Ideális képbeállítások, hang
A Samsung korábbi tévéire jellemző volt, hogy nem kínáltak túl nagy választékot az előzetesen beprogamozott profilok terén, és ezen sajnos most sem változtattak. Ennél is nagyobb baj, hogy a négy opció közül egyedül a Film tűnik használhatónak. A korábban remekül teljesítő Természetes opció is érthetetlenül világos lett, a Kiemelthez hasonlóan. Sajnos ezek analóg, kisfelbontású tartalmak esetén használhatatlanok, mert borzasztóan zajos lesz a kép. A Normál sem az igazi, mert ott meg szürke fátyol telepszik a képre, amin azért a fényerő csökkentésével lehet valamelyest segíteni.
Így tehát marad otthoni használatra a Film (ami egyébként remek), hiszen ha mondjuk egy világos helyen, szállodában, irodában, szórakozóhelyen vetnék be, ott a fent említett három fiók jól szuperálhat. Azért nem jár jó pont, hogy a Felhasználói profil ismét kimaradt a szórásból. Így valamelyiket a négy közül be kell áldoznia annak, aki elmolyolgatna azzal, hogy saját ízlése szerint állítgassa be a képet.
Egy kalibrátorral, illetve a LaCie Blue Eye Pro névre hallgató alkalmazás segítségével vettük szemügyre tüzetesebben az előzetes beállításokat. Sorrendben: Film, Kiemelt, Normál, Természetes. A kép jobb oldalán látható, hogy a bemért 18 szín milyen mértékben tér el a referenciától. Ennek meghatározására használatos a delta E, ami egy olyan numerikus érték, amely két különböző szín távolságát határozza meg egy színrendszeren belül. Minél kisebb a delta E értéke egy adott színnél, annál közelebb áll a referenciához, vagyis annál jobb.
Hirdetés
Sajnos a mérések azt mutatják, hogy a kalibrálás nem sikerült a legjobban, hiszen a delta E értékek elég magasak, pedig szemre semmi gond nem volt a képpel. Mindesetre következzenek az általunk és a kalibrátor által legjobbnak vélt beállítások:
Samsung UE55ES8000 | |
Kontraszt | 92 |
---|---|
Háttérvilágítás | 12 |
Fényerő | 35 |
Képélesség | HD: 0 SD: 25 |
Szín | 50 |
Bőrszín tónus | 0 |
Öko üzemmód | Ki |
Motion Plus | Ki/Alacsony |
Gamma | 2 |
Fehéregyensúly P-eltolás | 30 |
Fehéregyensúly Z-eltolás | 21 |
Fehéregyensúly K-eltolás | 18 |
Fehéregyensúly P-nyereség | 25 |
Fehéregyensúly Z-nyereség | 25 |
Fehéregyensúly K-nyereség | 25 |
Dinamikus Kontraszt | Ki |
Fekete Tónus | Ki |
Színköz | Auto |
Fekete javítása | Ki |
Fényerő Mozgáshoz | Ki |
Digitális zajszűrés | Bekapcsolható |
LED mozgásjavítás | Ki |
A képaránnyal nem vacakoltak sokat. A 16:9 mellett elérhető a 4:3 és két nagyított opció is. De talán a legjobb egyszerűen Automatán hagyni, ugyanis az elektronika remekül végzi a dolgát, és mindig tökéletesen, a lehető legkevesebb torzítással tölti ki a képet.
Hangok
Az ultravékony keretbe már végképp semmi esély nem volt hangsugárzókat építeni, így ezek a hátlapra kerültek. Ennek ellenére a megszólalással nincs különösebb gond, bár azt természetesen dőreség lenne várni, hogy úgy dörrenjen meg, mint egy kompakt házimozirendszer vagy akár egy soundbar. Összesen öt előre beállított profil között választhatunk, amelyek már nevükben (Normál, Zene, Film, Tiszta hang, Hangosított) is jelzik, hogy nagyjából milyen jellegű tartalom mellé szánják. Természetesen ezek nem kőbevésett szabályok, főleg, hogy olyan ordító különbség nem is fedezhető fel közöttük.
Bekerült ide két speciális hangzásmód is. A Dialog Clarity egyenletes háttérhangszintet biztosítva erősíti fel a beszédhangot, a Virtual Surround pedig elméletileg arra képes, hogy valósághű térhangzást hozzon létre, de ez annyi más hasonló megoldáshoz hasonlóan itt sem működik igazán. Erre és ehhez ugyanis a kétszer tíz wattos beépített hangszóró egyszerűen kevés. Érdemes megemlíteni még az Automatikus hangerő funkciót, melynek aktiválása után az elektronika magától kiegyenlíti a hangerőkülönbséget csatornaváltáskor. Emellett természetesen arra is mód nyílik, hogy bárki saját ízléséhez szabja a balanszot, illetve a magas- és mély hangok arányát, úgyhogy ha valakinek nem tetszenek az előzetes beállítások, akkor érdemes ezzel elszórakoznia.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!