A szőrzetre és a nyíltságra gyúr a TressFX 3.0

A Crystal Dynamics, az AMD, a Confetti és a Nixxes a Tomb Raider című játékhoz fejlesztette ki a TressFX effektet, amely a világ első olyan technikája volt, ami a grafikus processzor erejét hasznosította a haj fizikai szimulációjához. Azóta bejelentésre kerül a 2.0-s verzió is, amelynek újításiról az alábbi hírben írtunk. Most megérkezett a csomag 3.0-s verziója, amely elsődlegesen az egyszerű implementálhatóságot célozza meg.

Az új fejlesztés nagyrészt a 2.0-s verzióra épül, de sikerült tovább optimalizálni a futtatási sebességen, illetve lényeges előrelépés még, hogy a szőrzetszimulációs technika teljesen elkészült. Bővült az effekt skálázhatóságának lehetősége is, így a fejlesztők minden kameratávolságra optimális terhelést állíthatnak be, ezzel elősegítve a programfuttatás megfelelő sebességét. Utóbbi elsődlegesen azt a célt szolgálja, hogy az integrált grafikus vezérlőkre is lehessen olyan beállítást találni, amely reálisan játszható sebesség mellett teszi lehetővé a haj és a szőrzet szimulálását.


[+]

A TressFX 3.0 lényeges újításai közé tartozik a Maya plugin, amely lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy a népszerű programban egyszerűen létrehozhassák az adott objektum szőrzetét vagy haját, és az eredmény kimenthető a TressFX fájlformátumba. Utóbbit képes olvasni a TressFX library, így látható a munka eredménye.

Az AMD kiemelte, hogy a TressFX library forráskódját is mellékelik a fejlesztőkörnyezetben, annak érdekében, hogy a TressFX minden elemében egy nyílt forráskódú kezdeményezés legyen, így a fejlesztők számára is egyszerűbb lehet a munka. Maga a TressFX 3.0 SDK már elérhető az AMD partnereinek. A publikus verzió némi tesztelés után az alábbi oldalra fog felkerülni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés