Sharp tévé belépőszinten

Képminőség

Felhősödés, betekintési szög, utánhúzás

Belépőszintű, Edge-LED háttérvilágítást alkalmazó modell ide vagy oda, a felhősödésnek nem lenne szabad ennyire zavarónak lennie. Sajnos nem csak a tesztképek esetén látható ez a csúf jelenség, hanem csatornaváltás közben is, vagy ha alapvetően sötét tartalom látható a kijelzőn, például a csillagos ég. A helyzet a sarkok környékén a legrosszabb, ott egyszerűen ömlik ki a fény.

A betekintési szöget tekintve sem sokkal jobb a helyzet. Bár a vállalat a technikai specifikációkban vertikálisan és horizontálisan is 178 fokos szöggel kecsegtet, a valóság mást mutat, 140-150 fok környékén határozottan elkezdenek torzulni a színek. Első körben a sötét tartományok világosodnak ki, később pedig a vöröses árnyalatokat is eléri a vég.

Egy ideje már ott tartunk, hogy a középkategóriás tévékből is sikerült száműzni az utánhúzás névre hallgató jelenséget, amikoris a gyorsan mozgó objektumok az üstökös csóvájához hasonló fénypászmát húznak maguk után. Az LE320E esetében nem állíthatjuk, hogy sohasem találkoztunk ezzel a zavaró effektussal, ami elsősorban a viszonylag magas, 6,5 millisecundomos válaszidővel magyarázható. Ám igazán csak akkor tűnt fel, ha direkt erre koncentráltunk, tehát alapvetően nem rontotta el a szórakozást.

100 Hertz, zajcsökkentés és a többiek

Sokkal kevesebb paraméteren változtathatunk, mint egy középkategóriás modell esetében, ennek megfelelően a megszokott képjavító technológiák közül is jó néhány kimaradt.

Az Élesség funkció túlságosan elmosódott, alacsony felbontású tartalmak esetén jöhet jól, bár azért érdemes visszafogottan bánni vele, hiszen könnyedén tovább ronthatunk vele az olykor egyébként sem túl acélos képminőségen.

A Zajcsökkentés elméletileg kiszűri és csökkenti a képzajt, de alacsony és közepes értéken van csak értelme a használatának, hiszen magas értékre állítva hajlamos túlságosan összemosni a képet. A vörös tónus aktiválásával elméletileg a bőr színét tehetjük természetessé; egyrészt érthetetlen, hogy mért kellene ezt külön megerősíteni, másrészt viszont az is igaz, hogy semmilyen látható hatást nem produkált.

Itt is van persze dinamikus kontrasztarány, régi kedvencünk, amely ebben az esetben a DCR nevet kapta. Szokásunknak megfelelően hamar kikapcsoltuk, ugyanis világos és sötét tartalmak gyors váltakozása esetén idegesítően villódzott a kép. A 100 Hertz interpolációs technológia ebből a készülékből sem maradhatott ki, bár olyan nagy különbséget nem érzékeltünk aktiválása esetén sem. Szerencsére a más tévéknél sokszor jelentkező, a képi világot nagyon mesterkélté varázsoló hatással nem találkoztunk alkalmazása során, úgyhogy meglátásunk szerint teljesen mindegy, hogy be van-e kapcsolva.

Képarány

A távirányítóról közvetlenül is módosítható a képarány, melyek között megtalálható az automatikus, a normálnak nevezett 4:3, a 16:9, és két nagyított verzió. E két utóbbi azzal jár, hogy a kép felső, illetve alsó részéből kiharap egy-egy darabot; pont emiatt a használata erősen megfontolandó.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sharp

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés