Radeon RX 6800: másodjára fényesebb a Navi

Sokadjára fut neki az AMD a GPU-piac visszahódításának, vajon a „Big Navi” lesz az, amivel ez tényleg sikerül?

Sugárkövetés hatása, fogyasztás, hőmérséklet

Az RX6xxx-es széria egyik újdonsága, hogy támogatja a sugárkövetés hardveres számolását – a tesztelt RX 6800-ban erre 60 darab dedikált egység áll rendelkezésre. Persze nem az az igazán érdekes, hogy most már bekapcsolhatjuk a DXR-t támogató játékokban ezt az opciót, hanem hogy ez mekkora teljesítménycsökkenéssel jár. Mint az Ampere esetében is láttuk, a sugárkövetés elég komolyan visszavesz a megjelenítés sebességéből (a DLSS és hasonló trükköket most nem vesszük figyelembe), például UHD felbontás esetén 40 százalék feletti visszaesést láthattunk.

Hirdetés

Az RX 6800 ezen a téren valamivel még gyengébb: a Metro: Exodusnál például az 50 százalékot is meghaladja a lassulás. A Shadow of the Tomb Raidernél nem ennyire rossz a helyzet, de mindegyik esetre igaz, hogy UHD helyett inkább a QHD lesz az a felbontás, ahol sugárkövetéssel a játék minden szempontból használható marad. Persze a negyedik oldalon már kifejtettük, hogy a mai játékok még DXR 1.0-t használnak, amihez architektúraspecifikus optimalizálás ajánlott, és ez a tesztelt címekben hiányzik az RDNA 2-nél.

Fogyasztás és hőmérséklet

Az AMD egyik kézzelfogható előnye az NVIDIA-val szemben a jobb gyártástechnológia használata, ami tetten érhető az alacsonyabb fogyasztásban is. Az alábbi grafikonokat megnézve látható, hogy a teljesítményigény a magasabb frekvencia dacára is az Ampere GPU-k szintjén mozog, ezt pedig hatékonyan hűti a három ventilátorral dolgozó hűtés. Mivel ez utóbbi nem is tekinthető igazán kihegyezettnek, kíváncsian várjuk, hogy az AIB partnerek komolyabb megoldásai mit hoznak majd ki a Navi 21-ből.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés