Gyorsfrissítés segít a Dying Light teljesítményproblémáin

Az elmúlt héten írtunk egy hírt a Dying Light teljesítményproblémáiról, melyre a fejlesztők nagyon gyorsan egy új frissítéssel reagáltak. A Techland szerint a program jól működött az eredeti verzióban is, de sokan panaszkodtak extrém lassulásokra a külső területeken. A panaszok kivizsgálásánál a fejlesztők rájöttek, hogy a panaszkodó felhasználók mindegyike maximális, azaz 100%-ra állította az amúgy automatikusan paraméterezett látótávolságot, és ilyen esetben a program csak 5 GHz közelébe tuningolt Core i7-2600K-val tud 30 képkocka/másodperc közelébe férkőzni.

A jó hír, hogy ez nem tervezett működés volt, de a processzorlimit a tesztelés során nem kapott nagy figyelmet, és ezért viselkedik így a program. Az új 1.2.1-es frissítés keretében a Techland a problémát úgy oldotta meg, hogy az eredetileg beállítható maximális látótávolságot a harmadára csökkentették. Ennek köszönhetően az új frissítésben a 100%-os látótávolság nagyjából az eredeti kód nagyjából 55-60% közötti beállításának felel meg.

Dying Light maximális látótávolság a javítás előtt és után Dying Light maximális látótávolság a javítás előtt és után
Dying Light maximális látótávolság a javítás előtt és után [+]

A Techland elárulta, hogy belsőleg a látótávolság 1,4-es és 8,26-os érték között mozgott, vagyis az eredeti kódban az 5%-os szinthez képest a 100%-os szint nagyjából 590%-kal nagyobb látótávolságot tett lehetővé. Az új kódban a minimum érték nem változott, de a maximum érték 2,6-ra csökkent, vagyis az 5%-os szinthez képest csupán nagyjából 85%-kal növelhető meg a látótávolság.

A Techland az új frissítéssel levédte az alkalmazás állományait is, hogy a felhasználók ne módosíthassák a programot, azaz ne változtathassák meg a grafikára vonatkozó paraméterezést annál jobban, mint ami a menüben megengedett. Ennek értelmében a felhasználó hiába állít be 2,6-nál nagyobb látótávolságot, a program nem fogja elfogadni, és a processzorhoz társítható automatikus értékkel történik majd a számítás. Ez azt is megmagyarázza, hogy a látótávolság növelésére tett opcionális kísérletek miért eredményeztek minőségcsökkentést a látótávolság tekintetében.

Lényeges változás még, hogy az új frissítés kevesebb processzormagot tart fent a grafikus meghajtónak is, így több processzoridőt használhat maga a játék. Ez ugyan csökkenti az abszolút minimum sebességet, de növeli az átlagos tempót, így az esetek többségében a felhasználók jobb élményt kapnak, és csak ritkán kell szembesülniük a negatív hatásokkal.

A fejlesztők szerint a fenti változásokkal most már tuning nélkül is igen jó, stabilan 30 képkocka/másodperc feletti sebességet lehet kicsikarni a játékból egy erősebb processzorral még a legmegterhelőbb külső területeken is.

Előzmények

Hirdetés