Kiszakítja a VR-ból a csökkentett minőségű leképezést az NVIDIA

A Shadow Warrior 2 először veti be a technikát normál monitoron, így a képkocka széleit jóval a natív felbontás minősége alatt állítja elő.

A virtuális valóságra vonatkozóan a gyártók számos trükköt bevetnek, amivel sebességet tudnak nyerni. Ilyen a NVIDIA VRWorks Multi-Res Shading, illetve az AMD LiquidVR Variable Rate Shading funkciója, amely tulajdonképpen eléri, hogy a megjelenítés csökkentett minőségű legyen a képkocka szélén. Ezzel persze már a virtuális valóságon belül is az a probléma, hogy hiába mondja mindkét gyártó, hogy a szem leginkább a képkocka közepére fókuszál, így a szélének a minősége nem annyira fontos, de valójában a szem ezekre a területekre is nézhet, vagyis mindenképpen egy kényszerű kompromisszumról van szó.

Az NVIDIA úgy döntött, hogy ez a technika jó annyira, hogy a virtuális valóságon kívül is érdemes alkalmazni, mert a képminőség nem esik olyan mértékben, mint amennyivel az elérhető teljesítmény nő. Emiatt a vállalat a Flying Wild Hog stúdióval együttműködve elérhetővé tette ezt a funkciót a Shadow Warrior 2 című játékban.

A Multi-Res Shading funkció a második generációs Maxwell, illetve a Pascal architektúrára épülő GeForce-okon aktiválható, továbbá két beállítási lehetőség választható. A konzervatív opció a képkocka szélét a natív felbontás 60, míg az agresszív 40 százalékával képezi le, és a képminőség csökkenése is ennek megfelelő lesz. A csökkentett minőségű leképezés mindkét esetben nagyjából 20-20%-nyi területre történik meg a képkocka mind a négy szélén.

Csökkentett minőségű leképezés kikapcsolt, konzervatív és aggresszív formában Csökkentett minőségű leképezés kikapcsolt, konzervatív és aggresszív formában Csökkentett minőségű leképezés kikapcsolt, konzervatív és aggresszív formában
Csökkentett minőségű leképezés kikapcsolt, konzervatív és agresszív formában [+]

Csökkentett minőségű leképezés kikapcsolt, konzervatív és agresszív formában, kiemelve a kritikus részt Csökkentett minőségű leképezés kikapcsolt, konzervatív és agresszív formában, kiemelve a kritikus részt Csökkentett minőségű leképezés kikapcsolt, konzervatív és agresszív formában, kiemelve a kritikus részt
Csökkentett minőségű leképezés kikapcsolt, konzervatív és agresszív formában, kiemelve a kritikus részt [+]

Az NVIDIA mérései szerint a csökkentett minőségű leképezés konzervatív formában 15-20, míg agresszív formában maximum 30 százalékkal növeli a teljesítményt, miközben a képminőség csökkenéséről az előbbi három, 4K-s felbontású kép árulkodik, további három képpel kiemelve a kritikus részt.

A fenti funkció mellett a Shadow Warrior 2 támogatja a HDR-t is, így ha valakinek van vagy lesz ilyen kijelzője, akkor általánosan jobb minőségben is élvezheti a megjelenítést. A HDR implementáció szabványos, továbbá észrevehető teljesítménycsökkentést nem okoz. Leginkább azért nem lehet ennek a hatását ma vizsgálni, mert még csak érkezőben vannak a szükséges monitorok.

Előzmények

Hirdetés