Sok füstöt kínál a PhysX frissítés az új Assassin's Creed játékban

Az NVIDIA bejelentette, hogy az Ubisoft frissítette az Assassin's Creed IV: Black Flag című játékot a PhysX middleware GPU-val gyorsított Turbulence moduljával, ami lényegében sok füstöt rak a játékba. Az elmúlt hetekben rengeteg félreértés volt ebből, hiszen az Ubisoft nemrég bejelentette, hogy elkötelezték magukat a Havok fizikai motor használata mellett, így nehéz elképzelni, hogy mégis hogyan kerül a képbe a PhysX. Nos, ennek igazából egyszerű a magyarázata. Egy videojáték-motor egymás mellett több middleware-t is támogathat, tehát a kettő önmagában nem zárja ki egymást. Nyilván a Havok lényegesen gyorsabb általános fizikai szimulációt kínál a PhysX-nél, ráadásul a konzolokra is lényegesen előnyösebb az Intel megoldása, így az Ubisoft számára ezért megéri pénzt adni, ugyanakkor tényleg semmi akadálya annak, hogy a PhysX-ből felhasználják például a Turbulence modult a füst szimulációjára, ahogy például most meg is történt. Emellett természetesen a Havok működik tovább, és továbbra is ez a rendszer felel minden más fizikai szimulációért.

A Turbulence modul működése az alábbi videóban tekinthető meg az Assassin's Creed IV: Black Flag című játékra vonatkozóan. A direkt összehasonlítást a normál füsteffekttel 1 perc 12 másodperctől tekinthető meg. Nagyjából ugyanazt el lehet mondani, mint a Call of Duty: Ghosts esetében. Az alapvető füsteffekt grafikailag részletgazdagabban néz ki, míg a turbulens effektnél a szimuláció miatt kötni kell némi kompromisszumot a minőség tekintetében. Viszont ezért cserébe a füst reagál a környezeti hatásokra és a játékosra is. Ahogy látható a videóban is a GPU-s PhysX-szel megoldott turbulens füst jóval tovább marad meg, mint a normál füsteffekt, illetve jóval kiterjedtebb is. Ez nem biztos, hogy mindig kedvező lesz, mivel a videó alapján a GPU-s PhysX-szel megvalósított füst mellett egy komolyabb összecsapásból nem sokat lát majd a játékos. Jó hír azonban, hogy erre a szituációra is gondolt az Ubisoft, így a GPU-s PhysX turbulens effektje igény esetén menet közben is kikapcsolható a beállítások menüben, majd a gyors ütközet lejátszása után újra aktiválni lehet.

Természetesen a Turbulence modul extrája nincs ingyen, így kell neki némi erőforrás a grafikus vezérlő oldaláról. Technikailag minden CUDA-t támogató, legalább 256 MB memóriával és 32 shader processzorral rendelkező GeForce megfelelő a célra, de igazából a jó eredményhez érdemes GeForce GTX 780 vagy gyorsabb kártyában gondolkodni. Egy VGA-val a grafika enyhe butítását is be kell vállalni, amit a fénypászmák minőségének csökkentésével és a HBAO+ kikapcsolásával érdemes kezdeni, ugyanis ezek az effektek eszik a legjobban a hardvert, miközben túl sok extrát nem tesznek hozzá a minőséghez, illetve az elsimításnál az SMAA kínálja az egyik legjobb minőséget majdnem a legkevesebb erőforrás felhasználásával. A grafikával eljátszogatva már kellő erőforrás marad a turbulens füsteffektre, aminek a minősége szintén állítható, tehát van lehetőség arra, hogy mindenki belője a megfelelő sebességre a grafikát. Persze maximális részletességhez MSAA mellett érdemes két, SLI-be kötött GeForce GTX 780-ban gondolkodni, vagy esetleg ennél is gyorsabb konfiguráción.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés