- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Projektor topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
gp Hamarosan vége a várakozásnak, reméljük a fejlesztők tartják magukat az ígéretükhöz.
-
PROHARDVER!
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Géjza
őstag
T3PA-mat megpiszkáltam kicsit: megcseréltem a kuplung és gázpedál rugóit, nagyon pöpec lett így a gázpedál. Olcsó, egyszerű, gyors upgrade. Túl puha volt nekem a gyári felállásban.
-
Géjza
őstag
válasz gaborvezer18 #35405 üzenetére
Ha eladó lesz az F1 kormány, pls keress meg. Kössz.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
válasz gaborvezer18 #35412 üzenetére
-
Géjza
őstag
T-LCM tulajok: gázpedál mennyivel keményebb, mint T3PA-n? Az lenne a fasza, ha mindhárom pedálon lehetne variálni a rugóerőt és nem csak a fékpedálon.
Ezen sem lenne nagy történet megcserélni a kuplung és gázpedál rugóit, ha ezen is túl lágy lenne a gázpedál alapból (ha nem jár garivesztéssel).
Oldalirányú "lötyögése" a pedáloknak nem zavaró használat közben?
-
Géjza
őstag
Köszi mindkettőtöknek.
Tesztekben amiket néztem kb mindben megemlítik, hogy nem rossz a t-lcm gázpedálja, de lehetne keményebb is. Eddig annyit találtam (reddit), hogy T3PA Pro-nál picit keményebb a gáz és kuplungpedálja. Csak azt nem tudom, hogy T3PA és T3PA Pro között van-e rugóerőben difi.
-
Géjza
őstag
Tegnap este ránéztem alzára, már csak 2db-ot mutatott a pedálból ("már csak 2db ezen az áron)". Néztem külföldi webshopokban (TM oldalán is), szinte mindenhol out of stock. Így berendeltem én is egyet belőle, holnap már nálam is lesz.
Régi pedállal mit csináltok? Eladjátok? Elteszitek?
Base tápcseréhez is befutott tegnap az utolsó alkatrész is. Minden készen áll ehhez is. Még lehet mielött nekiállok ennek, levadászok egy noctua vagy hasonló, minőségi halk ventit bele és egy füst alatt megejtem mindkettő cseréjét.
-
Géjza
őstag
Szerintetek is befér majd ide egy 8cm-es venti a táp helyére, ügye? Az a szép nagy tégla kimegy bal oldalról, helyére raknám be a 8cm-est, nem a gyári 6cm-es helyére (oda biztos nem férne be).
https://www.imgdumper.nl/uploads9/59173424b3579/59173424a0864-DSC_0364.jpg
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
válasz fagy53 #35439 üzenetére
Engem főképp a venti hangja zavar, de nagyon. Mint egy porszívó.
Halk Noctuát akarok belerakni, ami forced cooling esetén is halk marad, miközben 3-4x annyi levegőt tud szállítani, mint a picike, vékony, hangos gyárija. Base mindkét oldalán alul 2-2 furatot akarok csinálni, hogy tudja hol beszívni a friss levegőt és kitolni azt a másik oldalon.
-
Géjza
őstag
Ezt vettem hozzá:
https://optonica.hu/Optonica-Premium-Dugvillas-Adapter-/24V/72W/3A/AC6A gyári táp 24V/2A-es, ez 24V/3A és az ára is egész kellemes. Egy ilyen csatit is vettem hozzá, ez lesz a base oldalára rakva, így moduláris lesz:
https://optonica.hu/OPTONICA-LED-sorkapocs-atalakito-led-szalaghoz-anySzerelhető biztosítékaljzatot és 3.15A-es biztosítót vettem még hozzá, valamint egy kapcsolós adaptert:
https://ledfenyforrasok.hu/Lengo-DC-tapcsatlakozo-anyaapa-kapcsoloval-/-Feket#page_artdet_tabsÍgy USB bedugva maradhat, 220 is, nem kell sehonnan kihúzni semmit ha ki/be akarom kapcsolni a kormányt.
Közben rendeltem 8cm-es ventit, holnapután az is befut és akkor szerintem hétvégén megejtem a dolgokat.
Amúgy laptoptáppal is működőképes, csak azok általában 19-20V-ot adnak le, viszont ezekből 90W-os kell, 60W-osak kevesek lesznek. Azt írták, hogy 19-20V-on is hibátlanul működik, csak picit gyengébbnek érezték az FFB-t. Kutakodtam sokáig, szerencsére sikerült rátalálni a fenti 24V-os tápra.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
válasz pokmky #35450 üzenetére
Külföldi fórumon egy brutál külső táppal játszadoztak, ott mérték, hogy 24V-on 2.6A-ig ment fel általában, a peak az 2.8A volt. Ugyanez 30V-on 1.7A-2A volt. Mintha mindig egy fix teljestíményt venne fel a kormány. Azaz ha a fesz kevesebb, akkor az áram növekszik.
https://www.isrtv.com/forums/topic/21630-thrustmaster-t300rs-overclocking/
Amikor laptoptáppal cserélték le a gyárit, akkor nagyobb teljesítményűt használtak, lehet épp a fentiek miatt (vagy mert csak ez volt kéznél ):
https://www.youtube.com/watch?v=_bFWRsncCM0 -
Géjza
őstag
válasz pokmky #35464 üzenetére
Gyári tápja is csak 2A-s, közben meg 2.6A körül vesz fel nagyteljesítményű táp esetén. 2.8A az abszolút pillanatnyi csúcs volt, ennél magasabbat nem mértek.
Ennél is van valami. Ha bedugod USB-t, akkor éled fel a kormány. Nem tudom, hogy ez segédtáp-e vagy csak inkább vezérlőjel. De ez szimplán ki van kerülve, ment a levesbe az az áramkör is a táppal együtt mikor külső tápra váltanak. Mod után csak szimplán fesz alá kell helyezni a kormányt, miközben usb-n gépre van dugva.
Nem tudom lenne-e értelme megmenteni ezt a nem tudom mennyire értelmes funkciót. Csak 24V-ot tervezem kapcsolni ki/bekapcsoláskor. Biztosítékon keresztül menne direktben a tápfesz a kormány paneljére a gyári csatival.
Videón is azzal kezdik, hogy levágják a plusz vezerlő vezetéket a csatiról.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
válasz pokmky #35466 üzenetére
Szerintem a triakkal csak a kormányt kapcsolják ki meg be (USB csatlakozásától függően).
Van egy másik yt videó is, ahol látszólag döglött volt a T300, és ezen a triakos panelen ment ki a vezérlő IC. Kicserélve az IC-t megint hibátlanul működött a kormány. Ha csak stabilizálna, akkor szerintem működőképes maradt volna a kormány a fenti esetben, legalábbis valamilyen szinten biztosan.
Szerintem ez a triakos panel csak a 24V-ot vezérli, hogy mikor engedje rá a base paneljére (mikor kapcsoljon be a kormány). Ezért is működik/működhet külső tápokkal is hibátlanul évek óta a kormány ezen panel kiiktatásával együtt is. Csak itt akkor kapcsol be a kormány, ha bedugod a külső tápot a 220-ba (ami ügye 230 ).
-
Géjza
őstag
válasz pokmky #35471 üzenetére
Igen. Ezért iktatok be egy kapcsolót a 24V-os ágba. Így sem a 220-ból sem az USB-ből nem kell soha ki/be huzigálni semmit, csak a kis kapcsolóval tudom majd ki/be kapcsolni kényelmesen amikor szeretném.
Kapcsoló nélkül a base-re kerülő aljaztból lehetne mindig kihúzni a DC csatlakozót. De ez olyan "igénytelen" módi, de mindenképpen működőképes lenne ez is.
-
Géjza
őstag
Ma veszem át én is a pedált. Biztos furcsa lesz egy darabig.
Valamint nincs állványom, a kormány asztalra van felfogatva, pedál a padlón van és gurulós székből nyomom (ami alatt szőnyeg van, amiben elakad a kereke). Ha te fotelt toltál el vele, akkor nem tudom mi lesz nálam Conical modnál nem szokott problémát okozni ez (nem szokott hátra menni a szék), LC-nél nem tudom mi lesz.
Rugókat csereberélted benne?
-
Géjza
őstag
válasz ForRedGlory #35480 üzenetére
Nem tudom, meglátjuk Nekem sajnos nem lesz hely cockpit-nak
Kicsomagoltam, beraktam a helyére a pedált, de még nem üzemeltem be. Érzésre jónak tűnik a gázpedál nyomóereje. Este majd jön az igazi próba is.
-
Géjza
őstag
válasz ForRedGlory #35481 üzenetére
hmm, cool, köszi az ötletet!
-
Géjza
őstag
Ma sort kerítettem és átépítettem a T300-asom.Bő két óra alatt meglett a mutatvány. Az eddig csúnyán zúgó, búgó tápja kikerült, lett egy külső tápja, valamint a borzasztóan hangos gyári venti helyére is a kirakott tápnak köszönhetően nagyobb, nagyon halk venti került. Nagyon pöpec lett így a base.
Most teszteltem bő 1 órát, semmi negatívum nincs, csak jó dolgok: erő legalább ugyanakkora, mint volt (gyári 2A-s táp helyett 3A-s a külső, így kaphat több kakaót is a motor, ha kérne) és végre kussban van forced cooling mellett is nagyobb belső légmozgás mellett (és a táp sem fűti a base-t). Nem értem gyárilag miért jó belső táppal szerelni.
És végre nem kell usb-ből kihuzigálnom, ha végeztem a vezetéssel, csak átnyomom a kapcsolót a kormány mellett és elszunnyad. Van 1-2 képem szerelés közben és a végeredményről is, majd rakok fel.
T-LCM-et is most nyúztam először igazából, először nagyon furcsa volt (féktávokon rendszeresen falban végeztem minimális lassulással, nem állt meg az autó, hogy ugyanúgy próbáltam fékezni vele, mint a T3PA-val), de kezdek ráérezni. Még kellenek vele a körök, de már most élvezetes. Viszont gurulós székkel nem ajánlott, nagyon nem. Ki kellett ezt cserélnem átmenetileg sima székre. Valamit kitalálok erre is (görgőket fixre cserélem, ahogy ajánlották korábban). Cockpit lenne az igazi, de még a Playseat Challenge is csücskös lenne méretileg.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
válasz SzabóTamàs90 #35549 üzenetére
Van neki, csak a vezeték nélküli szekcióba rakta át nemrég
-> https://hardverapro.hu/apro/cockpit_szimulator_vaz_ules_nelkul/friss.html
-
-
Géjza
őstag
válasz fatboy.slim #35601 üzenetére
Más a felépítésük, nem csak a kuplungpedál a különbség.
-
Géjza
őstag
válasz Danecay #35636 üzenetére
Egy megnézést megér ez a review róla: https://www.youtube.com/watch?v=StPXcYVPKwo
Amúgy, ha azt nézed, hogy 70k csak egy pedálért (amiért már egy T150 Pro-t kapsz T3PA-val), akkor lehet, hogy agyrém. De ha azt nézed, hogy ez egy gyári load cell-es fékpedál variálható rugóerővel és a többi pedál is mágneses elven működik (nem potméteres pedálok) ennyiért, akkor relatíve olcsó is lehet ugyanaz a pedál. Nézőpont kérdése. Nekem bejött a T3PA -> T-LCM váltás, utólag sem sajnálom érte a pénzt. Ahogy mondani szokták eléggé más kávéház a kettő. Nem rábeszélés, csak vélemény.
-
Géjza
őstag
válasz Danecay #35642 üzenetére
Szintén zenész. És valóban gondot is okozott, hogy jóval nagyobb erővel kell taposni a fékpedált T-LCM-nél (mert ügye immár nem a fékpedál által megtett út határozza meg a fékerőt, hanem az hogy milyen erővel nyomjuk a fékpedált) és nekem sincs cockpit-om (nincs helyem) és szintén gurulós székről nyomom asztalra rögzített kormánnyal. Szőnyegcserével lett megoldva ez a probléma (magas szálú 80x150-est vettem gyorsban), ebben nem gurul el a szék, frankón tart. Igaz, egyelőre a leggyengébb rugók vannak benne, az erősebbek (főleg a 2 piros) valóban csak cockpit-tal használhatóak. A kalibráló sw-je nagyon jó, nagyon jól személyre lehet szabni, hogy mekkora erőhatásra mekkora legyen a fékhatás. Szóval nem alapfeltétel, hogy cockpit legyen T-LCM-hez.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
válasz Danecay #35644 üzenetére
Igen, és itt a fórumban ajánlottak fix talpakat is gurulós székhez. De nálam amúgy is vacak szőnyeg volt alatta, így az ment és jött a hosszabb szálú, amivel hibátlan.
Nem győzködlek, csak ez nem kizáró ok (ha más gondolkodna ezen és hasonló helyzetben lenne, akkor csak emiatt ne zárj ki T-LCM-et).
-
Géjza
őstag
válasz SenorGrande #35659 üzenetére
Nézd meg mennyi volt a dollár/juró mondjuk fél éve és nézd meg mennyi most. Plusz ehhez hozzájön a többiek által is említett dolgok. Minden elpattant mostanában, nem csak a kormányok.
-
Géjza
őstag
válasz pokmky #35832 üzenetére
De ehhez egy H váltó sem árt, azzal lenne az igazi a kuplungolás. Pillangóváltóval nem túl életszerű a sztori.
Bár ez mondjuk adott egy ötletet ahhoz, hogy kipróbáljam F1-ben a kuplungot a kuplungpedálra rakni (startoknál kell a kuplung, jelenleg upshift-tel van kombinálva). Kérdés a játékban digitálisan van ez megoldva vagy lenne haszna finoman adagolni a kuplungot kilövéskor. Majd kipróbálom.
-
Géjza
őstag
válasz kpeter #35941 üzenetére
TH oldaláról:
- T300 base: 280 juró
- T-LCM: 200 juró
- Sparco R383: 200 juró
Összesen: 680 juró (238k)Fana oldaláról:
- Fanatec CSL Elite Wheel base v1.1: 350 juró
- CSL Elite Pedals LC: 230 juró
- ClubSport BMW GT2: 300 juró
Összesen: 880 juró (308k)Shiftert, handbrake-et nem számoltam, mert a difin nem változtat.
-
Géjza
őstag
válasz Márton #35962 üzenetére
Évekig nyomtam kormánnyal, aztán jött hét év szünet (potyogtak a gyerekek), nem volt időm semmire. Eladtam a kormányt is. Most télen ültem le először billentyűzettel nyomulni egy kicsit. Rá 2 hétre vettem egy low cost DFGT-t. Azonnal 5mp-t gyorsultam bill-hez képest (F1 szim).
Vagy a beállításaid vannak nagyon elszúrva vagy tényleg hibás a kormány.
-
Géjza
őstag
válasz kpeter #35971 üzenetére
nem kell sk-ba menni 70k-s sparco-ért:
https://kormany-videojatekhoz.arukereso.hu/thrustmaster/add-on-sparco-r383-mod-60085-p392630733/Ahogy írtam a kinti 280 eurós T300 base áráért kapsz itthon T300RS szettet (amiből akár eladhatod a perecet meg a pedált is):
https://kormany-videojatekhoz.arukereso.hu/thrustmaster/t300-rs-force-feedback-4160604-p242667409/Azt sem értem miért muszáj 1 helyről lennie az összes cuccnak. A base a rizikós elem, az meg alzától jönne, nem sufni bazárból.
De ahogy írtam, részemről tökmindegy melyiket veszed, nekem nem lesz attól se jobb, se rosszabb, ha egyiket vagy másikat veszed, mert mindkettő qrvajó. Csak egyszerűen az nem igaz, hogy 40k a difi a kettő között. Inkább a duplája.
-
Géjza
őstag
Használ valaki ilyesmit?
https://hardverapro.hu/apro/thrustmaster_t300_magnet_shifter_mod/friss.htmlNem egy vagyon, de ha vacak és felesleges, akkor nem szórakoznék vele. Néha gondot okoz, hogy hosszú úton jár a pillangóváltó és gyors visszaváltásoknál (pl. 8-asből 2-esig visszagangolva) nem 100%-os, ritkán egy fokozattal kevesebbet sikerül visszapakolni. Segíthet ez a mod ezen?
-
Géjza
őstag
ezt vágom, de miért office chair-ből vezet valaki és pláne olyanban, ami ennyire irreálisan magas (még egy szimplább iroda székhez képest is)? 200-300 juró között rahedli szimulátoros szék is lenne már, pl.: https://www.gtomega.eu/collections/chairs
Na mind1, nem az én dolgom.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs