GeForce GTX 1050: a használható belépőszint

A modern NVIDIA kártyák aktuális legkisebbikét járattuk meg tesztlaborunkban, meglepő eredménnyel.

Hirdetés

DX12: AOTS, Warhammer, Hitman, ROTTR

Újdonságnak számítanak a DirectX 12 mérések, amihez már egy ideje négy játékot válogattunk össze. Az API egyelőre csak szárnyait bontogatja, így folyamatos érdeklődéssel figyeljük, hogy a teljesítmény minként alakul majd a jövőben. A jelenlegi állás szerint az rajzolódik ki, hogy a GTX 1050 a legfontosabb alkalmazásban, az AMD grafikus kártyái által meglehetősen favorizált Ashes of the Singularity-ben is igencsak ott van a szeren, elhúzott az RX 460-tól, de elmaradt a GTX 1050 Ti-től. A GTX 960-nal szinte azonos eredményeket értek el, és látható, hogy itt mindkettejüknek kellett volna még egy kis videomemória a magasabb felbontáshoz.

A tesztalanyunk a Total War: Warhammerben sajnálatosan alaposan leszerepelt, még az eddig jól helyben hagyott RX 460 is elhúzott tőle, de a GTX 960-nál is lassabb volt. Bizonyossá vált, hogy ebben a shaderintenzív címben szükség van a nagyobb mennyiségű vRAM-ra, és az is látható, hogy az AMD kártyákat is szívesen fogadja a motor, ami nem csoda, hiszen támogatták a fejlesztését. Az öreg GTX 750 Ti-n és a több reinkarnáción átesett Radeon R7 370-en nem futott továbbra sem, így ők nulla FPS-sel neveznek.

A Hitman alatt megismétlődött az előbb is látott forgatókönyv; az alkalmazott beállításainkkal alaposan izzadt a GTX 1050, és lemaradt az RX 460 és a GTX 960 mögött. Ez a játék szerencsére a két legrégebbi VGA-n is elindult, ahogyan az Ashes of the Singularity is.

A Rise of the Tomb Raider viszont hiába az NVIDIA által szponzorált játék, ez a GTX 1050 teljesítményére nem nyomta rá a bélyegét. Lassan azonban köztudottá válik, hogy a játék igencsak bőkezűen bánik a videomemóriával, és nem csak akkor, ha az elegendő mennyiségben áll rendelkezésre. Olyannyira erősen fennáll ez a jelenség, hogy már a Full HD felbontásban is láthatóan kevés a 2 GB, de WQHD-ben még inkább sikerült kivéreztetni a mezőny kevesebb fedélzeti tárral rendelkező szereplőit.

A korábbi NVIDIA kártyákhoz képest a kis GTX 1050 magabiztosan vette a DirectX 12-es tesztcsokrot is, nem érdekelte, hogy ez az AMD felségterülete. Itt leginkább a kisebb friss GeForce-okon látható jól, hogy azért az NVIDIA optimalizált a Pascalban a Maxwellekhez képest a DX12-es kódutak tekintetében, és eljutottunk oda, hogy DX12 alatt sem kell szégyenkezniük a zöld VGA-knak. Azt persze ki kell emelnünk, hogy az explicit API-k esetében a fejlesztő sokszor külön optimalizált kódrészletet futtat az eltérő gyártójú GPU-k esetén, amit az ilyen címekhez folyamatosan érkező frissítések is ékesen bizonyítanak. Arra viszont figyelni kell, hogy ne adjunk nagyobb feladatot a VGA-nak, mint amivel megbirkózik, az erőforrásigényes játékokban inkább kicsit vegyük vissza a beállításokat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés