Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ixion77

    őstag

    válasz balint0806 #17 üzenetére

    Most a top APU-t hasonlítod a legolcsóbb GPU-hoz és állapítod meg hogy majdnem eléri a teljesítményét?
    Nézhetjük mondjuk akár a GTX 1650-et, és akkor igen, a legújabb APU egy picivel még gyorsabb is mint a (több évvel ezelőtti) GPU. Nem véletlenül: a 780M 4nm-es gyártástechnológiájú, a 1650 meg 12nm-es.
    Ha viszont egy mai belépő GPU-t nézünk, akkor mondjuk az 5nm-es RXT4060 FP32-je (float): 15.11 TFLOPS (TDP115W), egy RTX4080-é meg 48.74 TFLOPS (TDP320W). Még a sokat szidott 4060 Mobile változaté is 11.61 TFLOPS. Pedig ezek még csak elméleti sebességek.
    Csodák nincsenek, hasonló gyártástechnológia és áramfelvétel mellett hasonló teljesítményszintet kapunk. Ha háromszor több RDNA-t rakunk a prociba, akkor háromszor gyorsabb lesz, de háromszor több veszteséghőt is kell elvezetni.

    "Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

  • Ixion77

    őstag

    válasz balint0806 #20 üzenetére

    Én ugyan rég nem játszom, de hosszú távú megfigyelésem, hogy nincs az a teljesítmény, amit a játékok ne tudnának kihasználni. Legfeljebb minden egyes falevél külön lesz animálva.

    Áttörésre én a jelenlegi technológiák reszelgetésével nem számítanék. Ahonnan a nagyságrendi előrelépést várok, az az AI-k által tervezett célprocesszorok világa. Olyan lehetőségeket vízionálok, ahol egy AI a paraméterek ("program") alapján nem hogy fordítót ír amivel a gépi kód előáll, hanem egyből hardvert tervez. Az eredményül létrejövő chip kizárólag annak a "programnak" a futtatására lesz alkalmas, de arra iszonyatosan hatékonyan. Ezen az úton el tudok képzelni nagyságrendi gyorsulásokat is, tekintve hogy jelenleg az egymásra halmozott hardveres és szoftveres rétegek sorozatán veszik el a számítási teljesítmény túlnyomó többsége.

    "Seems like humanity needs war and famine to correct itself."

Új hozzászólás Aktív témák