RTX 3060 Ti: új népkártya születik?

Tovább terjeszkedik lefelé az NVIDIA, most a 400 dolláros árszint alá érkező 3060 Ti mutatkozott be.

Hirdetés

Sugárkövetés hatása, fogyasztás, hőmérséklet

Ahogy a korábbi tesztekben is láttuk, a sugárkövetés bekapcsolása elég jelentős teljesítményveszteséget jelent. Nincs ez másként az RTX 3060 Ti esetében sem, a veszteség pedig láthatóan megegyezik azzal, amit az RTX 3070 és 3080 esetében mértünk. Ezen a téren az NVIDIA jobban áll, mint az AMD, de így is kijelenthetjük, hogy azért nagyjából egy felbontásnyit vissza kell venni, ha ki akarjuk használni a DXR-t, a többi képminőséget javító eljárás bekapcsolásával együtt. Ez azt jelenti, hogy az előző oldalakon látottak szerint az RTX 3060 Ti bekapcsolt sugárkövetéssel a QHD-FHD közötti határon mozog, de a DLSS aktiválásával maradhatunk a 2560x1440 pixeles képméretnél.

Fogyasztás és hőmérséklet

Már a bevezetőben is említettük, és a specifikációkból is látszik, hogy az RTX 3060 Ti rendelkezik némi fogyasztásbeli előnnyel az RTX 3070-hez képest, hiszen ugyanazt a hardver kapjuk, csak éppen bizonyos elemeit letiltották, illetve mérsékelték az órajeleket is. Méréseink alapján ez így is van, terhelés alatt körülbelül 5-6 százalékos fogyasztáscsökkentésre számíthatunk.

Az alacsonyabb fogyasztást láthatjuk viszont a Forza Horizon 4 futtatása során a GPU-Z által jelzett adatsorban, mely a GPU teljesítményfelvételét mutatja: ez végig alatta marad nemcsak a többi Ampere kártyának, de az idő nagy részében az RX 6800-nak is.

A frekvencia és a hőmérséklet alakulását mutató görbe sem mutat különösebb érdekességet, a Gainward hűtése komolyabb zaj nélkül birkózik meg a GA104-200 termelte felesleges hőmennyiség elszállításával. Az órajelek esetében azért látszik, hogy a hivatalosan megadott 1695 MHz-es Boost értéknél akár 200-250 MHz-cel magasabbra is feltornázza magát az új GPU.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés