Panasonic DMC-G6 – a nagyra nőtt G

Külvilág, ergonómia

Idén április eleje környékén, egy bécsi túra során próbálhattuk ki élőben a Panasonic DMC-G6 fényképezőgépét, aminek alapszoftvere akkoriban még nagyon béta fázisban volt, ám ennek ellenére már kellően pozitív benyomást keltett maga a masina. Noha a váz külseje a kissé kopogósabb fajta műanyagból készült, ettől eltekintve igen masszív felépítésű. Ráadásul az érdekes formavilág különösen tetszetőssé és kézbe simulóvá teszi a masinát. Markolata valamivel keskenyebb, mint a GH3 nagytestvéré, de az egész napos városi túra során sem volt kényelmetlen: kellő mélysége és objektívtől való nagy távolsága miatt biztos és kifejezetten kényelmes fogást tesz lehetővé.

A G6 összesen öt fizikai „funkciógombot” kapott, melyek mindegyikéhez szinte teljesen szabadon rendelhetünk szolgáltatást (a gyári kiosztás a nyomógombok fölé, illetve egy helyen alá lett szitázva). A hátoldalról a GH3-hoz képest lemaradt a vezérlőtárcsa, ami a multifunkciós egységet veszi körbe – az egyetlen paraméterező tárcsa hüvelykujjunknál található, ami nyomásra funkciót vált, mint például a GX1-nél. Azonban a váztest tetején egy billenőkapcsoló található, amihez szintén, a választott működési módtól is függően, többféle funkció rendelhető (például programautomatika módban az expozíció-korrekció az előre beprogramozott szolgáltatás). Még mielőtt nagyon előrerohannánk, a gombkiosztás és a funkciók cikkünk egy későbbi pontjában lesznek részletesen bemutatva.

A masina előlapján az AF segédfényt, az objektív reteszét és egy kis ajtó mögött az opcionálisan csatlakoztatható sztereó mikrofon bemenetét találjuk (3,5 mm-es jack aljzat).

Ami a csatlakozókat illet, a G6 vezetékes távkioldónak való konnektora, a HDMI és az USB aljzatok a markolati rész oldalába kerültek (a GH3-nál itt egyébként a memóriakártya csücsül). A gumifedél jól záródik, s bár a G6 nem időjárásálló, ide kosz és nedvesség csak nehezen juthat be.

Amint már említettük, a masina hátoldalán öt Fn gomb található szépen szétszórva – a többi kezelőszerv el- és kiosztása tipikusan „panaszonikos”, tehát aki a G5-ről, vagy a GX1-ről (esetleg más Panasonic tükör nélküli rendszerkompaktról) tér át, annak rövid lesz az átszokási idő. A nyomógombok kicsit „körmösek”, de határozottan és biztosan működnek. A multifunkciós egység kurzorainak viszonylag rövidek a „rugóútjai”, de ennek ellenére sosem fordult elő egy-egy funkció akaratlan előhívása.

Amint a fenti képekből kiderül, a G6 is dönthető/elforgatható, érintésérzékeny kijelzőt kapott, ami számtalan fotós helyzetben tud nagyon praktikus lenni. Az egérmozi verőfényes napsütésben – csakúgy, mint szinte az összes többi LCD – kissé nehézkesen olvasható, de az ilyen esetekre ott van az elektronikus kereső (1,44 millió képpontos felbontású OLED panellal szerelve), aminek szép a képe, és gyorsan reagál még rossz fényviszonyok közepette is. A kijelző-EVF közti képváltást rábízhatjuk az elektronikára (szemérzékelő: kétféle reakcióidő közül választhatunk), vagy az Fn5 gomb nyomkodásával előre beállíthatjuk, hogy csak a kijelzőn, csak az EVF-ben jelenjen-e meg a kép, illetve automatán váltson maga a fotómasina, ha közeledünk a keresőhöz.

Az akkumulátort és a memóriakártyát alulról kell behelyezni a markolati részbe. Ezeket a kiegészítőket egy retesszel ellátott, meglehetősen nagy ajtó választja el a külvilágtól. Ha állványfej-cseretalp van felcsavarva a gép aljára, akkor nem minden esetben lehetséges ennek az ajtónak a nyitása (cseretalp méretétől függ a hozzáférés).

A beépített villanót a G6 esetében mechanikus retesz rögzíti, tehát kikapcsolt állapotban is kiugrasztható (a GH3-nál elektromechanikus a retesz). A vakufej viszonylag magasra nyílik, ezért a vörösszemhatás viszonylag ritka jelenség (persze ez azért függ a használt gyújtótávolságtól is).

A markolattal ellentétes oldalon látható az NFC ikonja, tehát ha NFC-képes okostelefonnal vagy táblagéppel rendelkezünk és azt a G6-tal párosítani szeretnénk, ide kell majd érinteni azt.

A masina tetőlemezén balról jobbra haladva: a beépített hangszóró, a vaku, a sztereó mikrofon, a vakusaru, a módválasztó tárcsa (mellette a bekapcsoló), a filmfelvétel indító gombja, az intelligens automata mód aktiválója, a billenőkapcsoló és a kioldó található. A konfiguráció egyszerű, de nagyszerű, egyedül a filmfelvétel gombja ül egy kissé mélyen, így esetenként körömmel kell elindítani a folyamatot. Végül még pár termékfotó különböző objektívekkel felszerelve és a GH3-mal összehasonlítva:

Adatlap

Panasonic DMC-G6
Érzékelő típusa, mérete LiveMOS 4/3"
Effektív felbontás 16,1 MP
Optika cserélhető
Bajonettrendszer m4/3
Pormentesítő rendszer van, Supersonic Wave Filter
Záridő 1/4000 - 60 mp; 1/16 000 - 1/30 mp filmfelvételnél elektronikus zárral
LCD dönthető, kihajtható, érintésérzékeny 3"-os TFT LCD 1 036 000 képpontos felbontással
Elektronikus kereső OLED Live View Finder 1 440 000 képpontos felbontással, 100%-os képfedéssel, 1,4-szeres (ekvivalens 0,7-szeres) nagyítással, dioptriaállítási lehetőséggel
Belső memória nincs
Támogatott memóriakártyák SD/SDHC/SDXC
AF típusa kontrasztérzékelő AF rendszer, 23 AF ponttal, AF segédfénnyel
AF módok arcérzékelés, AF követés, 23 mezős AF, 1 mezős AF, Pinpoint AF, érintéses AF, MF segéd
ISO érzékenységtartomány ISO 160-25 600
Fénymérés módja TTL nyíltrekeszes fénymérés, 1728 zónás multimintázatú érzékelési rendszer, intelligens többmezős, központi súlyozású, szpot
Fehéregyensúly auto, napfény, felhős, árnyékos, izzó, vaku, egyedi 1, egyedi 2, K-fok (2500-10 000, 100 K-s lépésekben)
Vaku kulcsszám 10,5, X-szinkronsebesség 1/160 mp
Vakuüzemmódok automata, vörösszem, be, lassú szinkron, kikapcsolva
Exponálás egy kép, sorozatfelvétel; önkioldó (2, 10 mp)
Üzemmódok P, A, S, M, C1, C2, sémák, kreatív mód, videofelvétel, pásztázó panoráma
Scene üzemmódok tiszta portré, selymes bőr, háttérvilágítás lágyítása, háttérfényben tiszta, relaxáló tónus, édes gyermekarc, kiemelt jelenet, élénk kék ég, romantikus naplemente, élénken ragyogó naplemente, tiszta éjszakai tájkép, hűvös éjszakai ég, melegen izzó éjszakai tájkép, művészi tájkép, tiszta éjszakai portré, étvágygerjesztő étel, ellenállhatatlan desszert, mozgás kimerevítése, éles sportesemény felvétel, monokróm
Felbontás [4:3] 4608x3456 (L), 3264x2448 (M), 2336x1752 (S), 1824x1368 (mikronégyharmados rendszerű 3D objektív csatlakoztatása esetén); [3:2] 4608x3072 (L), 3264x2176 (M), 2336x1560 (S), 1824x1216 (mikronégyharmados rendszerű 3D objektív csatlakoztatása esetén); [16:9] 4608x2592 (L), 3264x1840 (M), 1920x1080 (S), 1824x1024 (mikronégyharmados rendszerű 3D objektív csatlakoztatása esetén); [1:1] 3456x3456 (L), 2448x2448 (M), 1744x1744 (S), 1712x1712 (mikronégyharmados rendszerű 3D objektív csatlakoztatása esetén)
Nyers (RAW) fájl van, RW2
Videofelvétel van, MP4, MOV
Videó minősége 1920x1080 (60, 50, 30, 25 fps), 1280x720 (60, 50, 30, 25 fps), 640x480 (30, 25 fps); adatfolyam: maximum 27,6 Mbps
Extrák Wi-Fi, kihajtható és elforgatható kijelző, öt funkciógomb, NFC
I/O interfész USB 2.0, HDMI, mikrofonbemenet (3,5 mm jack)
Áramellátás Li-ion akku (7,2 V, 1200 mAh)
Méret 122 x 85 x 71 mm
Tömeg 390 g (akkuval és memóriakártyával együtt)
Váz anyaga műanyag
Fogyasztói ár 179 900 Ft (csak a váz)
Garancia 1 év

Menürendszer

A DMC-G6 menürendszere gyakorlatilag megegyezik a többi Panasonic tükör nélküli rendszerkompaktéval és – természetesen – tud magyarul is. Összesen öt nagy szekció van, ahol több, lefelé lapozható oldalon keresztül kereshetőek az egyes funkciók, szolgáltatások. A menü – ha előzőleg engedélyeztük – megjegyzi, hogy épp hol tartottunk, így egy ki- és belépés után is ugyanoda jutunk vissza., ahol abbahagytuk a böngészést. Az áttekintést nyújtó képek után a szokásos videónk is megtekinthető a teljes menürendszerről.

A fotómasina gyorsmenüvel is rendelkezik, amit az „Fn1” gombbal hívhatunk elő. Ide a gyártó a képalkotással kapcsolatos legfontosabb funkciókat halmozta be, mint például a felbontás, a fehéregyensúly, a fotóstílus, az AF módok stb. A „Disp” nyomógombbal egyfajta „szupermenü” is elérhető, ahol egy közös felületen látható az összes paraméter, melyeket az érintőkijelző segítségével is közvetlenül elérhetünk és módosíthatunk.

Működés I.

A G6 nagytestvérénél, a GH3-nál időközben nagyon megszerettük a vezeték nélküli funkciókat (távkioldás, adatátvitel), ezért örömmel vettük, hogy a gyártó a kedvezőbb árú gépekbe is beépíti a Wi-Fit. Sőt – mint már említettük – a G6 rendelkezik az összepárosítást nagymértékben megkönnyítő NFC (Near Field Communication) technológiával, ami még anno kimaradt a GH3-ból. Az „egyérintéses” beállításnak azonban az a feltétele, hogy olyan okostelefonnal vagy táblagéppel rendelkezzünk, amely ezt az eljárást szintén támogatja, tehát van benne NFC chip. A próbák során nekünk a „nehezebb” (értsd: manuális) utat kellett választanunk, mert a tesztjeinkhez használt Lenovo táblagépből kimaradt ez a dolog. A Panasonic DMC-G6 távvezérléséhez és szolgáltatásainak használatához szükségünk lesz a gyártó legújabb alkalmazására, amely iOS és Android alá egyaránt elérhető. A szóban forgó szoftver a Panasonic Image App 1.6.1-es verziója – a korábbiak nem támogatják a G6 gépet.

Pánikra azonban semmi ok, annyi a különbség, hogy a felhasználónak NFC hiányában magának kell bepötyögnie a meglehetősen hosszú és változatos jelszót, amit a fényképezőgép a csatlakozási művelet során megad (lásd fenti képernyőkép). A hálózati beállításoknál az SSID-t igény szerint meg lehet változtatni, aminek van is értelme, hiszen könnyebb a vezeték nélküli eszközök táborában a „G6-ra” rákeresni, mint – fenti esetben – „G6-E4108A-ra”. Csatlakozás után a G6 megjegyzi a párosított eszköz beállításait, így nem kell minden egyes újracsatlakozásnál megadni a jelszót. A csatlakozás egyébként történhet helyi hálózaton keresztül vagy közvetlenül is (Wi-Fi direkt). Ha útválasztónk rendelkezik WPS gombbal, akkor gyorsabban végezhetünk, de ha nem, akkor sincs baj, csak akkor meg kell adni a G6-nak a helyi titkosítást és a hálózati jelszót.

Hirdetés

A menüben kiválaszthatjuk, hogy milyen műveletet szeretnénk elvégezni Wi-Fi-n kommunikálva. Választható a távvezérelt fotózás és képmegtekintés, a fotók a megfelelő tudással rendelkező tévére való továbbküldése, a kioldás után a fotó automatikus továbbküldése a párosított eszközre (a képek a fotómasina memóriakártyájára is felkerülnek), vagy a fényképezőn tárolt fotók másolása. A már említett Panasonic Image App alkalmazásnak három alapvető működési formája van: az első a kamera távvezérlését szolgálja (több funkciót és paramétert is elérünk általa, mint a gyorsmenü, az érintéses fókuszálás vagy a kioldás, de a „léptetett animáció” is innen vezérelhető), a második a képvisszanézés és a másolás, míg a harmadik a GPS naplózás, ahol az adott fényképek EXIF adataihoz akár hozzá is rendelhetjük azok készültének koordinátáit.

A Panasonic a GH3 vázat nyilvánvalóan a profi(bb) fotósoknak szánja, de azért mi hiányoltuk róla a pásztázó panoráma funkciót, amit a G6 – örömünkre – nyújt. A módválasztó tárcsán választhatjuk ki a megfelelő állást, majd a kioldó lenyomását követően egy adott irányba mozgatva a masinát készíthetjük el a képet. Készítettünk több látképet, s az illesztések minden esetben nagyon jók voltak. Csak olyan esetekben lehet furcsa, hibás a kép, ha valamilyen mozgás látható az egyes képkockák közt (pl. elhaladó autó, gyalogos, elrepülő madár stb.).

A képi hatásokat, azaz kreatív szűrőket is gyakran és szívesen használtuk. A DMC-G6-ban 19 remek effekt közül választhatunk.

Működés II.

A Panasonic G6 két videós érdekességgel is rendelkezik, melyek név szerint a time lapse (időeltolásos felvétel), illetve a stop motion (léptetett animáció). Előbbit bizonyára senkinek nem kell bemutatni, hiszen számos fényképezőgép rendelkezik már ilyen szolgáltatással: a gép beállított időközönként elkészít egy-egy fényképet, majd a képsort mozgóképpé fűzi össze, amint lejárt az előre beállított felvételszám. Az új, léptetett animációval pedig a régi gyurmafigurás mesefilmekhez hasonló videókat készíthetünk. Az egyes általunk lőtt képkockákat a készülék mozgóképpé rakja össze gombnyomásra.

A kezelőfelület egyéni igény szerint átszabható – ezt már említettük cikkünk korábbi pontjaiban. Most azonban tekintsük meg, hogy az egyes gombokhoz milyen funkciók rendelhetők. A paraméterezés előtt azonban el kell dönteni, hogy a beállításokat felvétel vagy lejátszás módban szeretnénk megtenni. Felvettük videóra a számtalan lehetőséget:

A DMC-G6 számtalan hasznos szolgáltatással kényezteti a fotóst, mint például a focus peakinggel is. A kézi élességállítás nehézkes is lehet, ezért ezt a funkciót sokan fogják szeretni – nem csak régi, manuális objektívekkel. Ráadásul a focus peaking a téma részletének kinagyításával is kombinálható, ami bombabiztos élességállítást tesz lehetővé, íme:

Az automatikus élességállítás is remekül működik: a G6 tesztünk során jó és rossz fényviszonyok közepette (rossz fényviszonyok: szobában, este, kis asztali lámpa szórt fényében) egyaránt gyorsan és pontosan fókuszált. Az AF sebességét szemléltető videónkban a Panasonic 12-35 mm f/2.8 optikát használtuk a G6-on:

Még a sebességnél maradva: az elektronikus keresőt szemérzékelővel látták el, így ha közeledünk szemünkkel a géphez, a képet (beállítástól függően) automatikusan átkapcsolja a kijelzőről az EVF-be. A váltás sebessége szerintünk lehetne valamivel gyorsabb, de némi megszokást mindenképp igényel. Ezt is felvettük:

Képminőség

A Panasonic DMC-G6 képminőségének vizsgálatához az X Vario 12-35 mm f/2.8 ASPH. Power OIS, a G Vario 14-140 mm f/3.5-5.6 ASPH. Power OIS és a Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH objektíveket, valamint az Adobe Photoshop CS6 64-bites próbaváltozatának legújabb kiadását (13.0.1) és az Adobe Camera RAW 8.1.0.43-as verzióját használtuk a gyári alapértékekkel. Szokásunkhoz híven a masina zajszintjét (JPEG-RAW) és színvilágát szerettük volna bemutatni, íme:

A zajszint elemzéséhez a gépen belül lehetséges összes szűrést kikapcsoltuk, azonban a JPEG képeken látszik, hogy a masina ISO 800-nál minimális szinten, de szűr, azaz a finomabb részletek kezdenek kicsit összemosódni. Erre a szűrésre egyébként nem lenne szükség, hiszen jól látható, hogy még az ISO 3200-as képek minősége is rendben van, s igazából csak ISO 6400-on és a fölött lenne szükség némi beavatkozásra.

A nyers állományokból hívott, élesítetlen képeken is ugyanez vehető ki: ISO 3200-ig bezárólag nagyon jó a képminőség, csupán az e fölötti értékeken kezdenek elmosódni a pixelek. Az ISO 25 600-as értéken készült fotókból az derül ki, hogy elég lett volna ISO 12 800-ig skálázni az érzékenységi tartományt (az ISO 25 600 kiterjesztett módban érhető csak el). A G6 nyersből hívott fájljaira finom, filmszerűen granulált monokromatikus zaj a jellemző, ami könnyen szűrhető.

Képmintáinkon az vehető észre, hogy a Pana G6 színvilága szép, megközelítőleg valósághű – csupán a bőrtónusok lesznek kissé rózsaszínesek, de minimális beavatkozással ez is szépen, ízlés szerint alakítható.

Filmfelvétel és értékelés

Manuális videofelvétel! A módválasztó tárcsa MVideo állása kellemes meglepetésként érte szerkesztőnket. Ezzel valószínűleg sokan mások is így lesznek, akik esetleg munkából fakadóan videózásra szeretnék majd használni a DMC-G6-ot (például sajtótájékoztató rögzítése, interjúkészítés stb.). Első körben azonban óvatosan mentünk neki a pontnak, hiszen láttunk már olyan „manuális videofelvételre” képes fényképezőgépet, ahol az expozíciós értékeket, bár valóban be lehetett állítani, de csak a felvétel indítása előtt; közben esélyünk nem volt sem a rekesz, sem a záridő módosítására. Nos, a G6-nál mindkettő értéke valóban igény szerint átállítható, miközben a gép a biteket vési a memóriakártyára. Ez alapján egyesek akár jogosan is kérdezhetnék, hogy „Ezek szerint már nincs is szükség a GH3 videós tudására?”.

A DMC-G6 AVCHD és MPEG4 alapján készíti a mozgóképeket; a legnagyobb felbontás 1920x1080, amihez 50p, 50i (AVCHD), 25p, 24p (AVCHD) társítható. Ezen túlmenően választható még az 1280x720 képméret 50p (AVCHD), 25p képkocka sebességgel, illetve a 640x480 ősfelbontás 25p-vel (csak MP4). Az említett két formátumon túl nincs másra lehetőség, és a legnagyobb bitsűrűség is csak 27,6 Mbps. Ezek az értékek egy amatőr felvételhez (például egy családi összejövetel megörökítése) vagy egy webes tudósításhoz untig elegendő minőséget nyújtanak, azonban a GH3 többféle formátumával és akár 72 Mbps-os adatsűrűségével nem vehetik fel a versenyt. A G6-on nincs fejhallgató-kimenet sem, így a felvett hangot élőben nem tudjuk monitorozni. Azt egyelőre – megfelelő külső eszköz hiányában – nem tudtuk kideríteni, hogy HDMI aljzaton felvétel közben megy-e ki jel, s ha igen, milyen minőségben (tömörített vagy tömörítetlen).

A felvett kép- és hangminőség jó, a beépített sztereó mikrofon kellően érzékeny, és zajszűrés is bekapcsolható rá. Full HD felbontásban 50 kép/mp-es módban a jello hatás (függőleges képrészletek „dülöngélése”) egyáltalán nem volt észlelhető, és a gyorsan mozgatott kamera sem okozott elmaszatolt képet. Az alkalmazott tömörítőalgoritmus kellően érettnek és hibamentesnek bizonyult. A képi hatások zöme alkalmazható videofelvételre is, ehhez azonban a kreatív módban kell elindítani a felvételt, ami a manuális expozícióvezérlés elbukását jelenti. Tesztvideó.

Értékelés

A Panasonic DMC-G6 szerkesztőink köreiben komoly "kütyümegszerzési szindrómát" váltott ki annak ellenére is, hogy a cikk írójának – például – tulajdonában van már egy GH3 masina. A G6, bár kissé kopogós műanyagburkot kapott (ennek ellenére remek minőségű a kivitelezés, az illesztések és az anyagérzet hibátlan), de formájáról igazán profi (Leica S2?) gépek jutnak eszünkbe. Meglepően alacsony tömege a legzsúfoltabb hátizsákban sem fog gondot okozni a repülőtéri mérlegeléskor; a markolat jó kialakításának köszönhetően nagyon jó a készülék fogása, s akár egész napos fotózáskor sem kell majd időnként letennünk a masinát, hogy kezünket pihentessük. A kezelőfelület tipikusan „panaszonikos”, minden a helyén van és jól kezelhető.

Akinek már volt a kezében Panasonic MILC gépezet, annak nem lesz baja a menüvel sem, noha az itt is kissé kaotikus. Viszont aki egyszer kiismerte, az csukott szemmel is eltalálja majd a keresett paramétert vagy funkciót. A magyarul is tudó rendszer ráadásul egysoros segédletet is felmutat, amikor egy-egy pontnál megállunk rövid időre, tehát újoncok sem fognak sikítófrászt kapni a géptől.

A Panasonic G6 nagyszerűen egyénre szabható, s az öt fizikai funkciógombbal szinte minden fontos paramétert kézben tarthatunk. A G6 elektronikus keresője szép képű, reakcióideje rossz fényviszonyok mellett is jó. Picit talán lassú a kijelző és az EVF közti képváltás, ami azonban megszokható, és idővel belekalkulálható a gépkezelésbe. Nagyon tetszett a vezeték nélküli kommunikáció és fájlátvitel, valamint a kreatív szűrők és a pásztázó panoráma mód, de persze a teljesen manuális videofelvétel mellett sem lehet elmenni szó nélkül. A kisebb pénzű (és/vagy online tudósító) riporterek, illetve az igényes amatőrök is élvezhetik a kézi expozícióvezérlés adta szabadságot. A gyártónak sikerült mindezt úgy megvalósítania, hogy „megmaradjon a káposzta (azaz a GH3 dominanciája), és a kecske is jóllakjon”.

Mi hát a konklúzió? Ha nincs szükség a GH3 időjárásálló felépítésére, magnéziumötvözetből épített, tankszerű kiállására, ha nem kell a broadcast minőségű videó, ha beérjük egy-két vezérlővel (dedikált kezelőszervvel) kevesebbel, akkor nincs min gondolkozni, meg kell vásárolni a G6-ot, mert remek masina. Mivel még friss a piacon, kissé borsosnak érezhetik egyesek az árát, de ennek ellenére már most is a különösen ajánlott címmel tudjuk jutalmazni.

Termék megnevezése Panasonic DMC-G6
Jellemzés A DMC-GH3 kedvezőbb árba csomagolva.
Pró + Magyar menürendszer,
+ manuális videofelvétel,
+ mikrofonbemenet,
+ programozható gombok és tárcsák tömkelege,
+ gyors és flott működés,
+ HDR funkció,
+ többszörös expozíció,
+ erős akku (akár egy egész napos túrára is elég egy akkutöltet),
+ jó építési minőség,
+ kihajtható, elforgatható, érintésérzékeny kijelző,
+ zsizsikesedéstől mentes EVF,
+ kényelmes, mély és vastag markolat,
+ nagyon jól érzékelhető nyomáspontú kioldó,
+ NFC, Wi-Fi,
+ pásztázó panoráma mód,
+ több nagyszerű kreatív szűrő, melyek mozgóképeinkhez is alkalmazhatók,
+ jó akkuteljesítmény,
+ remek alternatíva a csúcsgéphez képest.
Kontra - Kopogósabb fajta műanyagborítás a vázon,
- nem a legfrissebb szenzor,
- viszonylag lassú képváltási sebesség EVF és kijelző közt.
Ergonómia
Képminőség JPEG
Képminőség RAW
Mozgóképek minősége
Mozgóképfunkciók
Ár/érték
Felépítés, anyaghasználat
Ennyire kellene


Panasonic DMC-G6 fényképezőgép

MLaca

A Panasonic DMC-G6 fényképezőgépet és a Lumix objektíveket a Panasonic magyar képviseletétől kaptuk kölcsön.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés