NVIDIA GeForce GTX 1070 – 4K-ra ez is elég

Leteszteltük a második legerősebb Pascal architektúrás NVIDIA GeForce videokártyát.

Tesztkonfiguráció, fogyasztás

Méréseink során törekedtünk arra, hogy a lehető legpontosabb képet kapjuk, amit olvasóink is könnyen reprodukálhatnak, így a játékok beépített benchmarkját használtuk. A tesztek egyik és legfontosabb alappillére jól bevált, X99-es tesztkonfigurációnk, mely sokaknak már bizonyára ismerős lehet. Az alaplap egy Asus X99-PRO modell, míg a processzor feladatát egy fixen 4 GHz-re tuningolt Intel Core i7-5960X tölti be, hogy minél többet ki tudjunk passzírozni a tesztelt alkalmazásból. A rendszermemória mérete továbbra is 32 GB. A HyperX Fury típusú DDR4 modulból összesen négy található az alaplapban, így azok négycsatornás üzemmódban, 2666 MHz-en hasítanak.

Hirdetés

Az egyre csak hízó játékok okán SSD-ből már kénytelenek voltunk egy 500 GB-os modellt választani, egészen konkrétan egy Samsung 850 EVO-t, jelen tesztünkben az operációs rendszeren kívül alaposan megpakoltuk játékokkal is, amiknek a futtatása volt a feladata. Ez a hetedik alkalom, hogy a 64 bites Windows 10 Próra frissített tesztrendszerünk játéktesztek során bevetésre kerül, aminek mostanra érett be a frissítése, hiszen a DirectX 12-es mód kizárólag ezzel érhető el. A tesztrendszer további komponenseit az alábbi táblázat ismerteti.

Tesztkörnyezet
Videokártyák ASUS ROG Strix GeForce GTX 1070 8GB – (GeForce Game Ready Driver 368.39)
MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8GB – (GeForce Game Ready Driver 368.39)
AMD Radeon RX 480 8 GB – referencia (Radeon Software - Crimson Edition 16.6.2b)
NVIDIA GeForce GTX 1080 8 GB – referencia (GeForce Game Ready Driver 368.39)
NVIDIA GeForce GTX 980 Ti 6 GB – referencia (GeForce Game Ready Driver 368.39)
MSi GeForce GTX 970 4 GB – Gaming (GeForce Game Ready Driver 368.39)
Sapphire Radeon R9 FURY X 4 GB (Radeon Software - Crimson Edition 16.6.2b)
AMD Radeon R9 290X 4096 MB - Sapphire Tri-X OC (Radeon Software - Crimson Edition 16.6.2b)
AMD Radeon R9 380 4096 MB - Sapphire Nitro OC (Radeon Software - Crimson Edition 16.6.2b)
Processzor Intel Core i7-5960X (3 GHz) – túlhajtva 4 GHz-en
EIST bekapcsolva; C1E / C-state kikapcsolva; Turbo Boost kikapcsolva
Alaplap ASUS X99 PRO (BIOS: 2201) – Intel X99 chipset
Memória

HyperX Fury 32 GB (4 x 8 GB) DDR4-2666 (HX426C15FBK4/32)

Háttértár Samsung 850 EVO 500 GB MZ-75E500 (SATA 6 Gbps)
Processzorhűtő Noctua NH-D14 SE2011
Tápegység Seasonic Platinum Fanless 520 – 520 watt
Monitor Acer XB280HK 4K (28")
Operációs rendszer Windows 10 Pro 64 bit


A tesztkörnyezet (a képen lévő VGA csak illusztráció) [+]

Ami a meghajtóprogramokat illeti, a Radeon kártyákat a legfrissebb, Radeon Software - Crimson Edition 16.6.2 non-WHQL béta driverrel teszteltük, az NVIDIA kártyáihoz pedig a GeForce Game Ready Driver 368.39 meghajtót telepítettük fel. A játékokat háromféle (Full HD, WQHD, 4K, azaz 1920x1080, 2560x1440, 3840x2160 képpontos) felbontásban teszteltük, a képminőséget játéktól függetlenül maximálisra állítottuk. A meghajtóprogramban mindent alapértelmezett beállításokon hagytunk, az anizotropikus szűrést, illetve az élsimítást mindig az adott játékban aktiváltuk. Korábbi szavazásunk eredménye alapján mostantól, ahol lehet, DirectX helyett a Mantle leképezőt választjuk a GCN-alapú Radeon kártyák esetében.

Játékok

  • Tom Clancy's The Division (DirectX 11) – motor: Snowdrop Engine / műfaj: TPS/akció
  • GTA V (DirectX 11) – motor: R.A.G.E. / műfaj: TPS/akció
  • Sniper Elite 3 (DirectX 11/Mantle) – motor: Asura / műfaj: FPS/akció
  • Thief (DirectX 11/Mantle) – motor: Unreal Engine 3 / műfaj: FPS/akció
  • DiRT Rally (DirectX 11) – motor: EGO Engine 3.0 / műfaj: autóverseny
  • Middle-earth: Shadow of Mordor (DirectX 11) – motor: LithTech Jupiter EX / műfaj: TPS
  • Ashes of the Singularity (DirectX 12) – motor: Nitrous / műfaj: RTS/stratégia
  • Total War: Warhammer (DirectX 12) – motor: Warscape Engine / műfaj: RTS/stratégia
  • Hitman (DirectX 12) – motor: Glacier 2 / műfaj: TPS/akció

  • Rise of the Tomb Raider (DirectX 12) – motor: Foundation / műfaj: TPS/kaland
  • Far Cry Primal (DirectX 11) – motor: Dunia 2 / műfaj: TPS/akció

A mérésekhez használt játékok palettáját ismét megváltoztattuk kissé, és több új cím is szerepel, köztük olyan forró is, mint a Tom Clancy's The Division. Ez utóbbi csak DirectX 11-et támogat, de mostantól a VGA-tesztekből a DirectX 12-t támogató programok sem hiányoznak. Ilyen például a Hitman, a Total War: Warhammer és a legelső DX12-es cím, az Ashes of the Singularity (amelynek a napokban megjelent legfrissebb, 1.23-as verzióját használtuk). Bónuszként a Rise of the Tomb Raider és a Far Cry Primal mérések is szerepelnek, de ezek az összesítésben nem vettek részt ezúttal. Későbbi tesztjeinkben azonban szerepet fognak kapni.

A könnyebb és pontosabb mérés, valamint összevetés érdekében minden játéknál a beépített benchmark toolt használtuk, és az ezek által rögzített eredményeket jegyeztük fel. A grafikonokat az átlag másodpercenkénti képkockák értékei alapján rendeztük csökkenő sorrendbe, ahol a főszereplő GTX 1070 képességei miatt a WQHD felbontás az elsődleges szempont, mert itt biztosan minden beállítással futtathatók a tesztelt címek.

Fogyasztás

A fogyasztást konnektorba dugható, digitális VOLTCRAFT Energy Logger 4000 készülékkel vizsgáltuk. A grafikonon az egyes videokártyákkal kiegészített rendszerek fogyasztása látható alaplappal, processzorral, táppal és a többi alkatrésszel együtt, de természetesen a monitor nélkül. A méréseket a Sniper Elite 3 benchmarkja alatt végeztük, mely 2560x1440-es felbontásban került lefuttatásra. Játékkal terhelt mérés közben meglehetősen sűrűn és gyorsan ingadozik a fogyasztás, ezért ide egy olyan értéket próbáltunk regisztrálni, ami a legtöbbször villant fel az eszköz kijelzőjén, vagyis nem a csúcsértéket jegyeztük fel.

A GeForce GTX 1070 kártyák fogyasztása nagyon kedvező a többi VGA-hoz képest. Terhelve az előző generációs elődjét, a GTX 970-t egy picit meghaladta az étvágya, de filmlejátszás és üresjárat alatt jóval kevesebb elektromosságot kért. A megjelenítőt kikapcsolva is csak a Radeon RX 480 fogyasztott nála kevesebbet. Ezúttal nem tapasztaltunk üresjáratban sem anomáliákat, és a DXVA lejátszás is fogyasztási rendellenességek nélkül zajlott. Az azonos GPU-t használó és magasabb órajelű GTX 1080-hoz képest a fogyasztás láthatóan csökkent.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés