Smart Brick, az okos Lego kiegészítő

Fejlesztés és gyártás

IT Café: Mikor volt olyan, végleges állapotban az SBrick, hogy neki tudtatok fogni a sorozatgyártásnak? Jól értelmeztem, az elektronikai rész Finnországban készül még most is? Vagy ez csak a központi vezérlőchipre igaz? Publikus, hogy hol készül az elektronikai és hol a műanyag rész?

Vengit: A külső formaterve a Kickstarter projekt végére (a szerk. tavaly augusztusban) már véglegessé vált, és az elektronikai is megvolt hozzá. Ennek kialakításában nagy szerepet játszott a sok vélemény, amit a legósoktól kaptunk. Az elektronikai részen még eszközölni kellet pár változtatást annak érdekében, hogy minden Lego motorral teljesen kompatibilis legyen az eszköz. A vezérlő chipet egy finn cég gyártja, ezt tőlük szerezzük be, az elektronikai részeket és az összeszerelést a Triton végzi Pécelen és a műanyag ház gyártása, illetve az összeszerelés is itt zajlik Magyarországon.


Sorozatgyártásra éretten

IT Café: Melyik legyártása volt bonyolultabb? Olvastam a Kickstarter frissítésekben, hogy a műanyag résznél egy kicsit csúsztatok, minden elismerésem a helyzet kezeléséért nagyon szépet finiseltetek karácsony előtt, nagyra értékelem a folyamatos visszajelzést még akkor is, amikor kellemetlen hírt kellett közölnötök.

Hirdetés

Vengit: Az elektronika és a műanyag ház gyártása is komoly munka volt és sok tervezést vett igénybe. Végül a sok munka megtérült és sikerült egy olyan terméket kiadnunk, amire a csapat minden tagja igazán büszke. Ahogy említetted, a műanyag résszel valóban csúsztunk kicsit, ennek két fő oka volt. Az SBrick méretét az eredeti tervekhez képest kicsit átterveztük, így a felhasználók nagy örömére még annál is kisebb méretben sikerült legyártanunk, mint amit a Kickstarter kampányunk elején bemutattunk. A másik ok az volt, hogy egy tökéletes minőségű terméket szerettünk volna adni a vásárlóknak, nem voltunk hajlandóak kompromisszumokra.

Ha megnézed a Legót, akkor azt látod, hogy a mai elemek is tökéletesen passzolnak a 25 évvel ezelőtti elemekhez. Ez nagyon precíz gyártási folyamatot igényel, aminek a nehézségeit még mi sem láttuk át pontosan a projekt elején, de szerencsére ma már elmondhatjuk, hogy sikerült leküzdenünk ezeket és sikerült megoldanunk a problémákat. Visszanézve igazán örülünk, hogy inkább a kis csúszás, de tökéletes minőség mellett döntöttünk. Ennek köszönhetően most az SBrick tökéletesen passzol minden Lego elemhez.

IT Café: A 2014 végén kiküldött SBrickek hardverileg már száz százalékosak voltak? Hány százalékos volt akkor a vezérlő app? Az azóta történt szoftveres fejlesztések minden Kickstarter támogatónak kiküldött hardveren működnek?

Vengit: Igen, a hardver rész 100 százalékos volt amikor megkezdtük a kézbesítést a Kickstarter támogatóknak. Alkalmazás téren az iOS-sel remekül álltunk augusztusban, a Kickstarter projekt végére, mondhatni kifogástalanul működött. Az Androidot viszont csak a Kicstarter projektünk vége előtt egy hónappal kezdtük el fejleszteni.

Sajnos Android téren sokat „szenvedtünk” az azt futtató eszközök változatossága miatt, így itt kicsit lassabban haladt a fejlesztés. Voltak eszközök, amiken gond nélkül, minden esetben stabilan futott az alkalmazás, más esetekben viszont mindig újabb és újabb hibák jelentek meg, amik megnehezítették a fejlesztők munkáját. Sok hasznos tapasztalatot szereztünk ezen a téren, ezért szerencsére ma már ott tartunk, hogy az Android eszközökről is remekül lehet játszani az SBrickkel.


iOS App beállító része...

Az elmúlt hónapok arról szóltak, hogy az alkalmazás stabilan fusson minden eszközön és minden alap funkció hiba nélkül működjön. Ezen a területen igazán sokat fejlődtünk, de pl. dizájn szempontjából még egy kis lemaradásban van az Android app az iOS-hez képest. A Windows Phone alkalmazás fejlesztését 2014 decemberében kezdtük. Dizájn szempontjából még ez sincs az iOS app szintjén, de a funkciókat és stabilitást tekintve hibátlanul működik, és remekül lehet vele játszani minden eszközről. A célunk, hogy mindhárom alkalmazásunk azonos szintre érjen és minden eszközről kifogástalanul lehessen irányítani bármit, amibe az SBrick belekerült.

IT Cafe: Ha jól látom, elég komolyan programozható az SBrick központi processzora. Mennyire komplex műveletek elvégzésére képes most és kb. milyen lehetőségekre számíthatunk a jövőre nézve programozási szempontból? Milyen képességei vannak az appnak most, és mi várható még a jövőben?


... és az egyedileg elkészített vezérlős profil

Vengit: Azt nem mondanánk, hogy az SBrick a jelenlegi formájában „komolyan programozható”, de tény, hogy képes megjegyezni egyszerűbb műveleteket, amiket aztán ismételni tud. Komoly terveink vannak a jövőre nézve ezzel kapcsolatban, de erről most még többet nem mondhatunk.

Az alkalmazások egyik fontos eleme a Profile Designer oldalunk, amivel teljesen egyedi kezelőfelületet hozhatunk létre, amit aztán bármelyik eszközünkre letölthetünk. Ez a jövőben sok új funkcióval fog bővülni, amik nem csak a dizájnnal lesznek kapcsolatosak. Sok olyan dolog fog belekerülni, amiknek köszönhetően az SBrick közelebb kerül a robotika világához.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés