A Panasonic így hódítaná meg a tévépiac csúcsát

A vállalat Európában is bemutatta új OLED tévéit, és alkalmunk nyílt közelebbről is megvizsgálni őket.

A Panasonic az OLED-fronton

A Panasonic a legtöbb nagy tévégyártóhoz hasonlóan jó régóta kacérkodik az OLED technológiával – és pont ugyanúgy jártak, mint jó néhány nagy riválisuk: első körük abszolút kudarccal zárult. A Sonyval közösen fejlesztett, 2013-ban bemutatott, nagyméretű készülékük csak a prototípus fázisig jutott, kereskedelmi forgalomba sosem került, hiszen a projektet az élettartammal kapcsolatos problémák és a magas gyártási költségek miatt lefújták.

Panasonic EZ1000
Panasonic EZ1000 [+]

A cég nem adta fel, két éve még egyszer nekirugaszkodott a dolognak, és 2015 őszén boltokba is küldte első, LG panelre épülő készülékét, a CZ950-et. Az elért eredményekkel elégedettek voltak, de azért láthatóan a megfontolt haladás stratégiája mellett tették le voksukat, hiszen egészen 2017 elejéig kellett várni, hogy előrukkoljanak két új készülékkel, az EZ1000 és az EZ950 típusjelzésű modellel. Ezt a duót most hivatalosan is elhozták Kelet-Európába is, hiszen egy nagyszabású varsói eseményen mutatták be a régió számos országából érkező látogatók előtt, ahol közelről is meg tudtuk nézni őket. Értelemszerűen működés közben is ki lehetett őket próbálni, illetve a cég helyszínen tartózkodó munkatársaitól azt is megtudtuk, hogy milyen fegyverekkel tervezik leigázni a prémium tévék piacát.

Hirdetés

Az ár nem tényező, a képminőség igen

A Panasonic nem tervez az OLED-fronton beugrani az árháborúba, hanem az a koncepciójuk, hogy a minőséggel kell megfogni a vásárlókat. Ez tényleg látszik az árazáson, hiszen az 55 hüvelykes EZ950 is 1 150 000 forintba, a 65"-es 1 600 000 forintba kerül, a csúcsot képviselő, ugyanekkora EZ1000 pedig 2 000 000 forintot kóstál.

A Panasonic piramisa

Tehát a kulcs a kép, és itt persze joggal merülhet fel mindenkiben, hogy ha ugyanúgy LG panelt használnak, mint mindenki más, akkor miben tudnak újat vagy többet mutatni? Nos, a Panasonic meglátása szerint a panel csak egy alap, amire építenek, ehhez társul a képfeldolgozás, ami a Panasonic saját megoldása, itt konkrétan a Studio Colour HCX2 4K fantázianevű processzor. Ez a különféle képmódosító és képjavító technológiák (pl. felskálázás, interpoláció) mellett rendelkezik egy egyedülállónak hívott színjavító rendszerrel, amely úgynevezett 3D keresőtáblákat használ. Ez elméletben a fényerő minden egyes fokozatához egy teljes színadatbázist tárol a chipseten, hogy mindig a legpontosabb színt tudja megjeleníteni. Mindez az EZ1000 esetében még ki is egészül egy speciális fényszűrő réteggel, amely a Moth Eye-hoz hasonlóan működik, és az a feladata, hogy likvidálja a környezeti fényekből eredő becsillanást, amelynek köszönhetően a néző mélyebbnek, tisztábbnak érzi a színeket akkor is, ha egy világos szobában ül.


[+]

És végül az egész rendszert finomhangolják. Ebben az esetben ez egy kicsit megfoghatatlan dolog, hiszen azt nevezik így, hogy a fejlesztésekbe neves hollywoodi rendezőket, operatőröket is bevonnak, és az ő tapasztalataikat is felhasználják. Hogy teljesen őszinte legyek, fogalmam sincs, hogy miben tudna többet mondani a színgazdagságról, színskáláról, színpontosságról egy neves stúdióguru, mint egy professzionális kalibrátor például. Mindenesetre az eseményen bejátszottak üzeneteket, amelyek hollywoodi nagykutyáktól származnak, és ők mind méltatták Panasonic OLED televízióit, miszerint ezek adják vissza a leghűbben az elképzeléseiket. Emellett a cég azt állítja, hogy tökéletesen bekalibrált új tévéiknél az úgynevezett delta E érték, amely azt mutatja, hogy a megjelenített színek mennyire állnak közel a referenciaértékhez, rendkívül alacsony, nullához közeli, ami azt jelenti, hogy szinte teljesen tökéletes a színpontosság.


[+]

4K, HDR

Természetesen mindkét új sorozat biztosítja az Ultra High Definition felbontás megteremtését, illetve támogatják a nagy dinamikatartományú tartalmak megjelenítését. Viszont ez utóbbinál meg kell jegyezni, hogy a készülékek csak a HDR 10, illetve a Hybrid Log Gamma szabvánnyal boldogulnak, tehát a papíron legjobb minőséget szavatoló Dolby Visionről le kell mondani. Nagyjából olyan 2-3 órát töltöttünk a tévék társaságában, és ennek alapján a kép minősége teljesen rendben volt. A mozgásmegjelenítés nagyon finomnak, kifogástalannak tűnt, a tónusok szépek, természetesek, valósághű, a fekete pedig olyan mély volt, mint a Mariana-árok.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés