Régi-új GeForce-ok

Hirdetés

Tesztek – II.

Az Unreal Tournament 3-ban tovább őrizte vezető helyét a GeForce 9800 GTX+. Itt a korábbi GTX is meg tudta előzni a Radeont, sőt a felpumpált Zotac 9800 GT is elég közel került hozzá.

Nem meglepő, hogy az NVIDIA kirakatjátékában, a Crysisben is a GTX+ prezentálta a legjobb számokat. Itt már a húzott 9800 GT is megelőzte a Radeont. Szerintünk egy kicsit kínos, hogy a Crysis az összes többi játéktól eltérő, erősen NVIDIA-barát jelleget mutat. Kísérleteknél a hasonló jellegű, a többitől kiugróan eltérő eredményeket gyakran nem is veszik bele az értékelésbe, mérési hibaként kezelik.

A Company of Heroesban visszaállt a régi rend. A Radeon az élre lépett, a GeForce 9800 GTX+ csak megszorongatni tudta. A 9800 GTX és a húzott GT elég közel volt egymáshoz, az alap 8800 GT pedig jobban lemaradt.

Nagyon jól mutatja a World in Conflict, hogy az egyes GPU-k mire lettek tervezve. DirectX 9-ben a GeForce-ok egy-egy fps-re sorakoznak szorosan a Radeon mögött. DirectX 10-re váltva viszont hirtelen óriásira nő a szakadék. A Radeon megtáltosodik, de a GeForce-ok egymáshoz viszonyított sebessége semmit sem változik. Bizony, hasonló lenne a helyzet akkor is, ha a HD 4850-es helyett egy HD 3800-as kártyát használtunk volna.

Ugyanez a jelenség figyelhető meg a szintén erőteljesen DirectX 10-re támaszkodó Call of Juareznél is. A jövőben minden bizonnyal a korábbinál kisebbre zsugorodik majd a 8/9-es GeForce-ok és a Radeon HD 3000-esek közötti teljesítménykülönbség, mert a Radeonoknak jobban fekszenek a modernebb, egyre inkább GPU-s számolásra és nem textúrázásra alapozó játékok.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés