Panasonic: komoly elvárások a LED LCD tévékkel szemben

A Panasonic februárban egy nagyszabású show keretein belül mutatta be az idei évre szánt újdonságait Nizzában, amelyről a Prohardver is közölt helyszíni tudósítást. Az ott kiállított termékeket akkor azonban még nem lehetett megvásárolni, és az sem volt világos, hogy közülük melyek érhetőek majd el Magyarországon.


[+]

Most viszont kitisztult a kép, hiszen a cég hivatalosan is lerántotta a leplet a hazánkban is a boltokba kerülő eszközökről, köztük a televíziókról, sőt a jelent és a közeljövőt érintő stratégiai kérdésekről is szó esett. Tavaly Rippel Attila már elmondta, hogy a vállalat egyre nagyobb hangsúlyt helyez a LED háttérvilágítású LCD tévékre, és a mostani rendezvényen kapott információk szerint egyenesen ott tartunk, hogy a jövőben fontosabb szerepet szánnak ezeknek, mint a plazma modelleknek, és igen komoly eredményeket várnak ettől a termékcsaládtól. Ez is arra utal, hogy a Panasonic a jövő évben valóban befejezi a plazmatechnológia fejlesztését, bár ezt hivatalosan a konszern soha sehol nem erősítette még meg.

Az viszont konkrétan kiderült, hogy a cég egyre inkább a drágább, felsőbb kategóriás termékek felé fordul. Pont mint az európai riválisok egy része néhány évtizteddel ezelőtt, amikor a japán vállalatok elkezdték meghódítani a szórakoztatóelektronikai szegmenst. Ez nyilván a magyarhoz hasonló igen árérzékeny piacokon nincs túl jó hatással az értékesítési adatokra, így az április elsejével zárult előző üzleti évben hazánkban némiképp gyengültek a Panasonic pozíciói. Viszont a gazdaságilag valamivel stabilabb országokban az eredmények igazolták a döntést, hiszen a legfontosabb régiókban, Németországban és az Egyesült Királyságban a Panasonic stabilan feljött a második helyre az utcahosszal vezető Samsung mögé, maga mögé szorítva többek között az LG-t, a Sonyt vagy a Philipset.


[+]

A cég munkatársaitól megtudtuk, hogy az idei évben a képminőség javítása mellett komoly energiákat fektettek a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésébe. Így például személyre szabható kezelőfelület került a modellekbe, amelyek egy része képes a beépített vagy csatlakoztatott kamera révén az arcfelismerésre, és a korábban létrehozott felhasználói profilok automatikus betöltésére. Emellett állítólag újabb szintre emelték a személyi mobil eszközökön található médiaállományok televízión történő megosztását is, és az elérhető internetes tartalmak is átestek egy evolúciós fázison. Ígéretet kaptunk rá, hogy hamarosan kipróbálhatunk egy új televíziót, úgyhogy remélhetőleg rövid időn belül beszámolhatunk arról, hogy mindebből mi igaz.

Előzmények

Hirdetés