A Unity felkészült az Apple Metal fogadására

A Unity bejelentette, hogy implementálták az Apple új grafikus API-ját, mely Metal néven látta meg a napvilágot egy hónappal korábban. Egyelőre a kód még csak működik, így az aktuális állapot tulajdonképpen egy béta fázisnak tekinthető, ami magával vonja azt is, hogy jelenleg csak egyedi igény esetén biztosítják a Metal API elérését a partnereknek. Ez érthető döntés, mivel még rengeteg tesztelés van hátra, de a végleges iOS 8 ősszel elérhető lesz, és addigra mindennek működnie kell. Várhatóan ezzel párhuzamosan kerül bele a Unity publikus frissítésébe is a támogatás.

A Unity felhívta a fejlesztők figyelmét a közelgő változásra. Bár ez inkább csak formai jellegű, mivel a partnerek számára nem szükséges lényeges beavatkozás, hogy a tervezett projektek a Metal API alatt is fussanak.

Ezzel kapcsolatban viszont a vállalat elmondta, hogy az említett videojáték-motor két frissítésben részesül. Az első az alapvető támogatás, mely a Metal fő előnyeire fókuszál, ezzel egyetemben természetesen bekerül az MSL, azaz a Metal Shading Language támogatása is, melyre szintén nem kell koncentrálni, mivel a meglévő kódok konvertálását megoldja a Unity. A második frissítés a Metal által kínált compute képességek beépítésére lesz kihegyezve. Arról azonban még nincs adat, hogy mikor.

A Unity elmondta, hogy az aktuális tesztkódon lényeges az előrelépés a szabványos API-khoz viszonyítva, ideértve az ultramobil piacon elterjedt OpenGL ES-t. A Metal a jellemzően megszokott, többletterhelésből eredő, 15-40%-os processzorterhelést csupán pár százalékra csökkenti. Ezenkívül megoldja azt a gondot is, mely igen jellemző a mai elavult API-kra. Nevezetesen arról van szó, hogy a program profilozásánál látható, hogy a processzornak elméletben még rengeteg szabad erőforrása maradt, de a hagyományos elvek szerint dolgozó API-k rendkívül gyenge hatásfokú működési modelljével ezek szinte kihasználhatatlanok. A Metal használatával a processzor szabad erőforrásai sokkal kevesebb optimalizálás és befektetett munka mellett is befoghatóvá válnak.

A Metal érdekessége még (ami persze az alacsony szintű hardverelérésből fakad), hogy sokkal hatékonyabban bánik a rendelkezésre álló erőforrással. Ennek megfelelően Unity nemcsak gyorsult az API bevetése után, hanem nőtt is az elérhető üzemidő a tesztprogramok lefuttatása mellett.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés