Hirdetés

Rövidített késleltetés: mit kínálnak a legújabb driverek?

Játékok alatt nemcsak a magas fps számít: a sikerhez az is kell, hogy a gép rögtön reagáljon minden utasításunkra.

Tesztkörnyezet, szoftverek

Tesztünket grafikus kártyák mérésére használt platformunkon végeztük, amely nemrég esett át némi modernizáción, a korábbi ASUS ROG Crosshair VII Hero alaplapot ugyanis lecseréltük egy MSI MEG X570 Godlike modellre, ami kihasználhatóvá teszi a PCI Express 4.0-s szabványt is. Erre most persze nem volt szükség, a többi paraméteren pedig nem változtattunk.

Hirdetés

Tesztkörnyezet
Alaplap MSI MEG X570 Godlike
Processzor AMD Ryzen 7 3700X (PBO: Enabled)
Processzorhűtő Fractal Design Celsius S36
Memória 2 x 8 GB ADATA XPG Spectrix D40 DDR4-3000 (AX4U300038G16-QRS)
Videokártya - Sapphire Pulse RX 5600 XT (illesztőprogram: 20.5.1)
- Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti GAMING OC 6G (illesztőprogram: 446.14)
SSD - Kingston UV500 480 GB
- XPG SX8200 512 GB
Ház Cooler Master Test Bench V1.0
Tápegység FSP Aurum PT 1200
Operációs rendszer Microsoft Windows 10 Professional x64 1909

A tesztek két grafikus kártyán futottak, az AMD oldaláról a Sapphire Pulse RX 5600 XT, az NVIDIA oldaláról pedig a Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti GAMING OC 6G szállt a ringbe. A szándékunk természetesen nem az volt, hogy ezt a két VGA-t vagy akár a GPU-kat hasonlítsuk össze, hiszen ezt megtettük már korábban. Azt mindenesetre megjegyeznénk a Sapphire kártyája kapcsán, hogy ez már „gyárilag” a tuningolt órajelekkel érkező modell, tehát mind a processzor, mind pedig a memória emelt órajelen üzemel. Egyébként a beállításokat egyik esetben sem módosítottuk, alapértelmezett értékeket használtunk, egyedül az AMD Radeon Anti-Lag, illetve az NVIDIA Low Latency üzemmódját kapcsoltuk ki és be a mérések között.


Gigabyte GeForce GTX 1660 Ti GAMING OC felül, Sapphire Pulse RX 5600 XT alul [+]

A hardver mellé egy „butított” játékcsomagot vetettünk be. Mivel a vizsgálandó szolgáltatások egységesen működnek DirectX 11 alatt, így ezt az API-t használtuk az alábbi táblázatban szereplő játékoknál.

VGA tesztcsomag összeállítása
Játékprogram API Videojáték-motor Beállítások
Deus Ex: Mankind Divided DirectX 11 Dawn 4K: Minden maximumon, de MSAA=OFF
HD: 720p, minden minimumon
Metro: Exodus DirectX 11 4A 4K: Ultra Preset
HD: 720p, minden minimumon
Shadow of the Tomb Raider DirectX 11 Foundation 4K: Minden maximumon, SMAAT 2x, Ambient Occlusion: BTAO, DXR/DLSS:Off, FidelityFX sharpening
HD: 720p, minden minimumon
World War Z DirectX 11 Swarm 4K: Minden maximumon, AA: TAA, FidelityFX CAS On
HD: 720p, minden minimumon

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés