A virtuális valóságra vonatkozóan a gyártók számos trükköt bevetnek, amivel sebességet tudnak nyerni. Ilyen a NVIDIA VRWorks Multi-Res Shading, illetve az AMD LiquidVR Variable Rate Shading funkciója, amely tulajdonképpen eléri, hogy a megjelenítés csökkentett minőségű legyen a képkocka szélén. Ezzel persze már a virtuális valóságon belül is az a probléma, hogy hiába mondja mindkét gyártó, hogy a szem leginkább a képkocka közepére fókuszál, így a szélének a minősége nem annyira fontos, de valójában a szem ezekre a területekre is nézhet, vagyis mindenképpen egy kényszerű kompromisszumról van szó.
Az NVIDIA úgy döntött, hogy ez a technika jó annyira, hogy a virtuális valóságon kívül is érdemes alkalmazni, mert a képminőség nem esik olyan mértékben, mint amennyivel az elérhető teljesítmény nő. Emiatt a vállalat a Flying Wild Hog stúdióval együttműködve elérhetővé tette ezt a funkciót a Shadow Warrior 2 című játékban.
A Multi-Res Shading funkció a második generációs Maxwell, illetve a Pascal architektúrára épülő GeForce-okon aktiválható, továbbá két beállítási lehetőség választható. A konzervatív opció a képkocka szélét a natív felbontás 60, míg az agresszív 40 százalékával képezi le, és a képminőség csökkenése is ennek megfelelő lesz. A csökkentett minőségű leképezés mindkét esetben nagyjából 20-20%-nyi területre történik meg a képkocka mind a négy szélén.
Csökkentett minőségű leképezés kikapcsolt, konzervatív és agresszív formában [+]
Csökkentett minőségű leképezés kikapcsolt, konzervatív és agresszív formában, kiemelve a kritikus részt [+]
Az NVIDIA mérései szerint a csökkentett minőségű leképezés konzervatív formában 15-20, míg agresszív formában maximum 30 százalékkal növeli a teljesítményt, miközben a képminőség csökkenéséről az előbbi három, 4K-s felbontású kép árulkodik, további három képpel kiemelve a kritikus részt.
A fenti funkció mellett a Shadow Warrior 2 támogatja a HDR-t is, így ha valakinek van vagy lesz ilyen kijelzője, akkor általánosan jobb minőségben is élvezheti a megjelenítést. A HDR implementáció szabványos, továbbá észrevehető teljesítménycsökkentést nem okoz. Leginkább azért nem lehet ennek a hatását ma vizsgálni, mert még csak érkezőben vannak a szükséges monitorok.