GT200: az 1,4 milliárd tranzisztoros GPU

Mire számíthatunk?

Összefoglalva a látottakat, nem ért minket meglepetés. Az NVIDIA azt az utat folytatja, amit másfél évvel ezelőtt elkezdett, a G80 továbbfejlesztett változatával indul harcba az AMD következő generációs, a pletykák szerint RV770-nek keresztelt GPU-jával szemben. Hogy az iszonyatos mennyiségű tranzisztor mire lesz elég, egyelőre nem tudjuk, a G80 sebességének megduplázására van némi esély figyelembe véve a felsorolt fejlesztéseket, de mint általában, úgy most is játékfüggő lesz az elvárható teljesítmény. Az AMD már évek óta afelé hajlik, hogy a textúrázást háttérbe szorítja a számolás (shader), ám ez idáig nem valósult meg – legalábbis nem olyan mértékben, ahogy azt az AMD várta. Egyebek mellett ennek tulajdonítható, hogy GPU-i máig nem képesek befogni a rivális NVIDIA chipjeinek előnyét. Mindkét cég keze benne van a dologban. Az AMD (illetve az ATI) túl korán, túlságosan előre fejlesztett, márpedig ez így ebben a formában nem működik, amikor a videokártyák piacán a konkurencia szava a döntő. A versenytárs pedig nem arra készült fel, amit az AMD minél hamarabb látni szeretett volna... Most talán megváltozik a trend, ugyanis a GT200-ban az ALU:TEX arány, azaz a számolók és textúrázók aránya még inkább az ALU-k felé tolódott el, az NVIDIA mindezt megtoldotta számos optimalizációval, melyek a geometriai shader teljesítményt javítják, így lényegében, ha kimondatlanul is, de zöld utat adott a játékfejlesztőknek ebbe az irányba. Már csak az a kérdés, hogy erről mit gondolnak majd a G80/G92-re épülő videokártyák tulajdonosai?

Hirdetés

Összehasonlító táblázatunkban összefoglaltuk a már ismert paramétereket, melyek, mint láttuk, nem mondanak el mindent, de nagy vonalakban azért látható, hogy mi várható a chiptől.


GPU kódneveGT200G80G92RV670
Gyártástechnológia65 nm (TSMC)90 nm (TSMC)65 nm (TSMC)55 nm (TSMC)
Tranzisztorok száma1,4 milliárd681 millió734 millió666 millió
Méret576 mm2 (Wolfdale = 107 mm2)480 mm2328 mm2210 mm2
Vertex shader egységek száma240 darab skalár stream processzor128 darab skalár stream processzor128 darab skalár stream processzor64 komplex és 256 egyszerű skalár stream processzor
Pixelfutószalagok száma
Pixel shaderek száma
Textúrázók száma80 textúracímző,
80 textúraszűrő
32 textúracímző,
64 textúraszűrő
64 textúracímző,
64 textúraszűrő
32 textúracímző,
16 textúraszűrő
ROP egységek száma8 blokk (32)6 blokk (24)4 blokk (16)16
Támogatott PS- és VS-verzió4.0 / 4.04.0 / 4.04.0 / 4.04.1 / 4.1
Memóriavezérlő512 bites crossbar384 bites crossbar256 bites crossbar256 bites ring bus
Memória típusaGDDR3GDDR3GDDR3GDDR3
Memória mennyisége1024 MB768 MB512 MB512 MB
HD videogyorsításPureVideo HD (VP2)PureVideo HD (VP1)PureVideo HD (VP2)Avivo HD

fLeSs

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés