Érdekes lépésre szánta el magát a Microsoft, ugyanis az előzetesen kiküldött adatokban közölt specifikációkhoz képest az Xbox One végleges verziója gyorsabb lesz. Ez persze nem gond, hiszen a fejlesztők biztos örülnek az extra sebességnek, de kisebb fennakadásokat jelenthet az első körben leszállított lapkák esetében. Korábban már megtudtuk, hogy az AMD az Xbox One-t és a PlayStation 4-et szinte ugyanazokból a fejlesztésekből építi fel, és mára az is kiderült, hogy a cég 1,6 GHz-et ajánlott a processzormagoknak és 800 MHz-et a grafikus vezérlőnek. Információink szerint a Sony ezekkel a paraméterekkel elégedett is volt, de a Microsoft a grafikus vezérlő esetében inkább 853 MHz-es órajelet kér.
Jelentős változásról szó sincs, így az AMD képes lekövetni az új igényt, viszont a már legyártott, és a korábbi 800 MHz-re hitelesített lapkákat érdemes visszahívni tesztelésre, hiszen kicsi ugyan az esélye, hogy a 853 MHz-et ne bírják, de nem elképzelhetetlen. Mivel az érintettek csak pár hete gyártják a termékeket, így ez a változás még épphogy belefér.
Az Xbox One azonban még a magasabb órajel ellenére sem lesz majd olyan gyors, mint a PlayStation 4, így túl sok lényegi változás nem történt. Viszont a gyártással kapcsolatos aktuális specifikációk alapján számszerűsíteni lehet, hogy a két konzol között mi is a különbség, így ezt az alábbi táblázatban meg is tesszük. Ez persze még mindig változhat, de lényegében már a tömeggyártás fázisában tartanak az érintettek, így jó esély van rá, hogy ezek a végleges paraméterek.
Platform | Xbox One | PlayStation 4 |
---|---|---|
Felhasznált lapka | speciális AMD APU | speciális AMD APU |
Processzorarchitektúra |
AMD Jaguar |
|
Processzormagok száma | 8 | 8 |
L2 gyorsítótár mérete | 2 x 2 MB | 2 x 2 MB |
Processzormagok órajele | 1,6 GHz |
1,6 GHz |
CPU számítási teljesítménye | 102,4 GFLOPS |
102,4 GFLOPS |
Integrált grafikus vezérlő | AMD GCN architektúra | |
CU-k száma | 12 | 18 |
Shader részelemek száma | 768 | 1152 |
Textúrázó csatornák száma | 48 | 72 |
IGP magórajel |
853 MHz |
800 MHz |
IGP számítási teljesítménye | 1310,2 GFLOPS |
1843,2 GFLOPS |
Beágyazott memória | 32 MB ESRAM | - |
ESRAM sávszélessége | 218,4 GB/s | - |
Rendszermemória kapacitása | 8 GB | 8 GB |
Rendszermemória típusa | DDR3 | GDDR5 |
Memóriabusz | 256 bit | 256 bit |
Rendszermemória effektív órajele | 2133 MHz | 5500 MHz |
Rendszermemória sávszélessége | 68,3 GB/s | 176 GB/s |
Mindkét gép esetben derekas a számítási teljesítmény, bár ezt nehéz összehasonlítani az aktuálisan is elérhető konzolokkal. Viszont a PlayStation 3 Cell nevű, heterogén módon programozható processzora hasonló elven működik, mint az új gépek speciális APU-i. Ebből a szempontból a PlayStation 3-ban 204,8 GFLOPS számítási teljesítmény állt a fejlesztők rendelkezésére, amit az Xbox One és a PlayStation 4 által kínált rendre 1412,6 és 1945,6 GFLOPS-os paramétere is messze lehagy. Persze ez nem meglepő, mivel a friss konzolok hét évvel újabbak lesznek, ami sok idő a számítástechnikában.