Saitek Aviator
A nagyszerű X52 után kíváncsian vártuk, hogy az alacsonyabb árkategóriában mit tud felmutatni a Saitek. A friss Aviator első pillantásra nagyon repülőgépes. Sokkal komolyabbnak látszik, mint a Saitek Cyborg széria képviselői. A csillogó, fémet imitáló betétek helyett vadászrepülős formát szabtak neki szürke színekkel, billenőkapcsolókkal, álcsavarokkal.
A botkormány fején található a gombok nagyobb hányada. Van itt három gomb, elöl egy ravasz, és felül egy nyolcállású kitekintő (POV) kapcsoló. A bal oldali gomb pirosan világít, és biztonsági fedele is van, amely kissé törékenynek tűnt, de kétségtelenül Top Gun-érzést kelt.
Érdekes a botkormány alsó része is. Itt található az egyik legfontosabb összetevője, a precíz mozgást biztosító rugós rendszer. A Saitek már régóta sikeresen alkalmazza ezt a megoldást, az X52-nél is nagyon jól vizsgázott. Egyetlen baja a kopás lehet, ott, ahol a műanyag gyűrű a szintén műanyag konzolra támaszkodik. Gyakorlott PC-s pilóták kenni szokták ezt a kritikus részt.
A rugó fölött egy vékony gyűrű látható, eköré rögzíthetjük a csuklótámaszt, amely lehetne valamivel nagyobb is. A másik probléma vele, hogy magassága nem állítható, és számunkra kicsit alacsonyan volt. Ha nem a gyűrűre, hanem fölé, a rúd tövére csavarozzuk fel, akkor nyerhetünk pár millimétert, de kicsit lötyögni fog.
Az Aviator legnagyobb erőssége a dupla gázkar, ami kategóriájában egyedülálló. Nagyban megkönnyíti a többmotoros repülőgépek vezérlését, de fékszárnyakat, propellerek dőlésszögét, keverékarányt és még sok mindent mást is szabályozhatunk vele. A két gázkar a bal oldali gombjával egybe is zárható. Külön kezelve a jobbkezeseknek majd kicsit nyújtózkodniuk kell a kettes számú karért.
Ahogyan a nagyobb X52-nél, itt is nagy, kétállású kapcsolókat – szám szerint négyet – találunk a talapzat első részén. A jobbkezesek számára a két jobb oldali, a balkezeseknek a két bal oldali lesz kissé nehézkesen elérhető. A lehetséges funkciók száma a középső, háromállású tárcsával megháromszorozódik. Ez nem csak az alsó négy, hanem a többi gombra is vonatkozik.
Az Aviator egyik előnye, hogy alapzata meglehetősen kompakt. Nem foglal túl sok helyet, így játék után könnyűszerrel félretehetjük, hogy ne legyen útban. Sokan hiányolhatják a tapadókorongokat, de nélkülük is megfelelően stabil volt a botkormány.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!