Hirdetés

A Sharp visszatér Magyarországra is!

Biztató a helyzet: van új hazai forgalmazó, lesznek új termékek és a nagyra törő tervek sem hiányoznak.

Sötét időszak után fény az alagút végén

A szórakoztatóelektronikai iparágban az elmúlt másfél évtizedben földrengésszerű változások történtek. Korábban lenézett, lesajnált cégek törtek a csúcsra, teljesen új piaci szereplők bukkantak elő a semmiből remek termékekkel, és régi nagy, betonbiztosnak tűnő vállalatok tűntek el, váltak jelentéktelenné vagy kényszerültek arra, hogy radikálisan átalakuljanak. Utóbbi csoportba tartozik a Sharp is, hiszen a 2010 környékén még a televíziós szektor egyik megkerülhetetlen monolitjának számító konszern igen rövid idő, gyakorlatilag néhány év alatt összeomlott.

A Sharp 4 év után visszatért a CES-re
A Sharp 4 év után visszatért a CES-re [+]

A mélyrepülésért a hibásan felmért vásárlói igények, rossz előrejelzések, elrontott fejlesztési koncepciók és a tragikus üzletpolitika mellett tagadhatatlanul felelősek a külső körülmények is, így például a fukushimai atomerőmű döbbenetes balesete, amely a japán energiaellátási rendszerre, az ipari termelésre, a közhangulatra és a gazdasági helyzetre is katasztrofális hatást gyakorolt. A Sharp vezetése mindent megpróbált, de a nehézségeken nem tudtak úrrá lenni. Hiába adogatták el egymás után az egyes részlegeket, így például az európai televíziós divíziót 2014-ben az OEM gyártóként ismert, szlovák Universal Media Corporationnek, képtelenek voltak megállítani a vállalatot a lejtőn.

2016-ra a konszern már a Halál Völgyének környékén kószált, hiszen nagyon úgy tűnt, hogy nem sikerül olyan befektetőt találni, amelyik megmenthetné a céget. Viszont ekkor feltűnt a színen a világ egyik legnagyobb technológiai cége, többek között az Apple egyik fő beszállítójaként is tevékenykedő Foxconn (Hon Hai Precision), amelyik ugyan sietett leszögezni, hogy megmentésről szó sincs, de ha úgy adódik, szívesen felvásárolják azt, ami a Sharpból megmaradt. A vállalat felfalása után hamarosan kiderült, hogy a japán cégre szerencsére nem pusztán a szabadalmak, fejlesztések miatt volt szükségük, hanem meg akarják tartani a márkát, és el kívánják érni, hogy a régi fényében csillogjon a név.

Változások itthon is

A sötét időszakban Magyarországon sem alakultak valami fényesen a Sharp dolgai. Nincs mit szépíteni a dolgon, a márka gyakorlatilag eltűnt hazánkból, nem voltak új termékek, és a jelek szerint a tévés részleg új tulajdonosa, a már említett UMC sem aktivizálta magát. Hiába kerestük őket levélben és személyesen is, csak kitérő válaszokat kaptunk azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán lesznek-e még nálunk új készülékek. 2018 év végén azonban valami megváltozott...


[+]

Aki szemfüles, nyitott szemmel jár a világban (és nem utolsósorban az algoritmusok is úgy gondolják, hogy megfelelő célpont), belefuthatott a neten, akár a Facebookon is magyar nyelvű, Sharp termékeket, illetve magát a céget reklámozó hirdetésekbe. Sikerült felvennünk a kapcsolatot a kampány mögött álló céggel, és így utána tudtunk járni, hogy mi is áll a megnövekedett aktivitás hátterében, azaz, hogy visszatér-e a Sharp, milyen termékekre számíthatunk, és úgy egyáltalán, mik a jövőbeni tervek.

Cél: az újjáépítés

Az említett vállalat az Adiv Consulting Kft., melynek ügyvezető igazgatója, Vida László kérdésünkre elárulta, hogy cégüknek sikerült kizárólagos disztribúciós jogot szerezni a Sharp termékek, egészen pontosan a televíziók, mikrohifi egységek és hangprojektorok forgalmazására és nem kizárólagos jogot a mikrohullámú sütők forgalmazására . A jelenlegi állapotok szerint az Euronics és Best Byte műszaki láncok boltjaiban, kisebb szaküzletekben, valamint az Emag és az Extreme Digital webáruházban, illetve az Adiv saját webáruházában lehet megvásárolni már most és a jövőben az említett berendezéseket. Emellett folyamatosan keresik a kapcsolatot az új partnerekkel is, és nagyon szeretnék visszacsalogatni azokat, akik a krach előtt már forgalmazták a termékeit. Tehát ha valaki érdeklődik a Sharp modellek iránt, és szívesen árulna ilyeneket, akkor azt arra biztatják, hogy vegye fel velük bátran a kapcsolatot.


[+]

A tévékről

A Sharp mindig is elsősorban a televíziókra helyezte a hangsúlyt, és minket is az érdekelt elsősorban, hogy mi a helyzet ezzel a termékcsaláddal. Nos, bár a cég központja Japánban maradt, a fejlesztés ma már Japánban és Kínában zajlik. Az európai tévés részleget korábban megszerző Universal Media Corporationt a Foxconn felvásárolta, de ez a vállalat is megmaradt, és jelenleg a Sharp európai képviseleteként funkcionál. De ez azért még nem zárja ki, hogy valamikor lesz "rendes" európai tévés Sharp központ is. Az európai piacra szánt modelleket Lengyelországban szerelik össze, kivéve a 8K felbontású modelleket, amelyek Japánban készülnek.

A Sharp ugyebár megmaradt azon kevés cég között, amelynek vannak saját panelgyártó üzemei, így például ellentétben más olyan japán gigászokkal, mint a Panasonic vagy a Sony, nem kényszerülnek arra, hogy külső beszállítótól vásárolják a kijelzőket. Ennek köszönhetően a televíziók túlnyomó többségébe saját panel kerül, de előfordulhat, hogy egyes szériákba idegen panelt építenek.

A fejlesztések az elmúlt időszakban is folytatódtak, ennek köszönhetően lesznek 2019-es, vadonatúj televíziók, amelyek a márciustól májusig terjedő időszakban kerülnek a boltokba. A választék a szokásoknak megfelelően igen nagy lesz, az olcsó, belépőszintű termékektől a drága, nagy tudású, felsőkategóriás modellekig terjed majd. Viszont az is igaz, hogy a 8K készülékek hivatalosan nem lesznek elérhetőek hazánkban egyelőre. A tavaszi televíziók még nem kapják meg az Android TV operációs rendszert, így egy Linux-alapú, saját smart platformmal látják el őket. Lesznek majd androidos készülékek is, de ezekre a harmadik negyedévig még várni kell.


[+]

Más piaci résztvevőkhöz hasonlóan a Sharp is dolgozik saját, televíziókba szánt mesterséges intelligencia technológián. Már vannak olyan, boltokban is megvásárolható Sharp tévék Japánban, amelyek megkapták ezt az eljárást, de az biztos, hogy az idén még nem lesz Magyarországon vagy Európában ilyen modell kapható. A cég foglalkozik OLED kijelzők fejlesztésével és gyártásával is, amelyek eddig a mobil eszközökbe és járművekbe kerültek be. A jelek szerint a közeljövőben radikális váltást nem terveznek e téren, hiszen 2019-ben még biztosan nem találkozhatunk Sharp OLED televíziókkal.

De az összkép ettől függetlenül rendkívül biztató az elmúlt évek nihilje után. Volt idő, amikor meg voltunk győződve róla, hogy a Sharp sohasem fog talpra állni, de szerencsére másként alakultak a dolgok. A márka, ha nem is teljesen abban a formában, mint régen, feltámadni látszik, ami mindenképpen jó hír, ez ugyanis azt jelenti, hogy a korábbinál nagyobb, élesebb lehet a piaci verseny, amivel pedig mi, felhasználók csak jól járhatunk. Ezek után már csak annyit kérünk, hogy ha lehet, térjen vissza a JVC, a Toshiba és a Pioneer is a tévés piacra normális, innovatív termékekkel, és nagyra törő menedzsmenttel.

Egyébként már Magyarországon is kaphatóak azok a Sharp televíziók, amelyek a Foxconn hathatós közreműködésével készültek. Ígéretet kaptunk, hogy kapunk majd ezekből tesztpéldányt kölcsön, úgyhogy hosszú évek kényszerű csendje után talán végre ismét lesznek Sharp tévétesztek a Prohardveren!

elefant

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sharp

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés