Panasonic DMC-G6 – a nagyra nőtt G

Képminőség

A Panasonic DMC-G6 képminőségének vizsgálatához az X Vario 12-35 mm f/2.8 ASPH. Power OIS, a G Vario 14-140 mm f/3.5-5.6 ASPH. Power OIS és a Leica DG Summilux 25 mm f/1.4 ASPH objektíveket, valamint az Adobe Photoshop CS6 64-bites próbaváltozatának legújabb kiadását (13.0.1) és az Adobe Camera RAW 8.1.0.43-as verzióját használtuk a gyári alapértékekkel. Szokásunkhoz híven a masina zajszintjét (JPEG-RAW) és színvilágát szerettük volna bemutatni, íme:

A zajszint elemzéséhez a gépen belül lehetséges összes szűrést kikapcsoltuk, azonban a JPEG képeken látszik, hogy a masina ISO 800-nál minimális szinten, de szűr, azaz a finomabb részletek kezdenek kicsit összemosódni. Erre a szűrésre egyébként nem lenne szükség, hiszen jól látható, hogy még az ISO 3200-as képek minősége is rendben van, s igazából csak ISO 6400-on és a fölött lenne szükség némi beavatkozásra.

A nyers állományokból hívott, élesítetlen képeken is ugyanez vehető ki: ISO 3200-ig bezárólag nagyon jó a képminőség, csupán az e fölötti értékeken kezdenek elmosódni a pixelek. Az ISO 25 600-as értéken készült fotókból az derül ki, hogy elég lett volna ISO 12 800-ig skálázni az érzékenységi tartományt (az ISO 25 600 kiterjesztett módban érhető csak el). A G6 nyersből hívott fájljaira finom, filmszerűen granulált monokromatikus zaj a jellemző, ami könnyen szűrhető.

Képmintáinkon az vehető észre, hogy a Pana G6 színvilága szép, megközelítőleg valósághű – csupán a bőrtónusok lesznek kissé rózsaszínesek, de minimális beavatkozással ez is szépen, ízlés szerint alakítható.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés