Gyorsul az Xbox One grafikus processzora

Érdekes lépésre szánta el magát a Microsoft, ugyanis az előzetesen kiküldött adatokban közölt specifikációkhoz képest az Xbox One végleges verziója gyorsabb lesz. Ez persze nem gond, hiszen a fejlesztők biztos örülnek az extra sebességnek, de kisebb fennakadásokat jelenthet az első körben leszállított lapkák esetében. Korábban már megtudtuk, hogy az AMD az Xbox One-t és a PlayStation 4-et szinte ugyanazokból a fejlesztésekből építi fel, és mára az is kiderült, hogy a cég 1,6 GHz-et ajánlott a processzormagoknak és 800 MHz-et a grafikus vezérlőnek. Információink szerint a Sony ezekkel a paraméterekkel elégedett is volt, de a Microsoft a grafikus vezérlő esetében inkább 853 MHz-es órajelet kér.

Jelentős változásról szó sincs, így az AMD képes lekövetni az új igényt, viszont a már legyártott, és a korábbi 800 MHz-re hitelesített lapkákat érdemes visszahívni tesztelésre, hiszen kicsi ugyan az esélye, hogy a 853 MHz-et ne bírják, de nem elképzelhetetlen. Mivel az érintettek csak pár hete gyártják a termékeket, így ez a változás még épphogy belefér.

Az Xbox One azonban még a magasabb órajel ellenére sem lesz majd olyan gyors, mint a PlayStation 4, így túl sok lényegi változás nem történt. Viszont a gyártással kapcsolatos aktuális specifikációk alapján számszerűsíteni lehet, hogy a két konzol között mi is a különbség, így ezt az alábbi táblázatban meg is tesszük. Ez persze még mindig változhat, de lényegében már a tömeggyártás fázisában tartanak az érintettek, így jó esély van rá, hogy ezek a végleges paraméterek.

Platform Xbox One PlayStation 4
Felhasznált lapka speciális AMD APU speciális AMD APU
Processzorarchitektúra

AMD Jaguar

Processzormagok száma 8 8
L2 gyorsítótár mérete 2 x 2 MB 2 x 2 MB
Processzormagok órajele 1,6 GHz
1,6 GHz
CPU számítási teljesítménye 102,4 GFLOPS
102,4 GFLOPS
Integrált grafikus vezérlő AMD GCN architektúra
CU-k száma 12 18
Shader részelemek száma 768 1152
Textúrázó csatornák száma 48 72
IGP magórajel
853 MHz
800 MHz
IGP számítási teljesítménye 1310,2 GFLOPS
1843,2 GFLOPS
Beágyazott memória 32 MB ESRAM -
ESRAM sávszélessége 218,4 GB/s -
Rendszermemória kapacitása 8 GB 8 GB
Rendszermemória típusa DDR3 GDDR5
Memóriabusz 256 bit 256 bit
Rendszermemória effektív órajele 2133 MHz 5500 MHz
Rendszermemória sávszélessége 68,3 GB/s 176 GB/s

Mindkét gép esetben derekas a számítási teljesítmény, bár ezt nehéz összehasonlítani az aktuálisan is elérhető konzolokkal. Viszont a PlayStation 3 Cell nevű, heterogén módon programozható processzora hasonló elven működik, mint az új gépek speciális APU-i. Ebből a szempontból a PlayStation 3-ban 204,8 GFLOPS számítási teljesítmény állt a fejlesztők rendelkezésére, amit az Xbox One és a PlayStation 4 által kínált rendre 1412,6 és 1945,6 GFLOPS-os paramétere is messze lehagy. Persze ez nem meglepő, mivel a friss konzolok hét évvel újabbak lesznek, ami sok idő a számítástechnikában.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés