Régi-új GeForce-ok

Hirdetés

Tesztkonfiguráció és fogyasztás

Az alábbi táblázatból szépen kiolvasható, hogy a két „új” GeForce nem sok újat hozott. A 9800 GTX+ már korábban, szimulálva bebizonyította nálunk, hogy legfeljebb annyival gyorsabb a sima GTX-nél, mint amennyivel magasabbak az órajelei. Adatai alapján a GeForce 9800 GT pontosan olyan gyors lesz, mint a 8800 GT 512 MB volt, kisebb csíkszélességen esetleg nagyobb tuningpotenciál rejlik majd benne.


VGA megnevezéseGeForce 9800 GTX+GeForce 9800 GTXGeForce 9800 GTGeForce 8800 GTRadeon HD 4850
GPU kódneveG92G92G92G92RV770
Gyártástechnológia55 nm (TSMC)65 nm (TSMC)55 nm (TSMC)65 nm (TSMC)55 nm (TSMC)
Tranzisztorok száma734 millió734 millió734 millió734 millió956 millió
GPU órajele738 / 1836 MHz675 / 1688 MHz600 / 1500 MHz600 / 1500 MHz625 MHz
Vertex shader egységek száma128 darab skalár stream processzor128 darab skalár stream processzor112 darab skalár stream processzor112 darab skalár stream processzor160 komplex / 640 egyszerű skalár stream processzor
Pixelfutószalagok száma
Pixel shaderek száma
Textúrázók száma64 textúracímző,
64 textúraszűrő
64 textúracímző,
64 textúraszűrő
64 textúracímző,
64 textúraszűrő
64 textúracímző,
64 textúraszűrő
40 textúracímző,
40 textúraszűrő
ROP egységek száma4 blokk (16)4 blokk (16)4 blokk (16)4 blokk (16)16
Támogatott PS- és VS-verzió4.0 / 4.04.0 / 4.04.0 / 4.04.0 / 4.04.1 / 4.1
Memóriavezérlo256 bites crossbar256 bites crossbar256 bites crossbar256 bites crossbar256 bites hub-vezérelt
Memória órajele1150 MHz1100 MHz900 MHz900 MHz1000 MHz
Memória-sávszélesség73600 MB/s70400 MB/s57600 MB/s56700 MB/s64000 MB/s
Memória típusaGDDR3GDDR3GDDR3GDDR3GDDR3
Memória mennyisége512 MB512 MB512 MB256/512/1024 MB512 MB
HD-videó gyorsításPureVideo HD (VP2)PureVideo HD (VP2)PureVideo HD (VP2)PureVideo HD (VP2)AVIVO HD (UVD2)

Hogy mégse kelljen az unalmas 8800 GT = 9800 GT helyzetet magyaráznunk, ma a Zotac gyárilag tuningolt GeForce 9800 GT AMP!-ját vetettük be, melynek órajeleit 700/1700 MHz-re emelték a GPU-nál, memóriája pedig 1000 MHz-en jár. Ez 17/13, illetve 11 százalékos többletet jelent. Radeonok közül a HD 4850 eredményeit tüntettük fel, mely pillanatnyilag a legjobb ár/érték mutatóval rendelkezik a felsőkategóriában, és a GeForce 9800 GTX+-nál olcsóbban, picivel 40 000 forint alatt adják.


Videokártya / driverAsus GeForce 9800 GTX+ 512 MB / Forceware 175.19
Zotac GeForce 9800 GT AMP! 512 MB
/ Forceware 175.19
Asus Radeon HD 4850 512 MB (625/1000 MHz) / Catalyst 8.6
XFX GeForce 9800 GTX 512 MB (675/1688/1100 MHz) / Forceware 175.16
XFX GeForce 8800 GT Alpha Dog 512 MB (@ 600/1500/900 MHz) / Forceware 175.16
ProcesszorCore 2 Quad QX9650 @ 3,33 GHz (2 x 6 MB L2 cache)
AlaplapAsus P5E3 Deluxe – Intel X38 chipset
Memória2 x 1024 MB Samsung DDR3, 1333 MHz-en 7-7-7-21 időzítésekkel
MerevlemezSamsung Spinpoint T166 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
TápegységChieftec 1000 watt
MonitorSamsung SyncMaster 305T Plus (30 hüvelyk)
Op. rendszerWindows Vista Ultimate 32 bit SP1

Játékok

  • Splash Damage/ID Software / Activision – Enemy Territory: Quake Wars; max beállítás, 8xAA
  • Crytek / EA Games – Crysis; very high beállítás
  • Epic Games / Midway – Unreal Tournament 3; max beállítás, DX10
  • Valve / EA Games – HL2: Episode 2; max beállítás, 8xAA/16xAF játékból
  • Massive Entertainment / Vivendi – World in Conflict; very high beállítás, compressed textures, 4xAA/16xAF játékból, DX9 és DX10
  • Codemasters / Codemasters – Colin McRae: DiRT; ultra beállítás, 4xAA játékból
  • Infinity Ward / Activision – Call of Duty 4: Modern Warfare; max beállítás, max AF, trilinear, 4xAA játékból
  • UBIsoft / UBISoft – Rainbow Six Vegas; max beállítás
  • Relic Entertainment / THQ – Company of Heroes Opposing Fronts; kézileg minden max, D3D10, 4xAA játékból
  • Techland / N-Tec – Call of Juarez; high beállítás, 2048x2048-as árnyékminta, normál árnyékminőség, AA-játékból állítva

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA videokártyáin „legjobb minőség”-re, a Radeonokon pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk, ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk.

Az Enemy Territory: Quake Wars, HL2: Episode 2, Crysis, COD4 játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. További játékokban (Rainbow Six Vegas, Colin McRae DiRT) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban, Call of Juarezben és a COH Opposing Frontsban a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.

Nyugalmi fogyasztása alapján az 55 nm-en készült G92-vel szerelt GeForce 9800 GTX+ lényegesen kevesebbet fogyaszt, mint a régi, 65 nm-es maggal érkező GTX. A különbség 16 watt volt, így a pluszos fogyasztása a Radeon HD 4850 szintjére csökkent. Érdekes, hogy a továbbra is 65 nm-es GPU-val szerelt, ráadásul túlhajtott 9800 GT kevesebbel beérte, mint a 8800 GT.

Meghajtva a GeForce-okat nem változott a helyzet, csak a számok lettek nagyobbak. A 9800 GTX+ itt már 29 wattal kevesebbel is beérte, mint a GTX, ráadásul majdnem egy tízessel megelőzte a HD 4850-nel szerelt számítógépünket. A két kisebb kártya között most is kisebb, csupán 5 wattos volt az eltérés a 9800 GT javára.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés