Hang- és képbeállítások
Hang
Nem meglepő módon rendelkezik előre beprogramozott equalizer beállításokkal, amelyek elvileg az egyes tartalmakhoz a legjobban illenek. Így kapott helyet a választékban a Film, a Hangosított, a Normál, a Tiszta Hang és a Zene fiók. A Tiszta Hangot elméletben a beszélgetős műsorokhoz optimalizálták, de erre is igaz, akár a többire, hogy nem feltétlenül ez jön be majd a legjobban a felhasználónak. Érdemes végigpróbálgatni az összesen, hiszen a különbség megvan az egyes opciók között. Sőt, ha valakinek arra támad igénye, akkor a magas, mély hangok erősségének és arányainak beállításával is elszórakoztathatja magát.
A kétszer tíz wattos maximális teljesítmény, illetve a lefelé sugárzó rejtett hangszórók miatt dőreség lenne azt várni, hogy a hangzás leszakítsa a fejünket. Természetesen ebből a tévéből sem maradhatott ki a virtuális térhangzás, ami itt a hangzatos SRS TruSorround HD nevet kapta. Ez annyira virtuális, hogy tulajdonképpen nincs is, és nem is lehet elvárni, hogy egy ilyen teljesítményű, felépítésű rendszer azt hozza, mint egy drágább hangprojektor.
Az ideális kép
Összesen négy előzetes beállítás, saját fiók nélkül… hát ez nem valami acélos. Főleg az utóbbi, hiszen, ha saját igényeihez, ízléséhez igazítja valaki a paramétereket, az azzal jár, hogy vagy elveszti azokat, vagy bukja az egyik már meglévőt. Ez mondjuk annyira nem nagy baj, ha a Kiemelttől szabadul meg, hiszen a túlságosan élénk, harsány színek, illetve a brutálisan feltekert háttérvilágítás miatt ez egy átlagos szobában gyakorlatilag élvezhetetlen.
A Film egyfajta semleges, arany középutat jelöl, viszont ennek a fényereje alaphelyzhetben egy picit magas, de ha ezt leveszi az ember, akkor ezzel sincs semmi gond. Legjobban a Természetes tetszett. A színek naturálisak és visszafogottak, nyoma sincs a vállalat korábbi tévéire jellemző harsányságnak és a plasztik árnyalatoknak. A Normállal sincs különösebb hiba, azt leszámítva, hogy ehhez tényleg ideális körülményeket kell teremteni. Tehát függöny be, redőny le, ugyanis kicsit sötét egy átlagos helyiséghez.
Egy kalibrátorral, illetve a LaCie Blue Eye Pro névre hallgató alkalmazás segítségével vettük szemügyre tüzetesebben az előzetes beállításokat. Sajnos, ha összekötjük egy számítógéppel, kizárólag a Film és a Normál opció érhető el, így csak ezeket mértük meg. A kép jobb oldalán látható, hogy a bemért 18 szín milyen mértékben tér el a referenciától. Ennek meghatározására használatos a Delta E, ami egy olyan numerikus érték, amely két különböző szín távolságát határozza meg egy színrendszeren belül. Minél kisebb a Delta E értéke egy adott színnél, annál közelebb áll a referenciához, vagyis annál jobb.
Itt pedig következzenek az általunk, illetve a kalibrátor által ideálisnak vélt értékek:
UE32D5500RW | |
Kontraszt | 92 |
---|---|
Háttérvilágítás | 14 |
Fényerő | 36 |
Élesség | 50 |
Szín | 48 |
Fehéregyensúly Zöld Eltolás | 23 |
Fehéregyensúly Kék Eltolás | 27 |
Fehéregyensúly Piros Eltolás | 16 |
Dinamikus kontraszt | Ki |
Zajcsökkentés | Ki |
Gamma | 2 |
Fekete tónus | Sötétebb |
Bőrszín tónus | 1 |
Színhőmérséklet | Meleg 2 |
Éljavítás | Be |
Fényerő Mozgáshoz | Ki |
Árnyékrészletesség | Ki |
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!