Nincs extrémebb: Canon EF 11-24mm F4L USM

Képminőség II.

Élesség

Hirdetés

Tapasztalataink szerint nyugodtan használható az objektív nyitott rekeszen is, ha szükséges. Már itt, F4 rekeszen is megfelelő élességgel és kontraszttal rendelkezik szinte a kép egész felületén, egyedül az extrém széleken gyengül el egy kicsit. A képminőség egy kis rekeszeléssel tovább fokozható, F5.6 és F11 között érzi magát a legjobban. Ennél jobban rekeszelve, mint mindenütt másutt, úgy itt is belép a diffrakció élességre gyakorolt negatív hatása.

Becsillanás

Egy ekkora félgömb frontlencséjű extrém nagylátó esetén mindig fontos kérdés, hogy hogyan alakul a becsillanás. Ilyen nagy látószög mellett sok esetben óhatatlanul a kompozícióba kerül valami erős és kemény fényforrás, így emiatt itt különösen nagy jelentősége lehet egy jó tükröződésgátló bevonatnak.

A gyártó ennek megfelelően ezt nem is bízta a véletlenre, a megszokott SWC mellett a legújabb ASC (Air Sphere Coating) rétegét is bevetette, hogy ezzel is a lehetőségekhez képest minimálisra szorítsa a becsillanás mértékét.

Ahogy az a fenti tesztképeinken is látszik, direkt provokálva ugyan könnyen létrejön a becsillanás, de ez szinte mindig olyan diszkrét kis csíkban és mértékben jelenik meg, hogy végeredményben a legritkább esetben válik zavaróvá. Ezen felül a kontrasztot is remekül tartja. Kijelenthető tehát, hogy a maga kategóriájában ezen a területen is kiválóan vizsgázott.

CA

A kromatikus aberráció különösen a kép szélei felé gyakorlatilag rekesztől függetlenül tapasztalható. Ennek ellenére is elmondható, hogy remekül kontroll alatt tartja az objektív a színi hibát, ami ugyan szinte mindig jelen van, de mértéke jellemzően kellően alacsony szinten marad, így vagy eleve nem zavaró, vagy utólag könnyen korrigálható.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Canon

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés