Saitek kontrollerek

Hirdetés

Saitek Aviator

A nagyszerű X52 után kíváncsian vártuk, hogy az alacsonyabb árkategóriában mit tud felmutatni a Saitek. A friss Aviator első pillantásra nagyon repülőgépes. Sokkal komolyabbnak látszik, mint a Saitek Cyborg széria képviselői. A csillogó, fémet imitáló betétek helyett vadászrepülős formát szabtak neki szürke színekkel, billenőkapcsolókkal, álcsavarokkal.

A botkormány fején található a gombok nagyobb hányada. Van itt három gomb, elöl egy ravasz, és felül egy nyolcállású kitekintő (POV) kapcsoló. A bal oldali gomb pirosan világít, és biztonsági fedele is van, amely kissé törékenynek tűnt, de kétségtelenül Top Gun-érzést kelt.

Érdekes a botkormány alsó része is. Itt található az egyik legfontosabb összetevője, a precíz mozgást biztosító rugós rendszer. A Saitek már régóta sikeresen alkalmazza ezt a megoldást, az X52-nél is nagyon jól vizsgázott. Egyetlen baja a kopás lehet, ott, ahol a műanyag gyűrű a szintén műanyag konzolra támaszkodik. Gyakorlott PC-s pilóták kenni szokták ezt a kritikus részt.

A rugó fölött egy vékony gyűrű látható, eköré rögzíthetjük a csuklótámaszt, amely lehetne valamivel nagyobb is. A másik probléma vele, hogy magassága nem állítható, és számunkra kicsit alacsonyan volt. Ha nem a gyűrűre, hanem fölé, a rúd tövére csavarozzuk fel, akkor nyerhetünk pár millimétert, de kicsit lötyögni fog.

Az Aviator legnagyobb erőssége a dupla gázkar, ami kategóriájában egyedülálló. Nagyban megkönnyíti a többmotoros repülőgépek vezérlését, de fékszárnyakat, propellerek dőlésszögét, keverékarányt és még sok mindent mást is szabályozhatunk vele. A két gázkar a bal oldali gombjával egybe is zárható. Külön kezelve a jobbkezeseknek majd kicsit nyújtózkodniuk kell a kettes számú karért.

Ahogyan a nagyobb X52-nél, itt is nagy, kétállású kapcsolókat – szám szerint négyet – találunk a talapzat első részén. A jobbkezesek számára a két jobb oldali, a balkezeseknek a két bal oldali lesz kissé nehézkesen elérhető. A lehetséges funkciók száma a középső, háromállású tárcsával megháromszorozódik. Ez nem csak az alsó négy, hanem a többi gombra is vonatkozik.

Az Aviator egyik előnye, hogy alapzata meglehetősen kompakt. Nem foglal túl sok helyet, így játék után könnyűszerrel félretehetjük, hogy ne legyen útban. Sokan hiányolhatják a tapadókorongokat, de nélkülük is megfelelően stabil volt a botkormány.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Augusztusi hardvercsokor

    Komoly adattároló rendszerek, gyors Wi-Fi eszközök, új tápok, Sennheiser headsetek és egy szokatlan távirányító kerül terítékre.

  • Stílusos Logitech billentyűzetek

    Kipróbáltuk a piacon fellelhető talán legszebb billentyűzet-egér kombinációkat, a Logitech diNovo termékeit.

  • Cseresznyés input

    Három Cherry billentyűzetet és két egeret vizsgáltunk meg. Vajon milyen a műszaki tartalom a gyümölcsös címke mögött?

  • Egy cockpit naplója

    A Logouton megjelent házi készítésű cockpit készítőjét elkaptuk egy rövid interjúra.

Előzmények

Hirdetés