Az NVIDIA dolgozik az igazi mobil G-Sync technológián

AZ NVIDIA az idei CES-en a G-Sync mobil verziót nem pont úgy mutatta be, ahogy azt várták, hiszen csak egy G-Sync technológiát támogató kijelzőt kötöttek egy notebookra, amely mellett természetesen, hogy megoldható a rendszer működése. A mobil gépen belül azonban ennél problémásabb a helyzet, mivel a G-Sync modul túl sok helyet igényelne, ami miatt a notebookgyártókat nem érdekelte volna a rendszer.

A legfrissebb adatok szerint az NVIDIA megoldotta a gondot, így a G-Sync mobil verziójához már nincs szükség a G-Sync modulra, vagyis a rendszer enélkül is üzemképes. Ez nem meglepetés, hiszen hasonlót már láthattunk egy évvel korábban a VESA konyhájából, amikor az AMD egy notebookon mutatta be a FreeSync működését.

A G-Sync modul elhagyása nem jelent majd problémát, mivel a rendszer enélkül is üzemképes, csak éppen beágyazott DisplayPort összeköttetésre van szükség, ami egy mobil terméknél igazán nem lehet gond. Ilyenkor a szoftver teljesen ellátja frissítési frekvencia szabályzását, de jelenleg ez még nem működik tökéletesen, így további fejlesztésre van szükség a grafikus meghajtó oldalán.

A mobil piacon egyébként nincs sok lehetősége az NVIDIA-nak, mivel a hely korlátozza a lehetőségeket, vagyis a mobil G-Sync nagyjából úgy fog működni, ahogy a VESA szabványos technológiája.

A gyártóktól úgy tudjuk, hogy a G-Sync itt sem lesz ingyenes. Bár elvileg minden beágyazott DisplayPort összeköttetésű mobil termék képes támogatni, de szoftveres oldalon a támogatás csak azokra a termékekre lesz korlátozva, amelyekre vonatkozóan a gyártók kifizetik a licencdíjat, amelyet persze majd beépítenek a végtermék árába. Persze a grafikus meghajtó oldalán ez az egész nem lesz túlbonyolítva, lényegében az új eszközillesztők felismerik majd azokat a mobil termékeket, amelyekre a G-Sync technológiát engedélyezni lehet, így elérhetővé válik a beállítás. Az adott gyártó szabadon dönthet arról, hogy mely termékek esetén fizet licencdíjat.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés