Hirdetés

Trinity APU, vagy inkább külön CPU és VGA?

Hirdetés

Tesztkonfig, specifikációk, fogyasztás

Tesztünkben a tavaly ősszel is alkalmazott CPU és VGA (IGP) tesztrendszerünket vetettük be, melyben a korábban használt alkalmazások naprakészebb verziói kaptak helyet. Ennek pontos listája a következőképpen fest:

  • WinRAR 4.20 (64-bit)
  • 7-Zip 9.20 (64-bit)
  • Cinebench R11.5 (64-bit)
  • Autodesk 3ds Max 2012 (64-bit)
  • Indigo Renderer v2.4.13 (64-bit)
  • Adobe After Effects CS5 (64-bit)
  • Adobe Premiere Pro CS5.5 (64-bit)
  • Adobe Photoshop CS5.1 (64 Bit)
  • Sony Vegas Pro 10.0e (64-bit)
  • CyberLink PowerDirector 9 (64-bit)
  • Sorenson Squeeze 7 (32-bit)
  • DivX Encoder 6.9.2 (32-bit)
  • XviD Encoder 1.3.2 (64-bit)
  • x264 build 2200 (64-bit)
  • Cockos REAPER v4.0 (32-bit)
  • Apache 2.2.19 (32-bit)
  • AVG Antivirus Free 2012 (64-bit)

Az alkalmazások döntő többsége képes 4-6 vagy akár több magot/szálat is kihasználni, de akadnak kivételek. Az XviD Encoder például csak egyetlen magot vagy szálat tud megtornáztatni, de a DivX is megáll valahol 2 és 3 között. A WinRAR az utóbbihoz hasonlóan működik, és a két fájltömörítő közül ilyen szempontból a 7-Zip kicsit jobban viselkedik. Az előbbi alkalmazáshoz kapcsolódik, hogy jelen tesztünkben az újabb, 4.20-as verziót használtuk, ami számottevően gyorsabb a korábban kipróbáltaknál. Szintén a közelmúltban frissült az x264 nevű enkóder is, melyből most is a 2200-as build került bevetésre.

  • Anno 2070 (DirectX 11) – motor: InitEngine / műfaj: stratégia
  • Batman: Arkham City (DirectX 11) – motor: Unreal Engine 3 / műfaj: TPS
  • Battlefield 3 (DirectX 11) – motor: Frostbite 2.0 / műfaj: FPS
  • Crysis Warhead (DirectX 10) – motor: CryEngine 2 / műfaj: FPS
  • Deus Ex: Human Revolution (DirectX 11) – motor: Crystal Engine / műfaj: FPS/RPG
  • DiRT 3 (DirectX 11) – motor: EGO Engine / műfaj: autóverseny
  • Starcraft 2 (DirectX 9) – motor: Blizzard Engine / műfaj: stratégia

A könnyebb és pontosabb mérés, valamint összevetés érdekében a Crysis Warheadnél a benchmark toolt használtuk, ahogyan a Batman: Arkham City és DiRT 3 esetében is. A Battlefield 3-nál a Going Hunting című küldetés első perceit mértük le FRAPS-szel, míg a Deus Ex esetében a játék elején található demót vizsgáltuk hasonló módon. Az Anno 2070-nél és a Starcraft 2-nél szintén FRAPS-et használtunk.

Tesztkörnyezet
FM2 tesztplatform AMD A10-5800K (3,8 GHz) processzor
AMD A8-5600K (3,6 GHz) processzor
MSI FM2-A85XA-G65 alaplap (A85X chipset, BIOS: 1.4B5)
2 x 4 GB G.Skill RipjawsX DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL memória
DDR3-1866 beállítás, 9-10-9-28-2T időzítések
FM1 tesztplatform AMD A8-3870K (3,0 GHz) processzor
AMD A8-3820 (2,5 GHz) processzor
ASUS F1A75-V PRO alaplap (A75 chipset, BIOS: 2206)
2 x 4 GB G.Skill RipjawsX DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL memória
DDR3-1866 beállítás, 9-10-9-28-2T időzítések
LGA1155 tesztplatform Intel Celeron G555 (2,7 GHz) processzor
Intel Core i3-2120 (3,3 GHz) processzor
Intel Core i7-3770K (3,5 GHz) processzor
MSI Z77 MPOWER alaplap (Z77 chipset, BIOS: v17.5B2)
2 x 4 GB G.Skill RipjawsX DDR3-1866 F3-14900CL9Q-16GBXL memória
DDR3-1600 vagy DDR3-1333 beállítás, 9-10-9-28-1T/9-9-9-28-1T időzítések
Videokártyák Sapphire Radeon HD 6670 1 GB GDDR5 (100326L) – Catalyst 12.8
Háttértárak Intel SSD 510 250 GB SSDSC2MH250A2 (SATA 6 Gbps)
Intel SSD 320 160 GB SSDSA2CW160G3
Seagate Barracuda 7200.12 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache) merevlemez
Processzorhűtő Prolimatech Megahalems Rev.C
Tápegység Cooler Master Silent Pro M600 – 600 watt
Monitor Samsung Syncmaster 305T Plus (30")
Operációs rendszer

Windows 7 Ultimate SP1 64 bit

Az előző oldalon elhangzottak alapján két rendszerre fókuszáltunk: az egyik az A10-5800K-val szerelt FM2-es platform, mely nem tartalmaz diszkrét grafikus kártyát. A második számú főszereplő a Radeon HD 6670-nel párosított Celeron G555.


[+]

A fogyasztás mérését egy konnektorba dugható, digitális VOLTCRAFT Energy Check 3000 készülékkel végeztük, és minden esetben a monitor nélküli teljes konfiguráció értékeit vizsgáltuk. Mind az Intel, mind pedig az AMD platformon be volt kapcsolva az összes lehetséges energiagazdálkodási funkció (EIST, C'n'Q, C1E, C6 stb.).

Üresjáratban és alacsony terhelés mellett az integrált GPU-val rendelkező APU-k bizonyultak a legjobbnak. A celeronos konfiguráció itt némi hendikeppel indul, mivel a HD 6670 üresjárati fogyasztása is megjelenik a végső értékekben.

Terhelés mellett változik a kép. Cinebench alatt több mint 40 wattal kért többet az A10-es APU, ami nagyobb különbség, mint a két TDP érték közötti 35 wattos differencia. Ahogy az előző oldalon már említettük, az AMD processzora a Turbo Core technológiának köszönhetően képes teljesen kihasználni a rendelkezésére álló 100 wattos fogyasztási keretet, míg hasonló megoldás hiányában az Intel processzora jóval a 65 watt alatt marad.

A GPU-t igénybe vevő tesztekben már hasonló eredményeket mutatott a két rendszer. A HD 6670 66 wattos TDP-vel rendelkezik, amiből szerintük nagyjából 60 wattot használ ki normál körülmények között, míg becslésünk szerint a Celeron ilyenkor beérheti 35-40 wattal.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés