Lehet, hogy sosem lesz már új OpenGL API?

Ian Romanick, az Intel szoftverfejlesztője szerint egy jó ideig biztos nem lesz új verzió.

Az OpenGL-t a Vulkan bejelentése óta a Khronos Group nagyon elhanyagolja. Bár a konzorcium nem mondja ki nyíltan, hogy befejezték a fejlesztését, az elmúlt két évben csak nagyon apró extrákat kapott, amelyek igazából nem javítottak jelentősen az API eleve rendkívül gyenge versenyképességén.

Az OpenGL 4.5-ös verziója tehát könnyen lehet, hogy hosszabb távon is marad, amire Ian Romanick, az Intel szoftverfejlesztője is utalt az alábbi publikus levelezőlistában. Állítása szerint erősen valószínű, hogy nagyon sokáig, vagy akár sosem lesz új OpenGL verzió.

Valószínűleg még a Khronos Group sem hozta meg a végleges döntést, mivel egyelőre nem látják tisztán, hogy a Vulkan API mellett szükséges-e az OpenGL további fejlesztése. Egyelőre évente beépítenek egy-két új, úgymond fontosabb gyártófüggetlen kiterjesztést, mint például idén a SPIR-V shaderek szállíthatóságának lehetőségét, de nagyjából ennyi erőforrást ölnek bele, ami nagyon gyors leszakadáshoz fog vezetni. Ez az OpenGL-nél különösen kellemetlen, mert eleve egy nagyon töredezett, problémáktól hemzsegő API-ról van szó, amit egyre több cég fog otthagyni, ha a Khronos Group nem fordít rá kiemelt figyelmet. Márpedig úgy néz ki, hogy a konzorciumnak sokkal fontosabb a Vulkan API, amit az OpenGL-lel szemben nagyon is fejlesztenek, és máris úton van a következő verzió.

Könnyen lehet, hogy az erőforrás elvonása mindenképpen megpecsételi az OpenGL sorsát. A Khronos Group terveiben elképzelhető, hogy szerepel olyan lehetőség, ami alapján pár év múlva újra nagyobb figyelmet szentelnének az OpenGL-nek, de akkor már lehet, hogy értelme sem lesz az API-t megújítani, mert a fejlesztések hosszú ideig tartó hiánya miatt a szoftvercégek kényszerűen továbbállnak.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés