Panasonic DMC-G6 – a nagyra nőtt G

Filmfelvétel és értékelés

Manuális videofelvétel! A módválasztó tárcsa MVideo állása kellemes meglepetésként érte szerkesztőnket. Ezzel valószínűleg sokan mások is így lesznek, akik esetleg munkából fakadóan videózásra szeretnék majd használni a DMC-G6-ot (például sajtótájékoztató rögzítése, interjúkészítés stb.). Első körben azonban óvatosan mentünk neki a pontnak, hiszen láttunk már olyan „manuális videofelvételre” képes fényképezőgépet, ahol az expozíciós értékeket, bár valóban be lehetett állítani, de csak a felvétel indítása előtt; közben esélyünk nem volt sem a rekesz, sem a záridő módosítására. Nos, a G6-nál mindkettő értéke valóban igény szerint átállítható, miközben a gép a biteket vési a memóriakártyára. Ez alapján egyesek akár jogosan is kérdezhetnék, hogy „Ezek szerint már nincs is szükség a GH3 videós tudására?”.

A DMC-G6 AVCHD és MPEG4 alapján készíti a mozgóképeket; a legnagyobb felbontás 1920x1080, amihez 50p, 50i (AVCHD), 25p, 24p (AVCHD) társítható. Ezen túlmenően választható még az 1280x720 képméret 50p (AVCHD), 25p képkocka sebességgel, illetve a 640x480 ősfelbontás 25p-vel (csak MP4). Az említett két formátumon túl nincs másra lehetőség, és a legnagyobb bitsűrűség is csak 27,6 Mbps. Ezek az értékek egy amatőr felvételhez (például egy családi összejövetel megörökítése) vagy egy webes tudósításhoz untig elegendő minőséget nyújtanak, azonban a GH3 többféle formátumával és akár 72 Mbps-os adatsűrűségével nem vehetik fel a versenyt. A G6-on nincs fejhallgató-kimenet sem, így a felvett hangot élőben nem tudjuk monitorozni. Azt egyelőre – megfelelő külső eszköz hiányában – nem tudtuk kideríteni, hogy HDMI aljzaton felvétel közben megy-e ki jel, s ha igen, milyen minőségben (tömörített vagy tömörítetlen).

A felvett kép- és hangminőség jó, a beépített sztereó mikrofon kellően érzékeny, és zajszűrés is bekapcsolható rá. Full HD felbontásban 50 kép/mp-es módban a jello hatás (függőleges képrészletek „dülöngélése”) egyáltalán nem volt észlelhető, és a gyorsan mozgatott kamera sem okozott elmaszatolt képet. Az alkalmazott tömörítőalgoritmus kellően érettnek és hibamentesnek bizonyult. A képi hatások zöme alkalmazható videofelvételre is, ehhez azonban a kreatív módban kell elindítani a felvételt, ami a manuális expozícióvezérlés elbukását jelenti. Tesztvideó.

Értékelés

A Panasonic DMC-G6 szerkesztőink köreiben komoly "kütyümegszerzési szindrómát" váltott ki annak ellenére is, hogy a cikk írójának – például – tulajdonában van már egy GH3 masina. A G6, bár kissé kopogós műanyagburkot kapott (ennek ellenére remek minőségű a kivitelezés, az illesztések és az anyagérzet hibátlan), de formájáról igazán profi (Leica S2?) gépek jutnak eszünkbe. Meglepően alacsony tömege a legzsúfoltabb hátizsákban sem fog gondot okozni a repülőtéri mérlegeléskor; a markolat jó kialakításának köszönhetően nagyon jó a készülék fogása, s akár egész napos fotózáskor sem kell majd időnként letennünk a masinát, hogy kezünket pihentessük. A kezelőfelület tipikusan „panaszonikos”, minden a helyén van és jól kezelhető.

Akinek már volt a kezében Panasonic MILC gépezet, annak nem lesz baja a menüvel sem, noha az itt is kissé kaotikus. Viszont aki egyszer kiismerte, az csukott szemmel is eltalálja majd a keresett paramétert vagy funkciót. A magyarul is tudó rendszer ráadásul egysoros segédletet is felmutat, amikor egy-egy pontnál megállunk rövid időre, tehát újoncok sem fognak sikítófrászt kapni a géptől.

A Panasonic G6 nagyszerűen egyénre szabható, s az öt fizikai funkciógombbal szinte minden fontos paramétert kézben tarthatunk. A G6 elektronikus keresője szép képű, reakcióideje rossz fényviszonyok mellett is jó. Picit talán lassú a kijelző és az EVF közti képváltás, ami azonban megszokható, és idővel belekalkulálható a gépkezelésbe. Nagyon tetszett a vezeték nélküli kommunikáció és fájlátvitel, valamint a kreatív szűrők és a pásztázó panoráma mód, de persze a teljesen manuális videofelvétel mellett sem lehet elmenni szó nélkül. A kisebb pénzű (és/vagy online tudósító) riporterek, illetve az igényes amatőrök is élvezhetik a kézi expozícióvezérlés adta szabadságot. A gyártónak sikerült mindezt úgy megvalósítania, hogy „megmaradjon a káposzta (azaz a GH3 dominanciája), és a kecske is jóllakjon”.

Mi hát a konklúzió? Ha nincs szükség a GH3 időjárásálló felépítésére, magnéziumötvözetből épített, tankszerű kiállására, ha nem kell a broadcast minőségű videó, ha beérjük egy-két vezérlővel (dedikált kezelőszervvel) kevesebbel, akkor nincs min gondolkozni, meg kell vásárolni a G6-ot, mert remek masina. Mivel még friss a piacon, kissé borsosnak érezhetik egyesek az árát, de ennek ellenére már most is a különösen ajánlott címmel tudjuk jutalmazni.

Termék megnevezése Panasonic DMC-G6
Jellemzés A DMC-GH3 kedvezőbb árba csomagolva.
Pró + Magyar menürendszer,
+ manuális videofelvétel,
+ mikrofonbemenet,
+ programozható gombok és tárcsák tömkelege,
+ gyors és flott működés,
+ HDR funkció,
+ többszörös expozíció,
+ erős akku (akár egy egész napos túrára is elég egy akkutöltet),
+ jó építési minőség,
+ kihajtható, elforgatható, érintésérzékeny kijelző,
+ zsizsikesedéstől mentes EVF,
+ kényelmes, mély és vastag markolat,
+ nagyon jól érzékelhető nyomáspontú kioldó,
+ NFC, Wi-Fi,
+ pásztázó panoráma mód,
+ több nagyszerű kreatív szűrő, melyek mozgóképeinkhez is alkalmazhatók,
+ jó akkuteljesítmény,
+ remek alternatíva a csúcsgéphez képest.
Kontra - Kopogósabb fajta műanyagborítás a vázon,
- nem a legfrissebb szenzor,
- viszonylag lassú képváltási sebesség EVF és kijelző közt.
Ergonómia
Képminőség JPEG
Képminőség RAW
Mozgóképek minősége
Mozgóképfunkciók
Ár/érték
Felépítés, anyaghasználat
Ennyire kellene


Panasonic DMC-G6 fényképezőgép

MLaca

A Panasonic DMC-G6 fényképezőgépet és a Lumix objektíveket a Panasonic magyar képviseletétől kaptuk kölcsön.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés