Hirdetés

Minden, amit az élsimításról tudni kell

Hova tovább? Melyik élsimítás lehet a legjobb?

Hosszúra nyúlt cikkünkben viszonylag sok élsimítási eljárást végigvettünk. Igazából általánosan egyértelműen azt tudjuk mondani, hogy a legjobb minőséget az SSAA kínálja, na de tudjuk, milyen áron... Az összkép azonban sokkal árnyaltabb, mivel meg kell érteni az adott eljárások mögötti koncepciót. Ebből a szempontból mindegyik opciónak megvan a maga területe, és azt kell, hogy mondjuk: tökéletesen kiegészítik egymást.

Hirdetés

Ami viszont érdekes kérdés lehet, hogy a jövő mit hoz. Több fejlesztő egyetért abban, hogy a 16x-os MSAA már nagyon jó minőséget produkál, és a DirectX 11.1 már meg is követeli ennek a módnak a támogatását az adott hardvertől, de egyelőre csak a Direct2D felületen. Természetesen ez később Direct3D-re is kiterjeszthető, de nem biztos, hogy ez a jó út. Főleg annak tudatában, hogy viszonylag kevés figyelmet szentelnek a fejlesztők az analitikai élsimításnak, ami viszont nem egy elvetendő technika. Ilyet a Metro 2033 használ, és ahhoz képest, hogy kevés kutatás zajlik ezen a területen, kifejezetten jó az eredmény.

Az analitikai élsimításokat nehéz meghatározni, de tulajdonképpen olyan, programozott megoldásokról beszélünk, amelyek speciálisan bizonyos problémákra keresnek megoldást. Alapvetően ide sorolható Emil Persson SDAA (second-depth anti-aliasing), GBAA (geometry buffer anti-aliasing) és GPAA (geometric post process anti-aliasing) eljárása, illetve a Phone-wire AA. Mindenképp érdemes esélyt adni ennek a területnek, így örömmel látnánk több kutatást a témában, mivel a teljesítményigény és a minőség szempontjából az eddigi implementációk nagyon biztatók.

Valószínűnek tartjuk, hogy az élsimítás jövője az egyénileg paraméterezett megoldásoké. A különböző opciókat érdemes keverni a post-process technikákkal, aminek az eredménye egy igen komplex, de az aliasing jelenséget nagymértékben lefedő technika lehet. A friss hardverek ereje lassan elég lesz ahhoz, hogy három vagy négy különböző élsimítási eljárást alkalmazzanak a játékok egyszerre, amelyek tökéletesen kiegészíthetik egymást. Ebből a szempontból a Sleeping Dogs úttörőnek számít, mivel legjobb minőség mellett egyszerre használ FXAA, MLAA és SSAA eljárást.

A cikkben szereplő képek jó minőségű, tömörítetlen formátumban letölthetők az alábbi linkről.

Abu85

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés