2017. március 26., vasárnap

Útvonal

Tesztek » PC/Barebone rovat

Imperium konfigurációk tesztje

Kipróbáltuk a Computer Imperium három jól felszerelt konfigurációját.

Játékos teljesítmény

Az egyik fő oka az erős számítógép vásárlásának a játék. Igaz, hogy a konzolok egyre nagyobb teret nyernek, de egyelőre még jól tartja magát a PC-s játék. Legalább annyira, hogy érdemes legyen felső- és középkategóriás grafikus kártyákat gyártani. Ezen a területen most az AMD Radeonjai a nyerőek, ugyanis az NVIDIA új GeForce sorozataival egyre jobban az általános számítás és saját, zárt szabványai felé mozdul. Nem csoda hát, hogy a Computer Imperium a Radeon HD 5770-nek és a HD 5870-nek szavazott bizalmat. Mindkét kártya kategóriája legjobbja, ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy mindhárom konfigurációban CrossFire-t támogató alaplap van, szóval könnyedén telepíthető beléjük még egy Radeon.

Akárcsak a processzorok, a grafikus kártyák erőviszonya is kiolvasható korábbi tesztjeinkből . Most csak néhány kedvenc játékunkkal próbáltuk ki, milyen viszonyban vagy egymással a három imperiumos gép. Az érdekesség kedvéért valamivel több mint egy évvel ezelőtti három konfigurációs tesztünk eredményeit is feltüntetjük, hogy lássuk, mennyit fejlődött azóta a hardveres világ.

Játékok:

  • 3DMark05 - Futuremark
  • Far Cry 2 - UBISoft / UBISoft Montreal
  • The Elder Scrolls: Oblivion - Bethesda Softworks / Take 2 Interactive
  • Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 - UBISoft / UBISoft Montreal
  • Race Driver: GRiD - Codemasters / Codemasters
  • World in Conflict - Massive Entertainment / Vivendi

A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat a GeForce-on „legjobb minőség”-re, a Radeonokon pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés (16x-os) végig be volt kapcsolva. Nem szabad elfelejteni, hogy a három régebbi gépnél (áttetsző oszlopok a grafikonokon) régi (Catalyst 8.12 és ForceWare 180.48) meghajtókat, míg az újaknál frisset (Catalyst 10.3) használtunk. A World in Conflict és Far Cry 2 kivételével minden játékban egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflictban és a Far Cry 2-ben a játékba beépített teljesítménytesztet futtattuk le.

Olivion erdejében nagyon szépen szerepeltek az új Radeonok. A HD 5870 mérföldekkel megelőzte az egy évvel ezelőtt még csúcsot jelentő, két GPU-s HD 4870 X2-t. Persze ehhez a CrossFire-támogatás gyengélkedése is kellett. Annyira nem ment a rendszer, hogy még a „kicsi” HD 5770-esek is az óriás szintjét hozták. A Core i5-ös és Phenom II-es rendszer közötti eltérés a teszt méréshatárán belül volt, lényegében egyformának nevezhetőek. Majd másfél évvel ezelőtti gépeink közül a Core 2 Duo E8500-zal és GeForce GXT 260-nal szerelt is hozta a Core i5-ös és Phenom II-es újdonság szintjét. Persze akkor ez a gép még a csúcskategória aljára, nem pedig a középkategória tetejére sorakozott be. Az akkori erős közepes AMD vasat az első generációs Phenom alaposan lehúzta. Hozzá képest az új modell duplázott, ami nagyszerű.

Egyáltalán nem lepődtünk meg azon, hogy autós játékunkban ismét a Maximus dominált. Mögé a két kisebb újdonság állt be kis különbséggel, majd jött a hajdan még elit, dupla GPU-s vas és a többiek.

Első lövöldözős műsorszámunkban kicsit megemberelte magát a Radeon HD 4870 X2, és leelőzte a HD 5770-nel szerelt gépeket. Persze a HD 5870 produkcióját csak tisztes távolból szemléte. A két HD 5770-es géppel is bőven játszható, és ismét egymáshoz nagyon közeli fps értékeket kaptunk, a GTX 260-nal és HD 4850-nel fémjelzett régi gépek pedig újfent a mezőny végére szorultak.

Ugyanez a forgatókönyv játszódott le a Far Cry 2-ben is, csak a relatív erőviszonyok változtak kicsit. A HD 4870 X2 most valamivel jobban megközelítette a HD 5870-et, a GTX 260 pedig felért a HD 5770-ekre.

Végezetül váratlan helyen, a World in Conflictban domborított a tavalyelőtt karácsonykor kipróbált csúcsgép. Itt végre le tudta győzni a HD 5870-et, a GTX 260 pedig a HD 5770-es összeállítások előtt végzett. Azt is ki kell emelni, hogy ebben a viszonylag régi játékban a Core i5-ös és Pehenom II-s gép már csak DirectX 9-en produkált stabilan folyamatos képet.

Végül a benchmarkok szerelmeseinek álljon itt pár 3DMark05 eredmény. A benne kialakult erőviszonyoknak nem sok köze volt ahhoz, amit a valódi játéktesztek mutattak, de legalább a sorrendet jól megtippelte. Mondjuk erre mi is képesek lettünk volna mindenféle mérés nélkül is...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.