2017. október 18., szerda

Útvonal

Tesztek » Digicam rovat

Olympus OM-D E-M5 II – forradalom küszöbén

Modellfrissítéssel és egy igazi technológiai csemegével folytatódik az Olympus nagysikerű OM-D szériája.

Hirdetés

Zajteszt RAW

A képeket konvertáltuk alapélesítés és alap 25-ös színzajszűrés mellett a frissen megjelent ACR 8.8-cal is. Hagyományos 16 MP-es módban nagyságrendileg elődje teljesítményét hozza.

Nagyobb kérdés, hogy milyen eredményeket kapunk nagyfelbontású mód mellett. Ilyenkor JPEG-ekkel szemben 40 helyett már 64 MP-es képeket kapunk, ami azért nem akármi, ami alapján valami csodát várnánk egy ilyen RAW kicsomagolásakor. Ehhez képest ACR-ben megnyitva első körben ugyanaz a csalódás ért minket, mint ami több más tesztben is látható, olvasható: a 64 MP-es képek eszméletlen lágyak. Még a sima 16 MP-es képekhez képest is lágyak, a méretkülönbségtől függetlenül is. Pont emiatt egyből az volt az érzésünk, hogy itt még nincs teljesen minden összehangolva. Ami nem is csoda, ez a nyolc képből összerakott nagyfelbontású mód valószínűleg különleges képfeldolgozást igényel. Szerencsére felfedeztük, hogy pont e feldolgozási szempontból különleges igényeket kielégítendő az Olympus kiadott az ACR-hez egy plug-in szoftvert, direkt a nagyfelbontású RAW fájlokhoz. Az alábbi összehasonlításban az eredeti 64 MP-es konverziókból láthatunk két 100%-os kivágást. Az első egy natúr ACR, a másik pedig egy ACR + Olympus plug-in segítségével készült konverzióból lett kivágva.

Elég jól látszik, hogy ha ki akarjuk használni a technikában rejlő potenciált, akkor érdemes az Olympus plug-in-t használni. Zajtesztünkben ennek megfelelően a nagyfelbontású képeknél a plug-in-es konverziókat vettük alapul. Ezen felül a jel/zaj arány könnyebb összevetése érdekében a nagyfelbontású konverziókat visszaméreteztük 16 MP-re. Az így kapott képekből készült 100%-os kivágások:

Külön ablakban megnyitva őket jól látszik, hogy nem kicsit javul a jel/zaj aránya. Hogy számszerűen mennyit, az ezen a homogén árnyékos felületen elég szépen látszik. 100% kivágások hagyományos 16 MP-es, ISO 400-as és nagyfelbontású, 16 MP-re visszaméretezett RAW konverziókból.

Ugyanez a két kép 16 MP-es felbontásban:

Itt is jól látszik, hogy a képminőség gyakorlatilag minden szempontból javul, de jelen esetben a jel/zaj arány az konkrétan 2 FÉ-nyit javul nagyfelbontású módban, ami konkrétan döbbenetes eredmény. Ez nem kevesebbet jelent, mint hogy ilyen téren is a full frame szenzorokkal van egy ligában. Végül a nagy felbontás szerelmeseinek a 64 MP-es, ISO 200-as RAW konverzió teljes felbontásban.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.