Komoly hatással lesz a koronavírus a tévés iparágra

A világjárvány nem hagyja érintetlenül ezt a szektort sem, ami sokak számára komoly problémákat jelenthet.

Változó termékek, változó stratégiák

Csúszó innováció

Ha jelentősen lecsökkennek az eladások, akkor értelemszerűen apadnak a bevételek, és ezáltal az innovációra fordítható források is. Ez pedig azt jelenti, hogy bizony jó néhány jelentős újítás csúszni fog, és az is biztosra vehető, hogy ígéretes projekteket fújnak le ebben az időszakban a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek miatt. A mi véleményünk az, hogy elsősorban a Micro LED, illetve az kvantumpontos OLED kijelzőkkel kapcsolatos kutatási-fejlesztési folyamatokat érintheti igen hátrányosan a mostani váratlan, előre nem látott pénzügyi krízis. A 2008-as nagy összeomlás sok érdekes kezdeményezést vágott gajra, így például a tömeggyártás küszöbén álló SED technológiát – reméljük most nem fajulnak idáig a dolgok.

Hirdetés

8K

A tervek szerint 2020 lett volna a 8K első nagy áttörésének az éve. Több gyártó is mostanra időzítette első modelljeinek piacra dobását, mások pedig a korábbi kisebb flottát bővítik nagyobbra. Az olimpia fontos szerepet játszott volna az extrém nagy felbontás népszerűsítésében, hiszen több versenyszámot is közvetítettek volna ilyen formában (is). Erre pedig szükség is lett volna, hiszen a drágának számító 8K televíziók nem fogytak olyan mértékben, ahogy arra korábban sokan számítottak. Namármost olimpia nem lesz, a kereslet pedig vissza fog esni, pláne a drágább készülékek iránt.


[+]

Szóval egymillió százalék, hogy a 8K világhódítás idén, a koronavírusnak köszönhetően elmarad. Sőt akkor sem lennénk túlságosan meglepve, ha a fejleményeket értékelve többen is arra jutnának, hogy elengedik a 8K vonalat, vagy egyáltalán nem helyeznek rá akkora hangsúlyt, mint korábban tervezték, tehát például megelégszenek kevesebb szériával, illetve a fejlesztésre szánt pénzek elosztásánál alacsonyabb prioritást kap ez a vonal.

Más szerep, új funkciók

Azzal, hogy rengetegen kényszerültek a négy fal közé, úgynevezett home office-ba vagy home educationbe, felértékelődtek a tévék azon tulajdonságai, amelyek segíthetnek könnyebbé tenni a munkát vagy a kényszerű távoktatási rendszer miatt a tanulást, például hogy minél könnyebben lehessen elérni és kezelni az irodai és oktatással kapcsolatos alkalmazásokat. Több cég is rájött erre, legalábbis erről tanúskodik a hivatalos kommunikáció, hiszen sok esetben friss közleményeikben pont ezeket a képességeket emelik ki.


[+]

A mostani járvány során kiderült, hogy a tévék hasznosak lehetnek e téren, de azért még lenne hova továbblépni. Nagyon úgy tűnik, hogy ez a helyzet bármikor megismétlődhet egy másik vírussal, másik járvánnyal. Nem lennénk meglepve, ha a cégek teljes gázzal elkezdenék fejleszteni az olyan funkciókat, amelyek a home office-t, vagy a home educationt szolgálják. Simán lehet, hogy hamarosan az alapkiszerelés részeként érkezik a Google Classroom, a KRÉTA, a Microsoft Teams és valamilyen levelezőkliens.

Mostanában igencsak felértékelődött a videós kapcsolattartás is, amire a tévék kiválóan alkalmasak lehetnének, hiszen ezek előtt kényelmesebben összegyűlhet a család, mint egy kis monitor vagy tablet előtt. 2012-2013 környékén több gyártó is színre lépett beépített kamerás termékekkel, azonban ezt egy idő után elfelejtették, és a külső kamerás Skype támogatás is eltűnt évekkel ezelőtt. Mostanában már akadt egy-két kínai cég, amelyik elkezdett kísérletezni integrált kamerákkal, és látva, hogy milyen nagy igény lenne az ilyen jellegű szolgáltatásokra, valószínűleg több gyártó lép majd erre az útra. Az sem lenne meglepő, ha pedig egy füst alatt előre telepített Zoom, Skype vagy Messenger appal kínálnák a készülékeket a későbbiekben; szerintünk ez olyan extra, ami egyes felhasználóknál bőven lehet vásárlási döntést befolyásoló tényező.

Tehát mindent összevetve nagyon úgy fest, hogy a koronavírus-járvány nagyon komoly hatást gyakorol a televíziós iparágra is. Nem marad érintetlenül az erősorrend, jó eséllyel le kell mondanunk egy időre néhány komoly fejlesztésről, és változást okozhat a nagy piaci résztvevők termékfejlesztési stratégiájában is.

elefant

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés