvasottak alapján). Problémák ide vagy oda, én nem hiszem, hogy teljesen hibás húzás volt kukázni az i740 örökséget és helyére egy direkt alacsony fogyasztásúra tervezett videovezérlőt rakni, ráadásul tippem szerint a PowerVR megoldás jobb teljesítmény/fogyasztás mutatóval rendelkezhet, mint a régi GMA.
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz sladka_pani #16242 üzenetére
Ha ő kapcsolta volna be legközelebb, nála ment volna gallyra a deszka, ne idegesítsd magadat feleslegesen ezen.
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz sladka_pani #16244 üzenetére
Persze erősen személyfüggő, de ha értelmesek, akkor ezt nem lesz nehéz számukra belátni.
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz bacsis #16294 üzenetére
NT vonal (Windows 2000, XP) esetén nincsen D3D támogatás a Voodookhoz (még a megjelenítés tulajdonságaiban sem engedi azt a menüt kiválasztani), valószínűleg ezért nem lehet 3DMark alatt kiválasztani sem. Glide viszont problémamentesnek tűnt nekem pár játék után (NFS II SE, III, UT) Windows 2000 és fastvoodoo használatával. Na persze ez sajnos az ismerősödet nem fogja megnyugtatni gondolom.
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz bacsis #16375 üzenetére
Nincs mód rá, hogy megemeld a feszültségeket? A régebbi ASUS (Slot1, Socket 370) deszkáimon van "I/O voltage setting" jumper, lehet adni a pofájuknak (kézikönyv szerint: memóriáknak, AGP csatlakozónak és az északi hídnak több kakaót ad), ezen nincsen ilyen véletlenül?
[ Szerkesztve ]
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
laci1128
tag
válasz snake1977 #16397 üzenetére
Nem tudom mennyire van lehetőség az AHCI-t piszkálni BIOS-ból, de ha lehet, akkor érdemes lenne kikapcsolni próbaképpen. (Érdekes módon nForce3, nForce4-es deszkáimon ez automatán megy, ICH7M-es ThinkPad-en meg kézzel lehet bekapcsolni az AHCI-t).
"But at least the code looked good, which is the main thing."
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- iPhone topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Apple asztali gépek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Parfüm topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Motoros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest