2018. december 14., péntek

Budaörsön várja az érdeklődőket a Lenovo DO TOUR kamion

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Egy roadshow keretén belül a vállalat összes új terméke kipróbálható.

Hirdetés

A Lenovo DO TOUR néven indított roadshow-ja ma nyitotta meg kapuit a hazai érdeklődők számára a budaörsi Tesco parkolójában, mely ma és holnap (tehát 2011. szeptember 16-án és 17-én) várja az érdeklődőket, akik helyben próbálhatják ki a vállalat új termékeit kezdve a tabletektől a notebookokon át egészen a normál asztali és LCD-PC-kig. A kiállításnak helyt adó kamion egyébként Lengyelországból indult, és 9 országban, összesen 17 város érintésével végül Törökországban fejezi be útját október közepén.

A mai délelőtt azonban a sajtóé volt, ahol a posztjáról nemrég távozó Gottlieb István helyét megörökölt Ivan Bozev, a Lenovo Dél-Kelet-Európa ügyvezető igazgatója számolt be a Lenovo új szemléletéről és stratégiájáról a "Lenovo - For Those Who Do"-ról, és az elmúlt időszak üzleti eredményeiről. A vállalat nem titkolt célja, hogy a jelenleg harmadik helyen lévő vállalat az év végére megelőzze a második helyezett Dellt, amire jó eséllyel pályáznak, ugyanis az elmúlt időszakban jelentős, mintegy 2%-os plusz piaci részesedésre sikerült szert tenniük globális szinten. Ezenkívül a vállalat a feltörekvő piacon abszolút első helyen áll, és hasonlóan jó a helyzete az állami és nagyvállalati szektorban is, míg a második helyezést foglalják el az LCD-PC-k és az üzleti notebookok piacán is.

A sajtónak lehetősége nyílt megismerkedni a Lenovo legújabb technológiáival és termékeivel, melynek rejtelmeibe Kevin Beck, a Lenovo globális termék szakértője vezetett be bennünket. Véleménye szerint az új szlogen csak a betűket és szavakat tekintve új, a gondolkodásmód, a tervezés és minőség valójában a régi. A legújabb és legfontosabb termék az Android 3.1 operációs rendszert futtató ThinkPad Tablet, melynek fejlesztését az üzleti szektorban végzett kutatások és igényfelmérések előzték meg, a terméket pedig ezek figyelembe vételével fejlesztették ki. A vállalat célja az volt, hogy egy olyan tabletet dobjanak a piacra, mely az előre telepített szoftverek és a módosított és egyedi kezelőfelület formájában kielégíti az üzleti felhasználók elsődleges igényeit, de mindeközben az is szerepet játszott, hogy mint tablet, ne veszítse el a termékcsoport lényegét. Azaz legyen rajta alkalmazásbolt (melyben speciálisan ehhez a termékhez fejlesztett alkalmazások is helyet kapnak), és az üzleti szempontból fontos közösségi média is elérhető legyen vele: lehessen videokonferenciát folytatni és még sorolhatnánk.

A ThinkPad Tablet ráadásul nem csak hagyományosan az ujjunkkal vezérelhető, hanem egy tollszerű beviteli eszközt is kapott, ami sokak számára megkönnyíti a használatot. Utólag vásárolható hozzá dokkoló is, mely billentyűzetként és a védjeggyé vált TrackPointtal felszerelve egérként is használható. (Apropó, azt csak mellékesen jegyeznénk meg, hogy Beck úr, az emelkedett hangulatú privát beszélgetés során elárulta, hogy a TrackPointot nem csak a magyarok hasonlítják a női test bizonyos részéhez; szerinte az informatikában dolgozók ezen a téren nemzetiségtől függetlenül mind egyformák.)

Visszatérve a tabletre, fokozott kompatibilitással látták el: a micro USB mellett teljes méretű USB és SD-olvasó is helyet kapott, tehát pendrive és fényképezőgépek memóriakártyáit is képes egyszerűen befogadni. Emellett az egyszerű, érintésmentes telepítésre is gondoltak a tervezők, így a felhasználók OTA frissítésen keresztül kaphatják meg a vállalati beállításokat és biztonsági előírásokat. Megoldották a jelszóintegrációt az Active Directory segítségével, van Active Sync támogatás és XML alapú adminisztráció is. A vállalati szintű központi menedzsment és telepíthetőség főként abban az esetben előnyös, ha egy vállalat sokat vásárol az adott eszközből.

Mivel a gyártó tisztában van azzal, hogy a céges számítógép és tablet érték- és állapotmegőrzés tekintetében a felhasználók szemében egy szinten van a céges autóval, ezért gondoskodni kellett az ellenálló felépítésről. A ThinkPad Tablet éppen ezért nem pehely súlyáról lesz ismert, hanem sokkal inkább a Gorilla Glassról, ami rendkívül stapabíróvá teszi képernyőjét.

Ugyanilyen kijelzőt kapott a ThinkPad X1 notebook is, ami az eddig elkészült ThinkPad notebookok között a legvékonyabb, és egyben ez az első notebookjuk, aminek folyadékálló billentyűzetét háttérvilágítással látták el.

Szó volt még a ThinkPad Edge és IdeaPad notebookokról, ThinkCentre és IdeaCentre egybegépekről és a hagyományos IdeaCentre PC-kről is, de azt javasoljuk, hogy aki teheti, nézze meg ezeket élőben és kérdezzen bátran, mert ez egy vissza nem térő alkalom (legalábbis záros határidőn belül).

A helyszín tehát Budaörs, Tesco parkoló, C-D zóna.

Hirdetés

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.