Vélemény: nem vált be a Samsung okosórája?

A Samsung még szeptemberben mutatta be a Galaxy Gear nevű okosórát, mely lényegében október óta megvásárolható. A BusinessKorea információi szerint azonban a kereslet nem nagy, mivel eddig nagyjából ötvenezer termék talált gazdára, ami átlagosan napi 800-900 darabos eladást jelent, ami a pesszimista várakozásokat is alulmúlja.

Nem jött be, vagy csak késik a siker?
Nem jött be, vagy csak késik a siker? [+]

Érdekesség, hogy a Samsung másik innovációjának számító Galaxy Round okostelefon is hasonló cipőben jár, mivel jelenleg ebből a termékből napi szinten még száz darab sem fogy. Iparági elemzők szerint a Galaxy Gear és a Galaxy Round inkább teszttermékeknek számítanak, és a potenciális vásárlók a következő évben érkező modelleket várják. A Galaxy Roundra ezt talán rá lehet sütni, hiszen a Samsung eredetileg sem gondolkodott ötvenezernél több termék gyártásában, de a Galaxy Geart látszólag komolyan gondolták.

A dolog pikantériája, hogy a Samsung viszont azt állítja, hogy 800 000 okosórát adtak el, így a Galaxy Gear kategóriájában a világ legkedveltebb megoldásának számít. Ez tehát két ellentétesnek számító információ, ám kérdéses, hogy a Samsung a valós bolti eladásokat vagy a partnerek számára leszállított (kvázi eladott) darabszámot érti eladás alatt. Ennél is érdekesebb, hogy az Egyesült Királyság egyik kereskedőláncának számító Phones4U jó ideig ingyen adta az okosórákat a Galaxy Note 3 mellé, illetve a Best Buy korábban arról számolt be, hogy az Egyesült Államokban a vásárlók 30%-a visszavitte a terméket vásárlás után. Mindemellett a fejlesztők szempontjából sem mondható túl nagynak a lelkesedés, mivel mindössze 70 darab dedikált applikáció létezik a Galaxy Gear termékre.

Talán most először merülhet fel a kérdés, hogy szükség van-e okosórára egyáltalán. Valóban ez lenne a következő nagy dobás, vagy a gyártók tévúton járnak?

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés