Hirdetés

Mennyit gyorsít egy újabb VGA driver a játékokon?

Az eredmények

A Batman: Arkham Origins futtatása során láthatók a fejlesztések mindkét gyártó részéről, itt azonban az NVIDIA alkotott kiemelkedőt, WQHD-ben látványos a javulás. Az AMD kártyán csak kicsit javult ebben a felbontásban a grafikus teljesítmény. Full HD-ben már nem ennyire egyértelmű a helyzet, az eredmények között ingadozás figyelhető meg. Itt a 15.11.1 béta driver eredményén egy icipici visszaesés mutatkozik elődeihez képest, és a Crimson is jobb nála.

Érdekes, hogy a legfrissebb NVIDIA meghajtó is egy minimális visszaesést kénytelen itt elkönyvelni, ugyanakkor semmi számottevő, aggodalomra okot adó egyéb dolog nem történt. A minimum fps-ek a GeForce VGA-n nagyjából követik az átlag fps-ek alakulását, míg a vörös versenyző esetén mérési hibán belüli stagnálást tapasztalunk, nincs javulás újabb illesztőprogrammal sem. Nem biztos, hogy az eredményekből egyenes ágon következtethető, hogy ez a játék az NVIDIA - The Way It's Meant to be Played program résztvevője, de a grafikonok alapján úgy tűnik, mintha ők többet fejlesztenének drivereiken ehhez a játékhoz.

Company of Heroes 2-ben meglehetősen érdekesek az eredmények, amire az lehet a logikus magyarázat, hogy egyik oldal pártjára sem állt, semleges fejlesztésnek mondható. Szinte semmi változás nem történt az elmúlt időben, mindegyik meghajtóval csak többé-kevésbé, de mérési hibán belül ingadozó eredmények születtek, egy kivétellel. Az AMD 15.7.1 verziós illesztőprogramját úgy tűnik, nagyon szerette ez a játék: átlag fps-t tekintve még itt sincs semmi különös, de a minimum fps-ek jelentősen megugrottak a korábbi és a későbbi AMD, valamint NVIDIA értékekhez képest is.

Többször is lefuttattuk a benchmarkot, a beállításokat minden esetben ellenőrizve, és mindig ezt az eredményt adta. Külön érdekes, hogy a WQHD-ben tapasztalt másodpercenkénti képkockaszám már ezzel a driverrel sem mutatott kiugró eredményeket. 1920x1080-ban tehát a 15.7.1 javasolt ehhez a játékhoz az AMD kártyatulajdonosoknak (de a Hawaii GPU-soknak biztosan), hiszen kevesebb akadást, egyenletesebb futást enged a magasabb minimum fps következtetni. A béta verziós Catalyst közvetlen elődjéhez és utódjához képest ismételten nem brillírozott. A Crimson részéről semmi különöset nem tudtunk megállapítani.

Nomen est omen, tehát a név kötelez. Pontosan ugyanazt láthatjuk a Radeon részéről Dirt Rally méréseink értékelésekor, mint amit a Batman esetén produkált a zöld oldal, csak tükörképben. Látványosan javult ugyanis a 2560x1440-ben mutatott teljesítmény, és ez nem is véletlen, hiszen az AMD - Gaming Evolved egyik jelentős címéről van szó. A GeForce legfrissebb drivere itt egy picit visszavett a tempóból, méréseink során már másodszor, és még csak három játéknál tartunk. Már-már kívülről fújjuk, hogy a béta Catalyst ismét egy minimális visszaesést produkált mindkét elődjéhez képest, azonban ez itt tényleg egészen minimális, a Crimson viszont javulást hozott.

A Metro: Last Light egy klasszikus húzócím, mindegyik gyártó biztosan és magas prioritással optimalizálja rá a meghajtókat. Ez az első mérésünk, ahol a 15.11.1 béta a 15.7.1 WHQL elé került, ha csak hajszányival is. A 361.43 alatti kismértékű visszaesés is menetrend szerint megérkezett, ennek ellenére a diagramot leolvasva könnyedén észrevehető, hogy ismét TWIMTBP címmel van dolgunk. Az AMD driverek értékei nagyjából egy helyben toporogtak. Ez a játék mindkét versenyzőn egy korábbi illesztőprogrammal érezte jól magát, AMD-nél az Omega driver, NVIDIA-nál pedig a két középső teljesített a legjobban. A 15.12-es Crimson Edition itt csak mérési hibán belüli, minimális és nem is teljesen egyöntetű javulást tudhat magáénak.

Végül, de nem utolsósorban következzen a Tomb Raider! Dicséretes, hogy annak ellenére, hogy ez egy AMD - Gaming Evolved-be tartozó alkotás, az NVIDIA drivereivel is futószalagon érkeztek az egyre növekvő fps-ek. GeForce-oldalon a folyamatos javulás abszolút konzisztens, de az AMD-re sem lehet sok panaszunk: a béta Catalyst fej-fej mellett fut be a nála négy hónappal korábbi WHQL eredményeivel, egyik felbontásban ez, másikon amaz jobb egy hajszálnyival. Nem sok babér terem a Crimson Edition számára, szinte a korábbiak eredményeit produkálta, vagy maximum egy igencsak vékonyka szelettel többet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés