Hirdetés

Nem kispályásoknak: GeForce GTX 285 és 295

Hirdetés

Tesztkonfig

Videokártya / driverAsus GTX 285 1024 MB (@648/1476/1242 MHz) / Forceware 181.20
Asus GTX 295 1792 MB (576/1242/999 MHz) / Forceware 181.20

Asus Radeon HD 4850 512 MB (625/1000 MHz) / Catalyst 8.12
Asus Radeon HD 4870 512 MB (750/900 MHz) / Catalyst 8.12
HIS Radeon HD 4870 X2 2x1024 MB (750/900 MHz) / Catalyst 8.12
Zotac GeForce 9800 GT 512 MB (600/1500/900 MHz) / Forceware 180.48
Asus GeForce 9800 GTX+ 512 MB (738/1836/1150 MHz) / Forceware 180.48
XFX GeForce GTX 260+ 896 MB (576/1242/999 MHz) / Forceware 180.48
Asus GeForce GTX 280 1024 MB (602/1296/1107 MHz) / Forceware 180.48
ProcesszorCore 2 Duo E8400 @ 3,33 GHz (6 MB L2 cache)
AlaplapAsus P5E3 Deluxe – Intel X38 chipset
Memória2 x 1024 MB Samsung DDR3, 1232 MHz-en 7-7-7-21 időzítésekkel
MerevlemezSamsung SpinPoint T166 500 GB (SATA, 7200 rpm, 16 MB cache)
TápegységCooler Master 700 watt
MonitorSamsung Syncmaster 305T Plus (30")
Op. rendszerWindows Vista Ultimate 32 bit SP1

Játékok

  • Splash Damage / ID Software / Activision – Enemy Territory: Quake Wars
  • UBIsoft / UBIsoft – Far Cry 2
  • Crytek / EA Games – Crysis Warhead
  • Epic Games / Midway – Unreal Tournament 3
  • Massive Entertainment / Vivendi – World in Conflict
  • Infinity Ward / Activision - Call of Duty 5: World at War
  • UBISoft / UBISoft – Rainbow Six Vegas 2
  • Codemasters / Codemasters – Race Driver GRID
  • Techland / N-Tec – Call of Juarez

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA videokártyáin „legjobb minőség”-re, a Radeonokon pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva, így később csak az élsimítás mértékét állítgattuk. Ahol a játék lehetőséget adott a beállításra, ott játékból, ahol nem, ott a meghajtóprogramból. A „Catalyst AI”-t alapállapotban hagytuk.

Az Enemy Territory: Quake Wars, Crysis Warhead és Far Cry 2 játékokban felvett demókat/replayeket használtunk a kártyák teljesítményének leméréséhez. A további játékokban (Rainbow Six Vegas 2, Race Driver GRID, COD5) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban és a Call of Juarezben a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az UT3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a mérések során.

Először a videokártyák fogyasztását térképeztük fel, és ezen a téren is kellemes meglepetésben volt részünk. A két új GTX üresjáratban 300, illetve 100 MHz-re veszi vissza a GPU és a memória órajelét, így a GTX 285 fogyasztása a felsőkategóriás videokártyák között a legalacsonyabb, a GTX 295-é pedig a HD 4870-ével vetekszik, ami – ne feledjük – még csak nem is az X2.

Terhelve már korántsem ilyen rózsás a helyzet, de az mindenképpen elismerésre méltó és jól látható, hogy az 55 nm-en gyártott GPU-val szerelt GTX 285 kevesebbet eszik, mint a GTX 280, a GTX 295 pedig környezetkímélőbbnek mutatkozik a HD 4870 X2-nél. Érdemes elgondolkodni azon, hogy a manapság annyira propagált 800-1000 wattos tápoknak mennyi létjogosultságuk van, amikor egy csúcskonfiguráció alig 400 wattot fogyaszt (persze ez a PROHARDVER! olvasói számára már egyáltalán nem újdonság.)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés