Hirdetés

Végre letesztelhettük a 3 GB-os NVIDIA GeForce GTX 1060 videokártyát

A GP106 csak kis csonkítást kapott, de látható, hogy hol fogy el a VRAM.

Hirdetés

DX11: Division, GTA V, Sniper Elite 3, FC Primal

A DirectX 11 API-s címek közül a Tom Clancy's The Divisiont emelnénk ki, hiszen ez egy relatíve új játék, itt a GeForce GTX 1060 3 GB annyit lassult, mint amit a számolóegységek arányából következtethetnénk. A rivális Radeon RX 470 felülkerekedett rajta, de házon belül a GTX 970 is sokkal többet tudott felmutatni.

A GTA V-ben is az elméletileg adódó különbség látható a két 1060-as között, de reális előnye van – főleg a minimumokat tekintve – a GTX 970 felett az újaknak, beállításaink jóval megterhelőbbek a Pascal architektúra jóval fejlettebb memóriatömörítési eljárásával nem rendelkező, előző generációs kártyáknak. Bár ez a játék a GeForce-okat preferálja, ami látszik is diagramon, de jó eséllyel közülük is a magasabb órajelűek vannak előnyben, legalábbis az eredmények tükrében, hiszen nem sokkal maradt el a 3 GB-os 1060-as a társától. A játék mindenesetre nem épp optimalizáltságáról híres, ami a rapszodikus minimum képkockaszámon is visszaköszön, mindezek ellenére a mai napig roppant népszerű.

A gyönyörűen skálázódó, kiválóan optimalizált motorral rendelkező Sniper Elite 3 futtatása során szinte sosem szokott minket meglepetés érni, ahogy most sem. A felbontás növelése sem okozott kavarodást, ez a játék még 2560x1440-ben is játszható szintet ér el. A kisebbik és a nagyobbik GP106 szépen közrefogta a GM204-es GTX 970-t, azzal szinte egyező értékeket mutatva.

A Far Cry Primal futtatása során nem túl magas eltérésekkel szintén egy csoportban tanyázik az előbbi három delikvens, azonban itt ismét látható a GTA V esetében is megfigyelhető jelenség: a nagyobb felbontás a régebbi fejlesztésű GTX 970-t valamelyest jobban visszalassította. A trió tagjai közé befurakodott az RX 480 és az RX 470.

A konkurens gyártó által rajtvonalhoz állított versenyzőnknél, az AMD Radeon RX 470-nél az NVIDIA GeForce GTX 1060 3 GB ezekben a játékokban gyorsabbnak bizonyult, hiába van rajta csupán háromnegyed annyi memória. A Tom Clancy's The Division alatti kicsiny hátránya is lényegében mérési hibán belüli, aggodalomra ez semmiképp nem ad okot.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés