Hirdetés

LG 84LM960V: az első UHD tévé tesztünk!

Netes tartalmak, egyéb extrák

A tévébe épített Flash támogatású böngésző kellően gyors, ráadásul sok más smart dobozzal ellentétben nem az oldalak mobilokra optimalizált verzióját, hanem a "hagyományos" weboldalt tölti be. Csatlakoztatott klaviatúrával, esetleg a tablet vagy az okostelefon virtuális billentyűzetével remekül használható, úgyhogy ez egy nagy erőssége a készüléknek.


Az LG az alkalmazásbolt gazdagságát tekintve a vetélytársak nagy része előtt jár. Az elmúlt időszakban örvendetesen megnövekedett az alkalmazások száma, amelyek között továbbra is megtalálható például a YouTube, a Facebook, a Twitter, illetve az olyan specifikus hazai oldalak, mint az Origo vagy a programajánlóként és tévéújságként funkcionáló Port.hu. Ezenkívül lehet például térképet nézegetni, koktélrecepteket tanulni, jógagyakorlatokat ellesni, meg persze egyszerűbb ügyességi és logikai játékokkal szórakozni. Olyan sok van az appokból, hogy célszerűnek tartották ezeket tartalmuk szerint csoportokra (játék, életmód, oktatás, hírek, szórakozás) osztani.

Az világosan látszik, hogy igyekeztek e programokkal a felhasználók lehető legszélesebb körét elérni, így szinte biztos, hogy mindenki talál közte kedvére valót. Valószínűleg senki sem az applikációk minősége vagy száma miatt dönt egy televízió mellett, de ettől még tény, hogy ez itt valóban hozzáadott értéket jelent, kiegészítő szolgáltatásként tökéletesen megállja a helyét.

Hirdetés

Extrák

Tulajdonképpen már a médialejátszó, a böngésző, az okostelefonnal történő vezérlés, a Magic Remote, az UHD felbontás, sőt maga a smart rendszer is egyfaja extrának tekinthető, de ezeken kívül még vannak olyan funkciók, amelyek kiemelhetik a termékóceánból ezt a modellt.

Dual Play: két külön megvásárolható speciális szemüveg, amelyek mindkét lencséje egyformán polarizált, egyiké függőlegesen, a másik vízszintesen. Így lehetővé válik, hogy a felhasználók ugyanazon a tévén két, teljesen különböző képet lássanak a hagyományos, osztott képernyős megoldással szemben, ami bizonyos játékoknál jöhet leginkább jól. Természesen ez azzal a kompromisszummal jár, hogy a maximális felbontást el kell felejteniük.

3D World: ez nem más, mint a vállalat saját, exkluzív 3D tartalomszolgáltatása, amely öt kategóriában kínál közel 150 filmet, magazin- és showműsort, klipet, ajánlót, animációs rövidfilmet. A kezelés pofonegyszerű, és a minőségre sem lehet panasz. Végülis igaza van az LG-nek: ha a stúdiók és tévétársaságok nem lépnek, akkor nekik kell tenniük azért, hogy meggyőzzék a potenciális vásárlókat: igenis szükségük van 3D tévére. Ennek ráadásul megvan az a jó oldala, hogy a konkurencia nem is részesül ezen szolgáltatás előnyeiből.

Kislexikon: egy külön menüpont alól érhető el ez a szolgáltatás, ahol a tévé összes funkciójáról, paraméteréről lehet viszonylag részletesen olvasgatni. A leíró magyarázatot sok esetben színes, látványos illusztrációk kísérik, és a rendszer olykor még okos tanácsokkal is szolgál a helyes beállítások megtalálásához.

Képvarázsló: az LG tévéknél már megszokott a Képvarázsló névre hallgató szolgáltatás, ami úgy segít a felhasználónak megtalálni a neki leginkább tetsző beállításokat, hogy ahhoz nem kell a különféle paraméterekkel bíbelődnie. Egyszerűen megjelennek a kisebb-nagyobb kontrasztarányú, fényerejű stb. képek a kijelzőn és csak el kell dönteni, hogy ránézésre melyik tetszik a legjobban. Természetesen így nem érhető el olyan pontosság, mint kalibrátor használatával, de átlagos felhasználásnál talán ez is épp elég. A tévébe egyébként már bekerült ennek a 3D változata is, ami értelemszerűen a leginkább megfelelő háromdimenziós paraméterek meglelésében segít.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés