GeForce GTX 1050: a használható belépőszint

A modern NVIDIA kártyák aktuális legkisebbikét járattuk meg tesztlaborunkban, meglepő eredménnyel.

DX11: Division, GTA V, Sniper Elite 3, FC Primal

A DirectX 11 API-s címek közül a Tom Clancy's The Divisiont emelnénk ki, hiszen ez egy relatíve új játék, itt a GeForce GTX 1050 arányaiban kevesebbet lassult, mint amit a számolóegységek és az alapórajel arányából következtethetnénk, de az eltérés mérési hibán belüli. A GTX 960-nal az újdonság itt nagyjából egy szinten tanyázik.

A GTA V-ben az elméletileg adódó különbség látható a Ti és a nem Ti között, az azonban szembetűnő, hogy a szintén 2 GB-os GTX 960-nal milyen viszonyban van a GTX 1050-ünk; Full HD-ben egy egészséges, de reális előnye van az újabbnak, azonban a beállításaink mellett jóval megterhelőbb WQHD-ben a GTX 960 nagyon lemarad, aminek oka a Pascal architektúra jóval fejlettebb memóriatömörítési eljárása. Ugyan ez a játék a GeForce-okat preferálja, ami látszik is diagramon, de jó eséllyel közülük is a magasabb órajelűek vannak előnyben, legalábbis az eredmények tükrében. A játék mindenesetre nem épp optimalizáltságáról híres, ami a rapszodikus minimum képkockaszámon is visszaköszön, mindezek ellenére a mai napig roppant népszerű.

A gyönyörűen skálázódó, kiválóan optimalizált motorral rendelkező Sniper Elite 3 futtatása során nem nagyon szokott minket meglepetés érni, de ezúttal nem így történt: alig marad el a GTX 1050 eredménye teljes értékű GP107-et tartalmazó Ti-s testvérétől; talán a magasabb mag- és GPU-boost órajel lehetett itt főszereplőnk segítségére. A felbontás növelése sem okozott kavarodást, ez a játék még 2560x1440-ben is játszható szintet ér el. A kisebbik és a nagyobbik GP107 szépen közrefogta a GM206-os GTX 960-t, azzal szinte egyező értékeket mutatva.

A Far Cry Primal futtatása során minimális eltérésekkel szintén egy csoportban tanyázik az előbbi három delikvens, azonban itt ismét látható a GTA V esetében is megfigyelhető jelenség: a nagyobb felbontás a régebbi fejlesztésű GTX 960-t valamelyest jobban visszalassította.

A konkurens gyártó által rajtvonalhoz állított versenyzőnknél, az AMD Radeon RX 460-nál az NVIDIA GeForce GTX 1050 ezekben a játékokban minden felbontásban egyértelműen gyorsabbnak bizonyult, hiába van rajta csupán feleannyi memória.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés